וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוער הוא רק הסימפטום: בית"ר ואברמוב צריכים לקבל החלטות קשות

30.4.2023 / 9:30

ירידת הליגה של קבוצת הנוער היא הקריאה האחרונה לשיקום המחלקה שנמצאת בתהליכי התרסקות. אברמוב לא יוכל לעשות את זה לבד

תקציר ניצחונה של בית"ר ירושלים 1:3 על סקציה נס ציונה/ספורט1

קבוצת הנוער של בית"ר ירושלים ירדה אתמול (שבת) לליגה הלאומית. זה לא אמור להפתיע אף אחד מאנשי המועדון. זה כבר שנים באוויר. עונה אחת שורדים מחזור אחרון, עונה אחרת נשארים דרך משחקי מבחן, בכל ינואר משוועים לאיזה זר בהתקפה שיציל את המולדדת. מדובר במחלקה הרוסה. אבל ירידת הליגה של קבוצת הנוער אתמול היא רק סימפטום לבעיה כללית גדולה במועדון.

מתחת לנוער המצב לא יותר טוב. לא בנערים א', לא בנערים ב', גם לא בנערים ג' וגם לא במחלקות הצעירות ובבית הספר לכדורגל. זה לא רק רמת המאמנים, התנאים והאנרגיות, אלא פשוט תוצאה של שנים של חוסר השקעה כלכלית שהביאו את המחלקה אל סף תהום. הורה אחד כתב לי אתמול: "אני אוהד בית"ר והבן שלי בהפועל ירושלים. נקרע לי הלב, אבל אם אני אוהב אותו אני לא יכול לקחת אותו לבית"ר. צריך לראות מקרוב איך זה נראה כדי להבין".

ברק אברמוב הגיע לבית"ר באוגוסט, הוא הכי פחות קשור לסיטואציה ומידת האשמה שלו נמוכה. בתור אחד שבא ואמר "אני יכול לתת לבית"ר חיים אך לא איכות", כמה מיליוני שקלים שישקיע בשנה יהיו חייבים ללכת לקבוצה הבוגרת כדי שתגיע לפלייאוף העליון, אחרת הקהל יחפש את הראש שלו ו\או של יוסי אבוקסיס, במיוחד כשהיריבה העירונית מתקדמת בצורה משמעותית. לאברמוב אכפת מאוד מבית"ר וממחלקת הנוער, אבל ללא השקעה כספית משמעותית כל מה שהוא ינסה לעשות יהיה טיפה בים.

בעלי בית"ר ירושלים ברק אברמוב. אריאל שלום
מישהו יצטרך לקחת את זה לידיים. אברמוב/אריאל שלום

האזינו: אופיר סער על הנעשה בבית"ר ירושלים

בבית"ר עשו ניסיון לצרף את עומר בוקסנבוים או איש מקצוע בכיר לניהול מחלקת הנוער. בכל מקרה, יש הבדל עצום בין לנהל את מחלקת הנוער של הפועל תל אביב לזאת של בית"ר. בהפועל תל אביב ידעו לקחת כל שחקן מתוסכל במכבי תל אביב שנמצא במתחם המרוחק רק קילומטר מהם, ידעו לאסוף לא מעט שחקנים ממרכז הארץ. גם ברמת המאמנים יש להפועל תל אביב מגוון אפשרויות שאין בבירה. בעידן הנוכחי משלמים לשחקנים אלפי שקלים כבר בגיל נערים ב' כדי שיצטרפו למועדון, דואגים להם לדיור ולמוסדות מתאימים. מדובר בפרוצדורות שמחייבות השקעה כלכלית.

מחלקת הנוער של בית"ר זקוקה להשקעה של 3 מיליון שקלים בכל שנה. תקציב כזה ימשוך מאמנים טובים יותר, עוזרי מאמנים בכל המחלקה, מאמני כושר ופיתוח, צוותי העשרה, מאמנים מנטליים, ציוד ועוד. אין גבול לרמת ההשקעה, אבל 3 מיליון שקלים בשנה באופן קבוע יכולים לשקם את המחלקה ולהביא אותה למקום אחר. בעלים שמגיעים לזמן קצוב ויודעים שיש לחץ לתוצאות לא יעבירו מיליוני שקלים בכל שנה למחלקת הנוער, זה לא קרה בעידן טביב ופרט לעונה הראשונה גם לא קרה בעידן חוגג. הנוער מוזנח ואם יש קצת כסף, הוא הולך לבוגרים.

אברמוב יודע ששנת ההישרדות של בית"ר הסתיימה ושבעונה הבאה יהיו ציפיות. גם אם ישקיע בעונה הבאה מיליון או 2 מיליון במחלקת הנוער, בקדנציה שלו הוא לא יוכל להזרים מיליוני שקלים בכל שנה למחלקה. זה צריך לבוא מבחוץ.

השאלה היא איך זה יקרה. האופציה היחידה היא שנאמנים של בית"ר יקחו פיקוד על המחלקה, כאלה שבאמת אכפת להם, שזה בדמם. זאת יכולה להיות עמותת אוהדים נקייה מאינטרסים שבראשה גורם מספיק נאמן עבור האוהדים שינהל את הפרוצדורה, או מנגד לגייס איתם מספר אנשי עסקים שיעשו זאת. לאוהדים אכפת מאוד ממחלקת הנוער והם יתגייסו, גם ספונסרים ואנשי עסקים נרתמים מהר יותר לפרוייקטים כאלה. לקהל יש את היכולת הכלכלית להתגייס על מנת להחזיק את מחלקת הנוער, הסכומים הם לא בשמיים. יחד עם זאת, דבר כזה יהיה כרוך בכך שהבעלים שלא יכול להשקיע במחלקה יוותר גם על הזכויות על השחקנים ושכל הכסף שייכנס ממכירה אפשרית בעתיד יחזור במלואו או בחלקו להשקעה במחלקת הנוער בלבד. זה יבטיח את הפעילות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully