וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונה חדשה, שינוי קטן: 2023 יצאה לדרך ב-MLB

בצל שעון ההגשה החדש (חוק שכבר מגיש אחד עבר עליו), עונת 2023 ב-MLB נפתחה כששינוי סימבולי קטן נוסף מרחף מעליה. עקיבא שפיגלמן עם הפרטים

ארון ג'אדג'. Mary DeCicco, GettyImages
פתח היטב את העונה. הומראן ראשון ב-2023 שייך לארון ג'אדג' מניו יורק יאנקיז, שלובש את המספר הלא שגרתי 99/GettyImages, Mary DeCicco

הלילה ליגת ה-MLB חזרה בענק. זו עונה של ציפיות גדולות לצד שינויים גדולים ואמיצים שראשי הליגה הנהיגו. השינויים כבר מורגשים וישפיעו לטובה על המשחק שהצריך התאמה. בליגה יש מספר לכל דבר, מסטטיסטיקות ממגוון סוגים, למהירות הכדורים המוגשים ועד לחולצות המאמנים. יתכן מאוד שהאחרון בדרך החוצה.

על פי baseballbible.net, שחקני בייסבול החלו ללבוש מספרים על החולצה בסביבות שנת 1900, כולל המאמנים, מהסיבה הפשוטה שחלקם שיחקו ואימנו בו זמנית. הקבוצה הראשונה שהחלה לחלק מספרים לשחקנים כחלק קבוע מהמדים היו הניו יורק יאנקיז בשנת 1929, אחת הקבוצות הוותיקות והנוסטלגיות ביותר בליגה. היא גם אחת הקבוצות הבודדות ששחקניה לובשים מספר ללא שם, דבר שכבר לא נהוג באף ענף ספורט אמריקאי.

לאחרונה נציגים מטעם היאנקיז ביקשו מהנהלת ה-MLB להפסיק עם מסורת חלוקת המספרים למאמנים בעקבות מחסור במספרים, שכן הקבוצה הוציאה משימוש 22 מספרים, הכמות הגדולה ביותר מבין כל שאר הקבוצות. יתכן וזו הסיבה שכוכב הקבוצה ארון ג'אדג' לובש היום את מספר 99, מספר לא טיפוסי בענף שאותו לבשו רק 15 שחקנים לפניו. הטענה היא שזו החולצה שקיבל במשחקי קדם העונה בשנת 2016 והחליט להישאר איתו. היאנקיז הם לא היחידים ש"סובלים" מהסוגיה, כשגם הבוסטון סלטיקס מה-NBA נמצאת במחסור של מספרים. אגב, ליאנקיז עצמם יש חוקי הלבשה משלהם לפיהם אסור לשחקנים לגדל זקן או שיער ארוך.

חדי העין ישימו לב שהמאמנים, למעט אלו העומדים בצמוד לבסיסים, בכל מקרה לא נוטים ללבוש חולצה עם מספר כלל בדרך כלל. עצם לבישת המספר אינו מקובע בחוקי הליגה וההקפדה בנושא לא קיימת. מדובר לכל היותר במסורת.

ליגת ה-MLB עוברת המון שינויים השנה, כשהמשמעותיים ביניהם נוגעים למרחק בין הבסיסים וגודלם לצד, חידוד צורות ההגנה החוקיות ושעון המגישים. על פניו, ביטול לבישת המספרים הוא לא עניין משמעותי ובקושי יורגש, והעניין עצמו מעלה שאלה לגבי הצורך בהוצאת מספרים משימוש. לרוב זו מחווה של כבוד לשחקנים בעלי משמעות לקבוצה שפרשו. הפתרון הפשוט הוא להמשיך לכבד את השחקנים עם הנצחת המספר על קירות האיצטדיון (או בתליית הגופיה מגג האולם בכדורסל) תוך השארת המספר בשימוש. על כל מקרה, זו סוגיה מוזרה שיתכן ותוביל לשינוי מדיניות. הבייסבול מתקדם, האם ראשי הליגה מוכנים לוותר על מסורת בדרך? נחכה ונראה.

היאנקיז פתחו היטב, האלופה הפסידה

במשחקים המרכזיים שפתחו את העונה, ההומראן הראשון של 2023 נרשם לג'אדג', שעם גארט קול (שישה אינינגים יפים) ניצחו את סן פרנסיקו 0:5. האלופה יוסטון הפסידה לשיקגו וייט סוקס 3:2, בוסטון נוצחה בבית על ידי בולטימור 10:9 וטורונטו גברה באותה תוצאה, 9:10, במשחק רב תהפוכות על סנט לואיס.

ובהקשר לשינויים, מרקוס סטרומן נתן הצגה כשהוביל את שיקגו קאבס ל-0:4 על מילווקי, וגם עשה היסטוריה כשהפך למגיש הראשון שלא עמד בשעון ההגשות, חוק שנכנס רק השנה כדי לקצר את זמני המשחק. העונש על עבירה כזאת הוא ball לחובת המגיש.

  • עוד באותו נושא:
  • בייסבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully