וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצרפת ערכו מחקר מקיף על סקס וכדורגל. מתברר שגם בזה יש לנו הרבה מה ללמוד

3.5.2023 / 0:04

הווידויים החושפניים של הצרפתים: במי הסקס פוגע, מי מעדיף להתנזר, כמה שעות לפני משחק עדיף להרגיע, ומה קורה אצל כדורגלניות? התשובות לסוגיה הרגישה והמסקרנת (כולל הסיפור של אקס מכבי חיפה)

ממועדון חשפנות למגרש: כוכבת פורנו פרצה בעירום לדשא/מתוך טוויטר
רונאלדיניו לצד רומאריו במשחק כדורגל חופים. חשבון האינסטגרם של רומאריו, אתר רשמי
מה הם יגידו על המחקר הזה? רומאריו ורונאלדיניו/אתר רשמי, חשבון האינסטגרם של רומאריו

"פראנס פוטבול" בשיתוף "ל'אקיפ" הפיקו דוח מעמיק על התפקיד שיש לסקס בחייהם של כדורגלנים מקצוענים - ולהן הממצאים.

קיום יחסי מין לפני משחקי כדורגל זה דבר שלרוב נאסר על ידי מאמנים. מדובר בסוגיה שמעסיקה מאוד את השחקנים, למרות ראיות מדעיות שלעתים קרובות סותרות את עמדותיהם לגבי מין.

לטענת אנשי "פראנס פוטבול", היה קשה למצוא שחקנים שידברו על הנושא הזה, גם באנונימיות. השחקנים, גם אלה שפרשו מזמן, בדרך כלל מסרבים לחשוף את ההרגלים האינטימיים שלהם, אלה שקודמים למשחקים והאופן שבו הם מרגישים שזה משפיע על ההכנה שלהם. עם זאת, עדיין נאספו עשרות עדויות.

ישנם כאלה שטוענים שזה פגע להם בקריירה. "אם הייתי עם אישה אחרת, היו לי פי שלושה הופעות בנבחרת", מודה שחקן נבחרת צרפת לשעבר, שטוען: יותר מדי סקס פגע בהפוטנציאל שלו. מבחינתו זה משפיע הן על הגוף והן על הנפש.

מאמן בכיר, דמות מרכזית בכדורגל הצרפתי, זוכר את הקריירה שלו כשחקן באמצע המאה הקודמת: "הצוות נתן לנו הנחיות מיוחדות בתחילת העונה עם מספר תזכורות במהלך השנה: היינו צריכים לבחון את עצמנו במהלך השבוע כדי לגלות כמה זמן לפני המשחק המין הכי מזיק ליכולת הפיזית שלנו. אתה צריך לדעת להקריב את ההנאה שלך ברגע המדויק הזה כדי להיות הכי טוב על המגרש. אלו הטיפים שהעברתי לשחקנים שלי לאחר מכן. יחסי מין, אצל גברים, מפחיתים דחפים עצביים. זאת הבעיה".

ג'רום אלונסו טוען "החברים לקבוצה אמרו בסופו של דבר: 'לא, אני לא נוגע בבחורה שלי יום לפני המשחק", מחייך השוער ששיחק במארסיי, סנט אטיין ופ.ס.ז' בשנות ה-90 וה-2000. "המאמנים כל הזמן אמרו לנו שאסור לאבד את הטסטוסטרון לפני משחק, אז אתה לא צריך לעשות אהבה".

"עם מאמנים מבוגרים, זו הייתה אמונה נפוצה", ממשיך לודוביק אוברניאק, קשר לשעבר של מץ, ליל ובורדו (ומכבי חיפה). "במשך שנים לא עשיתי כלום יום לפני המשחקים. בסוף הקריירה שלי פחות שמתי לב".

גי רו המאמן הצרפתי. אורן יוסיפוביץ', מערכת וואלה! NEWS
קפדן ושמרן. גי רו/מערכת וואלה! NEWS, אורן יוסיפוביץ'
מאמן נבחרת צרפת ריימונד דומנק. ,, רויטרס
לא לחץ על השחקנים, וזה עזר. דומנק/רויטרס, ,

מול הפיתוי, היה רק פתרון אחד למספר רב של מאמנים: כניסה למצב נעילה. יום, יומיים, אפילו שלושה ימים במלון עם כל הסגל, כדי לרסן את כל הדחפים. "אני בהחלט אחד מאלה שהשתמשו בטקטיקה הזו הכי הרבה בהיסטוריה", צוחק אותו מאמן טקטיקן ידוע שצוטט למעלה, מודע לכך שהצהרותיו יאפשרו לזהות אותו במהירות.

"בקנה מידה אירופאי, לא הייתי הגרוע ביותר. בעבר, כשמילאן הפסידה משחק, השחקנים לא הלכו הביתה, אלא הלכו ישר למלון הקבוצה עד לשבת שלאחר מכן. השחקנים הטובים ביותר יודעים ליישם את השיטה הטובה ביותר כדי להיות בכושר".

יש שטוענים שהשפיכה הזכרית מפחיתה את יכולת הגבר לרוץ. המומחים סותרים את האמונה הידועה הזו סביב מין בכדורגל. "בתחילת המאה ה-20, האמינו שאיבוד טיפת זרע שווה ערך לאיבוד של ארבעים טיפות דם וחלבון", מאשר ז'אן פייר דה מונדנרד, רופא ספורט, המתמקד יותר בספורטאים בגברים מאשר בנשים, "אלה הם ממצאים מיושנים, שהאמיתות שלהם מוטלות בספק. סקס משחרר הורמוני עונג. מה שירגיע אותך, יתן לך מצב נפשי טוב יותר. יש איזון שצריך למצוא. וזה עניין אישי".

החשש הנפוץ שחולקים שחקנים ומאמנים הוא איזון ההורמונים. כמה מגדולי הספורטאים בהיסטוריה דגלו בצניעות. מוחמד עלי נמנע מפעילות מינית שישה שבועות לפני הקרבות הגדולים שלו, ז'אק אנקטיל אמר שלא קיים יחסי מין במהלך הזכיות שלו בטור דה פראנס, בניגוד לאלו שהפסידו.

בכדורגל, המונדיאל הוא אירוע טוב לניתוח במובן הזה. במשך חודש, החיים הפרטיים של השחקנים כפופים להחלטות מאמנם. ב-2014, למשל, שישה מאמנים אסרו רשמית על סקס. ב-2002, בדרום קוריאה וביפן, הודחה הפייבוריטית, צרפת, בתחילת אוגוסט תוך שהיא מאפשרת קיום יחסי מין מצד שחקניה במהלך הטורניר, בעוד שברזיל זכתה במונדיאל כשעל שחקניה נגזרה התנזרות.

אין הוכחות מדעיות לכך שאי קיום יחסי מין לפני משחקים גדולים או תחרות משפיעה לטובה על התוצאות על המגרש. לנבחרת צרפת של ריימונד דומנק, שהגיעה לגמר גביע העולם 2006, היו ביקורים במחנה האימונים בשתי הזדמנויות במהלך הטורניר.

"התנזרות יכולה לעזור להעלות את רמות הטסטוסטרון, את הורמון התוקפנות, וליצור מעט תסכול מיני", מסביר ג'רלד קירזק, מומחה לסקסולוגיה. זה תלוי איזו תחושה השחקן רוצה לקבל כשהוא במשחק. קירזק ממשיך: "אם אתה צריך דחיפה קטנה של תוקפנות, אתה יכול להתחיל תקופה של התנזרות כדי להעלות את רמות הטסטוסטרון. מצד שני, מין משחרר אוקסיטוצין ואנדורפין, הורמוני העונג. זה ירגיע אותך, יתן לך מצב נפשי טוב יותר. יש איזון שצריך למצוא. וזה תלוי בהעדפות של אנשים".

שחקן מכבי חיפה, לודוביק אוברניאק. טל לוי
"אחרי אורגזמה לא היה לי דחף לשחק". אורבניאק/טל לוי

קשר בורדו לשעבר, לודוביק אוברניאק, מודה בגלוי: "אורגזמה נתנה לי רגיעה שגרמה לי לרצות לישון, אז לא הרגשתי בנוח להמשיך לשחק אחר כך. העדפתי להישאר נעול, בלחץ ולשמור על האדרנלין".

קשר העבר של נים ומץ, פייר בובי, מרגיש אחרת: "לא היו לי אמונות טפלות בכלל, לא חשבתי על זה עד הסוף. כשאתה מתחיל לסמן תאריכים בלוח השנה שלך ל-f**k, זה מסתבך. אם הייתי עם חברה שלי בבוקר המשחק והיא התחילה להדליק אותי, התנהגתי כרגיל. לא שאלתי את עצמי אם זה יגרום לי לבעיות במשחק. מעולם לא יצרתי את החיבור הזה בין השניים, היה מעניין אותי לחשוב על זה. אבל בכנות כששיחקתי רע, ידעתי למה. כשהייתי טוב, ידעתי גם למה. וכשהייתי בלחץ, עישנתי סיגריה, דרך נוספת להוריד את הלחץ".

ז'רום אלונזו מוסיף: "יום לפני המשחקים, אף פעם לא רציתי לעשות אהבה. כבר חשבתי על המשחק, כי קצת דאגתי, מאלף סיבות. רק רציתי להישאר לבד, לראות סרט תיעודי על לווייתנים באנטארקטיקה. אני חושב שאני אדם די טוב בחיי היומיום, אבל ב-24 השעות שלפני משחק, אתה לא צריך לשבור את החום הזה. יש לי את הצד הבודד הזה. הסירוב שלי יום לפני המשחקים היה פסיכולוגי, מעולם לא פיזי".

מאמנים מודרניים מנסים להטיל פחות הגבלות הקשורות למין על השחקנים שלהם. עם זאת, בנג'מין ניבט זוכר ששיחק אצל המאמן הצרפתי האגדי גי רו באוקזר: "אשתי למדה בדיז'ון, אז היא נסעה מיום ראשון בערב עד שישי בערב. שיחקנו הרבה בשבתות. אז הוא אמר לי: "אתה לא רואה את החברה שלך יום לפני המשחק, היא לא ישנה אצלך בבית, אני יודע איך זה הולך להיות, אתה לא תפסיק כל הלילה!". הוא היה מדהים".

אנטוניו קונטה מאמן טוטנהאם. GettyImages
"לפני משחק עדיף לעשות את זה עם אשתך, כי בדרך זו אתה לא מחויב להופיע בצורה מרשימה!". קונטה/GettyImages

פרנק הייזה, מאמן לאנס, לא מעוניין להסדיר את חיי המין של שחקניו: "אני לא מתעסק עם כל זה, אפילו פחות כשזה מגיע לקביעת כללים. יש לי כבר מספיק מה לעשות מבחינת לכידות קבוצתית, דינמיקה, ניהול האגו של כל שחקן, במקום להתעסק בנושא המאוד אישי הזה".

הנתונים מראים שסביר להניח שיחסי מין לא יפגעו במאגרי האנרגיה של אדם, לאור העובדה שמגע מיני נמשך בממוצע "5.4 דקות" על פי דה מונדנר. הוא טוען שהבעיה הגדולה יותר עם פעילות מינית היא גרימת נזק לשחקן בפציעה: "הסיכון הפיזי היחיד הוא לקבל נקע. אם אתה מנסה אקרובטיקה ואתה נוחת רע, תיזהר".

מאמן טוטנהאם לשעבר, אנטוניו קונטה, אמר בעבר: "לפני משחק האקט לא אמור להימשך זמן רב, אתה צריך לעשות את המאמץ המינימלי האפשרי, לכן המאמץ צריך לבוא מבן הזוג שלך. ואז כשאתה עושה את זה, עדיף לעשות את זה עם אשתך, כי בדרך זו אתה לא מחויב להופיע בצורה מרשימה!".

אחד הנושאים המרכזיים בדיון הוא התזמון. פעילות מינית לא אמורה לחדור לשינה, בסיס ההתאוששות ועמוד התווך לביצועים. אז מה לגבי אוננות? "זה נושא רגיש, ובכל זאת כולנו רגילים אליו כי אנחנו מבלים הרבה זמן לבד", מודה ז'רום אלונזו. "לפעמים צריך לשחרר את המתח. אף פעם לא דיברנו על זה בינינו, אבל זה קורה, אני לא מוצא את זה לא בריא. כשאתה יוצא לשבועיים באימון טרום עונה, נראה לי שקשה לבקש שלא תפרק את האקדח". ספאט סושיץ', מאמן בוסניה והרצגובינה במונדיאל 2014, היה חד משמעי: "לא יהיה סקס, השחקנים יצטרכו לעשות את זה בעצמם!".

התשובה לכל השאלות הללו טמונה במחקר שהוביל חואן שטאיזל, מומחה ברפואה פנימית כללית בבית החולים בז'נבה, שוויץ. על ידי הצבת 15 ספורטאים ברמה גבוהה (שמונה מספורט קבוצתי, חמישה רצים למרחקים ארוכים ושני מרימי משקולות) על אופניים, השווה המדען את רמת הטסטוסטרון ויכולת הריכוז של כל ספורטאי במשך יומיים: אחד עם קיום יחסי מין, אחר בלי. מסקנת המחקר היא שלמין "אין השפעה שלילית, למעט במקרה של יחסי מין בשעתיים שלפני תחרות". לזה קוראים הרופאים תקופת ההטענה. "הסוללות ההורמונליות נגמרות, ואז הן נטענות מחדש", מוסיף ג'רלד קירזק.

נושא המין בכדורגל נשים נדון אפילו פחות מאשר בכדורגל גברים. המאמנים הגברים בכדורגל הנשים מאשרים שהם לא מעלים את הנושא עם השחקניות שלהם. "זה מביך כשאתה לא מאותו מין", מסכם אחד מהם.

עם זאת, אצל נשים חוק השעתיים ארוך בהרבה. "במהלך יחסי מין, לאישה לוקח הרבה יותר זמן להגיע לרגע המכריע, לאורגזמה", טוען ז'אן-פייר דה מונדנר, רופא ספורט. "היא רגועה יותר, ארוכה יותר, כך שאם היא מחפשת להיות תוקפנית, קיום יחסי מין כמה שעות לפני משחק עלול לפגוע בה".

  • עוד באותו נושא:
  • סקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully