וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ טלוויזיה ספרדי מוביל מצלם סרט על השופט אברהם קליין

25.4.2023 / 13:23

הערוץ מוביסטאר פלוס הגיע לארץ כדי להכין סרט דוקומנטרי על חייו של גדול שופטי ישראל, ששפט במונדיאלים במקסיקו 1970, ארגנטינה 1978 וספרד 1982

אברהם קליין בסמי עופר עם רועי מלכא, מחזיק את כדור המשחק מהמונדיאל בקטאר. ברכה בריל,
אברהם קליין בסמי עופר עם רועי מלכא, מחזיק את כדור המשחק מהמונדיאל בקטאר/ברכה בריל

ערוץ הטלוויזיה הפופולארי בספרד "מוביסטאר פלוס", מכין סרט דקומנטרי על חייו ועל הקריירה הספורטיבית של שופט הכדורגל הישראלי בדימוס אברהם קליין. קליין, ששפט בשלושה מונדיאלים - 1970 במקסיקו, 1978 בארגנטינה ו-1982 בספרד, היה אורח אישי של נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו במונדיאל האחרון בקטאר.

ערוץ מוביסטאר שלח לארץ צוות טלוויזיה, שמנה ארבעה נציגים - הבמאי לאלו, הצלמים רמון ודיוויד והמפיקה באלן. הספרדים שהו בארץ שבוע צילמו את קליין בלוקיישנים שונים בארץ, תוך שהוא מספר על הקריירה הספורטיבית שלו ועל חייו. הצילומים נערכו באצטדיון סמי עופר, שם התראיין גם סגן מנהל האיצטדיון רועי מלכא, שסיפר שעוד כילד צפה בטלוויזיה במשחקים שאברהם שפט.

במועדון הספורט גלי חיפה, בו אברהם שוחה מדי יום, התראיין מנהל המועדון פרי גרופר, שהיה שחקן כדורגל בעבר וגם אותו אברהם שפט. הצוות ליווה את אברהם וצילם במוזיאון לוחמי הגטאות, שם סיפר אברהם על ילדותו בעת הכיבוש הנאצי את העיר טימישוארה ברומניה בה נולד. בקיבוץ שער העמקים צולמו קטעים מתקופת עלייתו של אברהם ארצה בהיותו בן 14, במסגרת עליית הנוער שנקלטה בקיבוצים. מוזיאון לוחמי הגטאות והעיר עכו. עוד צולם מפגש משפחתי של אברהם עם כל משפחתו כולל חמש נכדותיו ועם בנו עמית קליין שהיה גם שופט בינלאומי.

אברהם קליין עם פרי גרופר. ברכה בריל,
עם פרי גרופר/ברכה בריל

הצוות צילם והקליט שיחה מרתקת שהתקיימה בסקייפ בין אברהם וחברו הטוב, השופט הברזילאי ארנלדו קואלו, ששפט הגמר במונדיאל 1982, בו שימש קליין כקוון. הסרט הדוקומנטרי, המתחיל מילדותו של קליין בעיר טימישוארה ועד לחייו הבוגרים בחיפה, וסוקר את כל המשחקים החשובים בהם שפט, כולל המשחקים ברזיל-אנגליה במונדיאל 1970 ואיטליה-ברזיל במונדיאל 1982, ישודר בחודש ספטמבר באפיק הספורט של תחנת מוביסטאר פלוס, בקטגוריה הנקראת "גיבורי ספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully