וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הדרבי: מפגש קפטני עבר של מכבי והפועל פתח תקווה

9.4.2023 / 23:16

היסטוריון מכבי פתח תקווה ראובן שבי ארגן מפגש בין הקפטנים של הקבוצות, שהעלו זכרונות נעימים וגם כאלה שפחות: "בשני המועדונים אין כבוד לשחקני עבר". ומה ההימור שלהם לתוצאה מחר?

ותיקי הפועל פתח תקווה עם מכבי פתח תקווה. אשר גולדברג,
הוותיקים מתכנסים/אשר גולדברג

מפגש נוסטלגי התקיים הערב (ראשון) בין שחקני העבר של מכבי והפועל פתח תקווה בביתו של שחקן העבר של מכבי פתח תקווה גיא יצחק בכפר סירקין. ‏זה היה ערב ארוך עם שחקנים אשר שימשו בימי הכדורגל שלהם קפטנים של קבוצתם. את מכבי פתח תקווה יצגו גיא יצחק, אייל בגלייבטר, מנשה נוריאל, ניסים ברדה, דורון רבינזון ואלון ירוחם. נציגי הפועל פתח תקווה היו בני קוזושווילי, עוז איליה, דוד לוי, אלי מחפוד ויוסי שושני. את האירוע אירגן היסטוריון מכבי פתח תקווה ראובן שבי.

סביב שולחנות מלאים דברי פסח כשרים ומוראל גבוה חזרו החברה לימי העבר הנוסטלגיים. כל הנוכחים הזכירו כי בשנים האחרונות אין כמעט קשר עם המועדונים. מחפוד ורבינזון הסבירו: "אין הזמנה מכובדת של שחקני העבר למשחקים, ואין כאן עניין של כסף".

ותיקי הפועל פתח תקווה עם מכבי פתח תקווה. אשר גולדברג,
מימין: בני קוזושווילי, דוד לוי, אלי מחפוד ועוז איליה/אשר גולדברג

למעט, בגלייבטר, רבינזון ואלון ירוחם שאינם מתכוונים להגיע, כל הנוכחים האחרים יהיו מחר ביציע. "אין משחק של הפועל פתח תקווה שאני מחמיץ, חובה עבורי לראות את המשחק", אמר קוזושווילי ונוריאל הוסיף: "דרבי של הליגה השנייה פחות מעניין, אולי בשנה הבאה בליגת העל הדברים יהיו שונים". מחפוד: "אין בעיר עניין בדרבי, בשוק שהיה בעבר תוסס ומלא עניין בדרבים".

שושני: "פעם כל השחקנים כמעט היו מפתח תקווה, היום הם לא מכירים את העיר, אין כמעט שחקנים שעלו ממחלקת הנוער". דוד לוי הוסיף: "ימי המאמנים הגדולים בהפועל פתח תקווה כמו גרנט, שפיגל וזלצר לא יחזרו".

על השאלה על הדרבי הזכור להם והתוצאה מחר ענו השחקנים. בגלייבטר: "ניצחנו את הפועל 2:3, משחק ענק. מכבי ינצחו מחר 1:2". רבינזון: "גול מספרת ענק שלי מאותו משחק שאייל מדבר עליו. תיקו 1:1". אלון ירוחם: "כמו דורון ואייל, אותו משחק, מחר יהיה 1:1".

שושני זוכר משחק אחר: "ניצחנו את מכבי 1:5, ניר אלון ובודניוק עשו משולשים, השופט הודיע כי יפסיק את המשחק. הפועל ינצחו מחר 0:2". מחפוד: "הדרבי של 1984, ניצחנו 1:2, הפועל תנצח 1:2 גם מחר". עוז איליה: "סיימנו בתיקו 1:1 במשחק מוקדם לדרבי התל אביבי לעיני 45 אלף צופים. הייתי בן 16 וחצי. הפועל ינצחו 1:2". דוד לוי: " 1985, שמרתי על עודד מכנס וניצחנו 1:2. מחר יהיה תיקו".

ומה אמר המארח, גיא יצחק? "בשנת אלפיים ב-1 בינואר, 0:1 מגול ניצחון שלי . 1:2 למכבי מחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully