וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטופ שלהם: ברייטון רוצה לטפס שלב נוסף במסע הקסם שלה

עם חזון אמיתי, התנהלות נכונה ובעלים ללא אינטרסים כלכליים, השחפים נותנים פייט ליריבות המאיימות מהטופ 6 עם קו שיפור עקבי ומרשים למרות שלל נטישות. הערב מחכה להם מנצ'סטר יונייטד בחצי גמר הגביע (18:30, ספורט1)

תקציר: צ'לסי - ברייטון 2:1/ספורט1

איבוד שחקני מפתח הוא לעתים רגע מורכב ומאתגר, שעשוי להוביל לגל שלילי שיסחוף את המועדון למקומות בלתי רצויים והתדרדרות מקצועית. זה המקרה ברוב מועדוני הפרמייר ליג שבעקבות עזיבת נכסים איכותיים בעלי תרומה מכרעת על כר הדשא ובחדר ההלבשה, מצאו עצמם מתקשים לשוב למומנטום החיובי שאפיין אותם בעקביות לאורך פרק זמן ממושך ובמקרים רבים הפרידה מהשחקן המשמעותי לוותה בחרטה ובתהיות על אופן קבלת ההחלטות שהוביל לעזיבה. אלו המקרים בכמות בלתי מבוטלת של קבוצות בליגה הבכירה באנגליה, אלא אם כן כמובן מדובר במודל הייחודי והמוצלח של ברייטון, שבעונתה השישית כקבוצת פרמייר ליג ממשיכה להציג מדיניות שונה ומוצלחת שמעוררת השתאות לצד קנאה בקרב יתר המועדונים במולדת הכדורגל.

לאורך שנים רבות, הפרמייר ליג הוגדרה כליגה של ה-'טופ 6, וכל היתר' כשלפני שני עשורים ברייטון עוד בילתה במאבקי הליגה הרביעית, המודל שאליו ייחלה היו מועדונים לדוגמא בדמותם של סאות'המפטון- השכנה המקומית בקו החוף הדרומי של האי הבריטי- ולסטר סיטי, שתי קבוצות עם משאבים כלכליים סבירים בהחלט ואקדמיות נוער שניפקו באופן מרשים פס ייצור של שחקנים צעירים לרשותה של הקבוצה הבוגרת.

עשרים שנה לאחר הימים בהם אוהדי 'השחפים' נהגו ללוות את קבוצתם ליעדים כגון ג'ילינגהאם, סטיבנייג' ויתר קבוצות הפוטבול ליג השונות ובברייטון השיח המרכזי כעת עוסק באמונה האמיתית כי בעונה הבאה המועדון ישחק לראשונה בתולדותיו במפעל אירופאי- הישג שקברניטי הקבוצה לא חלמו עליו בעת שרקמו באופן מדורג ומחושב את חזון הקבוצה לפני למעלה מעשור, זאת בזמן שסאות'המפטון ולסטר מוצאות את עצמן במדרון ודאי ומסוכן בדרך לנשירה טראגית לליגת המשנה.

דני וולבק לצד קאורו מיטומה ברייטון. GettyImages
מי היה מאמין? דני וולבק/GettyImages

''המדיניות, הנהלים, המתקנים, ההשקעה המאסיבית באקדמיה, הסגל הרחב ובעיקר האנשים- אלו הסיבות שסייעו לנו לקדם את המועדון למצב האידיאלי שבו הוא נמצא כיום'', הסביר לאחרונה פול בארבר, מנכ''ל הקבוצה, את הגורמים השונים שתרמו משמעותית להצלחה המטאורית של ברייטון, ''ומעל הכל, בעלים נחוש ונאמן שמה שמנחה את החזון שלו הוא אך ורק להמשיך להזין ולאהוב אותו על בסיס קבוע וללא כל תנאים'', הדגיש.

התיאור הכנה של מנכ''ל ברייטון לאופן שבו בעלי הקבוצה, היהודי הבריטי טוני בלום, תופס את החשיבות של ברייטון אנד הוב אלביון כחלק אינטגרלי מהעיר הצבעונית בדרום אנגליה והרצון הגדול של בלום לראות כיצד המועדון הולך ומתעצם אינו דבר של מה בכך במציאות הקיימת כבר שנים בכדורגל האנגלי. בעלים שאכן מצטיירים בעיני האוהדים כנטולי אינטרסים כלכליים מובהקים ואג'נדה אישית בולטת הם מצרך נדיר במציאות הקיימת ונתפסים כמיעוט, אולם המדיניות והחזון שבלום הנהיג לאורך שנותיו רבות בראש המערכת של ברייטון מוכיחים שגם במציאות הקיימת יש אפשרות לפעול ולקדם מועדון ולהוביל אותו ליעדים מקצועיים נשגבים תוך שמירה על יציבות כלכלית ואופק מקצועי מבטיח.

האופן שבו ברייטון שדרגה את מעמדה ותוצאותיה מאז עלתה לפרמייר ליג לראשונה (כשקרדיט רב ראוי להינתן לצמד הישראלים, תומר חמד ובירם כיאל, שניים מהגורמים המרכזיים להעפלתה לליגה הבכירה בסיום עונת 2017/2016) היה מרשים, אבל יכולת ההסתגלות שהפגינה כמועדון לאורך השנים, ובעיקר במהלכה של העונה הנוכחית, הפכו את המודל של טוני בלום לנשגב למדי בעיניים חיצוניות. המשא ומתן בין צ'לסי וברייטון בספטמבר האחרון היה קצר אך מוצלח למדי בעיניהם של קברניטי המועדון ועסק בחבילת המזומנים והפיצוי שהשחפים עתידים לקבל עבור שחרורו של מנג'ר הקבוצה דאז, גרהאם פוטר.

בעלי הבלוז החדש, טוד בוהלי, לא היסס לשלם סכום בלתי נתפס של כעשרים מיליון לירות שטרלינג עבור הגעתו של המנג'ר הבריטי (שמאז כבר פוטר מתפקידו) במהלך שכלל לא רק את המנג'ר עצמו, אלא את מרבית הכוורת המקצועית של הקבוצה וכללה את ארבעת עוזריו של פוטר, ראש מערך הגיוס ואת איש הדאטה והסקאוטינג המרכזי של השחפים. העזיבה ההמונית של פוטר ואנשיו הייתה סממן אחד מבין רבים עבור ברייטון, שבשנים האחרונות מכרה שחקני מפתח שונים, כגון מארק קוקורייה הספרדי לצ'לסי, לאנדרו טרוסארד ובן ווייט (ארסנל), איב ביסומה (טוטנהאם), אבל למרות עזיבת שחקנים שתרומתם הייתה מכרעת לשיפור העקבי בברייטון, השחפים לא רק שנכוו מהעזיבה, אלא המשיכו בקו שיפור עקבי ומרשים. רוברטו דה-ז'רבי, המנג'ר האיטלקי שהגיע בסתיו האחרון למלא את החלל שנוצר לאחר עזיבתו של פוטר האהוב, השתלב באופן מושלם במועדון וכל ביקורת שהושמעה בעת מינויו על חוסר ניסיונו בכדורגל האנגלי התפוגגה במהירות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מאמן ברייטון, רוברטו דה זרבי. רויטרס
השתלב באופן מושלם. דה ז'רבי/רויטרס

הערב (18:30, ספורט1) השחפים ישובו לוומבלי, מקום בו ביקרו לפני ארבע שנים במעמד זהה, כאשר הפסידו למנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה. ההגרלה זימנה לחניכיו של דה-ז'רבי את יריבתה העירונית של סיטי, מנצ'סטר יונייטד, שתשוב לאצטדיון הלאומי בפעם השנייה בפרק זמן קצר של חודשיים בלבד לאחר שביקורה האחרון הסתיים באופן חיובי כשגברה על ניוקאסל יונייטד בגמר גביע הליגה בפברואר האחרון והנחיתה גביע ראשון בארון התארים מזה שש שנים.

בזמן שהשדים האדומים ירצו לשוב לגמר נוסף בוומבלי השנה, הם לבטח יזכרו את המפגש האחרון שלהם עם ברייטון אי שם במחזור פתיחת עונת הפרמייר ליג בתיאטרון החלומות, עוד בימי גרהאם פוטר. ברייטון היממה את יושבי אולד טראפורד עם צמד שערים של פסקאל גרוס וגברה על יונייטד 1:2 והעניקה לאריק טן האח, המנג'ר הטרי של יונייטד, היכרות ראשונית ועמוקה עם האתגרים העתידים לבוא בעונת הבכורה של המנג'ר ההולנדי על הקווים במנצ'סטר יונייטד.

הטירוף ובהלת הכרטיסים (שאזלו לחלוטין תוך שעות ספורות) בברייטון בשבועות האחרונים העיד לא רק על הרצון הכנה של השחפים ואוהדיהם להמשיך את המסע הקסום בגביע האנגלי, אלא העניקו רוח גבית נוספת לעונה יוצאת הדופן שברייטון חווה. עשרות אלפי אוהדי הקבוצה יציפו את האצטדיון הלאומי באמונה מוחלטת בכך שהקבוצה שלהם יכולה- בכל יום נתון- להביט בנחישות בעיניה של כל קבוצת צמרת מקומית ולנצח אותה. האיזון הקבוצתי, המנג'ר שהשתלב באלגנטיות ובמהרה והמודל המוצלח שנבנה בתכליתיות מאפשרים לאוהדי השחפים לחלום על מסע אירופי קסום בעונה הבאה. ניצחון הערב מול מנצ'סטר יונייטד יקח את ברייטון לבמה המרכזית הנחשבת ביותר במפעל העתיק בעולם וסימון 'וי' נוסף בבנק היעדים שנבנה במועדון לפני שנים רבות והולך ומתגשם באופן עקבי ומרשים לאורך השנים.

  • עוד באותו נושא:
  • ברייטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully