וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל באולטרה מרתון: כיסתה 4 ק"מ ברכב, וסיימה במקום השלישי

19.4.2023 / 16:18

מעשה המרמה של ג'ואסיה זשבסקי הסקוטית נחשף ותוצאתה נפסלה. איזה הסבר סיפקה לעבירה, ואיך הגיבה המתחרה שקופחה בגללה?

הרצה הסקוטית ג'ואסיה זשבסקי עוררה סערה לאחר שהשתמשה ברכב כדי לעבור 4 קילומטרים מתוך כ-80 במרוץ האולטרה-מרתון ממנצ'סטר לליברפול, שהתקיים ב-7 באפריל. כשהתגלה כי "נהנתה מיתרון בלתי ספורטיבי ולא תחרותי במשך קטע מהמסלול", כפי שתיאר זאת מנהל המרוץ, נפסלה תוצאתה של זשבסקי שסיימה במקום השלישי.

מנהלי המרוץ עלו על העבירה באמצעות נתונים שהועלו על כל הרצים לאפליקציית Strava, שם נראה שהסקוטית בת ה-47 גמעה מרחק של 4 קילומטרים תוך דקה ו-40 שניות. היום (רביעי) הסבירה ה"עבריינית" מדוע רימתה.

זשבסקי טענה שהלכה לאיבוד באזור נקודת האמצע של המסלול, והחלה לחוש כאבים ברגלה. בעקבות כך החליטה לפרוש, וכשראתה חבר בצד המסלול, היא הסכימה לתפוס טרמפ עד לצ'קפוינט הבא כדי ליידע את הפקחים. "כשהגעתי לצ'קפוינט אמרתי להם שאני פורשת ושהגעתי לשם ברכב, והם אמרו 'את תשנאי את עצמך אם תעצרי'. הסכמתי להמשיך בדרך לא ספורטיבית, וידאתי שאני לא עוקפת את הרצה שלפניי".

ג'ואסיה זשבסקי, רצה סקוטית. מתוך פייסבוק, צילום מסך
הרמאות נחשפה. זשבסקי/צילום מסך, מתוך פייסבוק

אלא שזשבסקי הוסיפה חטא על פשע בסיום המרוץ, כאשר במקום להודות בעבירה, היא אספה את הפרס על המקום השלישי והצטלמה כאילו השיגה אותו בדרך ראויה. "עשיתי טעות ענקית שקיבלתי את הפרס, הייתי צריכה להחזיר אותו", הצטערה. "הייתי עייפה, בג'ט-לג והרגשתי לא טוב. הייתי צריכה להחזיר את הפרס ולא להצטלם, אבל חשתי ברע ולא חשבתי בצורה צלולה".

מל סייקס, שנרשמה בסופו של דבר כמי שסיימה במקום השלישי, הביעה את זעמה בטוויטר: "מה שעצוב הוא שזה ממש לא הוגן כלפי מארגני המרוץ ושאר המתחרות. איך מי שיודעת שהיא רימתה מסוגלת לחצות את קו הסיום, לאסוף מדליה/פרס ולהצטלם? החוצפה לעשות את זה כשהנתונים באפליקציה עושה את זה עוד יותר גרוע! לא משנה כמה התכוננת, קורה שדברים הולכים רע ביום המרוץ. תתמודדי ותמשיכי הלאה. לרמות זה לא בסדר".

זשבסקי הודתה בריאיון שלה ל-"BBC": "אני אידיוטית, מתנצלת בפני מל. זה לא היה מתוך זדון, אלא בגלל אי הבנה. לא הייתי מרמה בכוונה. מל לא זכתה לתהילה בקו הסיום ואני מאוד מצטערת על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully