וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באתי לאימון על סוס. המאמן אמר 'אף פעם לא ראיתי חמור על סוס'"

21.4.2023 / 16:29

שורת שחקני עבר של מכבי פתח תקווה הגיעו לביתו של מנשה נוריאל, יעקב אז'ובל וחבריו חלקו זכרונות. עודד מכנס: "התקופה בקבוצה מהיפות בחיי". ניסים כהן פנה לפיטוסי: "בוא לרוץ איתי בים" ונענה: "אני לא מסוגל לרוץ היום 400 מטר"

ותיקי מכבי פתח תקווה. דוד יוסף, ראובן שבי ואשר גולדברג,
יום כיף. ותיקי מכבי פתח תקווה/דוד יוסף, ראובן שבי ואשר גולדברג

היום (שישי) התקיים מפגש שחקני עבר של מכבי פתח תקווה בביתם של מנשה ורותי נוריאל בסביון. על המפגש עמלו במשך למעלה מחודש דורון רבינזון והיסטוריון מכבי פתח תקווה ראובן שבי במסירות ואהבה. רשימת השחקנים כללה את דני בגלייבטר, אייל בגלייבטר, מוישיק מאירי, זאביק זלצר, איצ'ה דרוקר, ניסים כהן, דורון רבינזון, ראובן שבי, מנשה נוריאל, דורון רוזנטל, גדי בן דרור, עופר פביאן, מאיר מזא"ה , יצחק זלצר, סימון דוידסון, שלמה קיל, שמעון היבש, דוד ספיבק, מאיר מזרחי, דוד יוסף, הרצל פיטוסי, הרצל שאול, יצחק מקמל, צביקה אופנהיים, פיני קינסטליך, אבי גוזלן, עודד מכנס, אילן בן דרור, קובי אז'ובל, שמשון לבקוביץ', ירון פרסלני, אילן ז'אן ורוני לוריא.

סביב השולחנות היה נדמה כי החבורה, שהתייצבה במורל גבוה ומצב רוח מרומם, מתכוננת לגמר גביע המדינה. נשיקות וזיכרונות עלו וצפו במפגשים המרגשים. "יום מרגש, מפגש של חלק מהשחקנים שלא פגשתי עשרות שנים", אמר נוריאל. קובי אז'ובל הוסיף: "ביטלתי טיסה לתאילנד, כדי להיות במפגש אצל נוריאל. עברתי מהפועל יהוד למכבי פתח תקווה, לאימון הראשון הגעתי רכוב על סוס כי לא היה לי כסף לנסיעות. קשרתי את הסוס לעמוד צמוד ליציע. המאמן מוישיק מאירי שאל של מי הסוס, אמרתי שאני הגעתי איתו, מאירי אמר לי 'לא ראיתי מעולם חמור רוכב על סוס'".

עופר פביאן עם שלמה קיל. דוד יוסף, ראובן שבי ואשר גולדברג,
שלמה קיל עם עופר פביאן/דוד יוסף, ראובן שבי ואשר גולדברג

ניסים כהן אמר: "זו הפעם הראשונה מאז שפרשתי מכדורגל שאני מגיע למפגש של שחקני עבר, שאת חלקם לא ראיתי הרבה שנים. רק הבוקר הצליח רבינזון לשכנע אותי להתייצב והיה כאן מרגש. הגול שהכי זכור לי היה במשחק בשכונה בין בית"ר תל אביב לבני יהודה. עברתי את כל ההגנה ואת השוער, עמדתי עם רגל על הכדור על הקו ובעטתי פנימה רק אחרי שניות ארוכות. אחרי המשחק הזה הושלמה העברתי מבית"ר תל אביב לשכונה תמורת כסף ענק".

השוער שלמה קיל: "הגעתי למכבי פתח תקווה ממכבי פרדס חנה, הביאו אותי במקומו של אורי ניצן. הבוקר הבלם איצ'ה דרוקר לא זיהה אותי, זה ברור, כי הוא תמיד שיחק עם הגב אלי".

דני בגלייבטר: "אני הכי מבוגר מהשחקנים שהגיעו היום. עליתי לבוגרים ב-1957, בן 15 וחצי. אחרי ששיחקתי מחצית במשחק הנערים הוציאו אותי ושלחו אותי להרכב הבוגרים של מכבי פתח תקווה בחוץ נגד מכבי חיפה. היום אני לא מגיע למשחקי הקבוצה".

גדי בן דרור: "ב-20.5 יערך בבית הספר האמריקאי באבן יהודה טורניר נערים ג' של אלופי המחוזות בשיתוף ההתאחדות לכדורגל לזכרו של ישראל בן דרור. תתקיים תחרות נושאת פרסים בהוצאת חוץ ארוכה, כפי שהכירו את ישראל בזריקות ארוכות הטווח שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ירון פרסלני, עודד מכנס, אייל בגלייבטר. דוד יוסף, ראובן שבי ואשר גולדברג,
ירון פרסלני, עודד מכנס ואייל בגלייבטר/דוד יוסף, ראובן שבי ואשר גולדברג

רבינזון: "זה אירוע בו שחקני עבר רבים נעלבו שלא הזמינו אותם, ואי אפשר להביא כמות שיכולה למלא מגרש כדורגל. בקרוב יהיה מפגש נוסף במקום גדול ויוזמנו כל השחקנים". לגבי הקריירה שלו אמר: רבינזון: "למדתי בכפר הירוק, אמא שלי האמינה שאני אהיה מדען במכון ויצמן. מוישיק מאירי דאג להביא אותי ברכב מיוחד לאימונים ולמשחקים".

אילן בן דרור: "בזמנו הייתה לי הבטחה להשתחרר ממכבי פתח תקווה ורציתי להפועל מרמורק. הבורר שנקבע היה הסבא של מרדכי, ממייסדי המועדון. הסבא פסק נגדי, נגד הנכד שלו".

עודד מכנס: "התקופה בה שיחקתי במכבי פתח תקווה הייתה מדהימה, אחת היפות בקריירה. המפגש היום עם שחקנים שלא ראיתי שנים ארוכות והזיכרונות שעלו השאירו טעם של עוד".

ניסים כהן פנה להרצל פיטוסי: "כל בוקר אני מגיע לשפת הים, רץ עשרה קילומטרים ומטפל בגוף בעזרת משחקונים עם הכדור וחברים, תגיע בבקשה". פיטוסי השיב: "היום אני לא מצליח לרוץ 400 מטר, אבל חולם לחזור למכבי פתח תקווה להיות שוב מלך השערים".

עודד מכנס, דוד ספיבק, יצחק דרוקר, דורון רבינזון. דוד יוסף, ראובן שבי ואשר גולדברג,
עודד מכנס, דוד ספיבק, יצחק דרוקר, דורון רבינזון/דוד יוסף, ראובן שבי ואשר גולדברג

שמעון היבש: "חזרנו בסיפורים אל ימי הכדורגל האהוב והאמיתי, ימים שאני בעמדת קיצוני שמאלי מסרתי כדורים ארוכים לדני ספוקויני הקיצוני הימני וחזרה".

זאב זלצר: "מפגש נוסטלגי עם סיפורי עבר וזיכרונות של חברה שחלקם לא ראו אחד את השני שנים רבות. היה מדהים לצפות בשיחות, בחיבוקים ובפתיחה של חברות חדשה".

הבלם רוני לוריא: "האח שלי אשר לוריא ז"ל שיחק במכבי פ"ת כשוער לפני שאני הגעתי. הוא גם שיחק לפני כן בבית"ר רמלה. בפתיחת משחק ברמלה הוא התלונן שאין לו כובע נגד השמש. שני אנשי הקבוצה עזבו, פרצו לחנות מקומית וחזרו עד ההפסקה עם שני כובעים. הגעתי לסביון מנהריה, אני קופץ לניחום אבלים למשפחת רוני יעקובסון מהפועל רמת גן שהלך לעולמו".

משה מאירי, מנשה נוריאל, איצ'ה דרוקר. דוד יוסף, ראובן שבי ואשר גולדברג,
משה מאירי, מנשה נוריאל, איצ'ה דרוקר/דוד יוסף, ראובן שבי ואשר גולדברג
ניסים כהן. אשר גולדברג,
ניסים כהן/אשר גולדברג

קינסטליך: "המפגש הזה החזיר אותי לשנות השישים תחילת השבעים, חברה מנצחת שמרגש לפגוש, ולהעלות זיכרונות".

ירון פרסלני: "היו שנים נהדרות במכבי פתח תקווה, הגעתי מהקריות ואני מאושר להיות במפגש הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully