וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מיקומים, ארבע יריבות, בלי לשחק: הערב הגורלי של הפועל תל אביב

29.3.2023 / 12:43

ונציה וברשיה מסוכנות ולא יציבות, כולם חוששים מבורסאספור ואולי הכי טוב לקבל את בורק. האדומים השלימו את הופעתם בשלב הבתים ביורוקאפ, אבל רק הערב יידעו באיזה מקום יסיימו ונגד מי ישחקו בשמינית הגמר. כל התרחישים למחזור הנעילה

תקציר ניצחונה של הפועל תל אביב 69:108 על פרומיתאס ביורוקאפ/ספורט1

הפועל תל אביב סיימה אמש (שלישי) בסטייל את שלב הבתים ביורוקאפ. הניצחון 69:108 על פרומיתאס היה הגבוה ביותר של המועדון במסגרת אירופית מאז 1992; היא קבעה את שיא הקליעה שלה העונה, והייתה רחוקה נקודת הפרש אחת מהשיא העונתי במפעל.

אלא שהמשמעות האמיתית של השבוע תתברר הלילה: רק בתום מחזור הנעילה יידעו האדומים באיזה מקום ידורגו ומול מי יתמודדו בשמינית הגמר. כל שלבי הנוקאאוט יתקיימו במשחק בודד, כשיתרון הביתיות יינתן לקבוצה שסיימה במיקום גבוה יותר (או במאזן טוב יותר, במקרה ששתיהן באותו דירוג). לפניכם כל התרחישים והיריבות האפשריות.

המשחקים שנוגעים להפועל תל אביב:
19:00 פרומיטיי - ונציה
20:00 טורק טלקום אנקרה - בודוצ'נוסט (שידור ישיר בספורט1)
21:45 צדביטה לובליאנה - בורק

הניצחונות הגדולים העונה ביורוקאפ. קובי אליהו
נקודה מתחת לשיא. ג'ייקובן בראון/קובי אליהו

תרחיש מספר 1: אנקרה מפסידה, ברשיה מגיעה

הדירוג הסופי של הפועל תל אביב ייקבע בהתאם לתוצאת המשחק באנקרה: אם בודוצ'נוסט (שכבר נעולה במקום השישי בבית ב') תפתיע את הטורקים, היא תעזור לקבוצה הישראלית ותעלה אותה למקום השני.

על פניו, זהו תסריט חלומי מבחינת האדומים, מכיוון שהוא יבטיח להם את יתרון הביתיות גם ברבע הגמר. במקרה כזה, יריבתם בשמינית תהיה ברשיה, שתסיים בוודאות במקום השביעי בבית א'.

הפועל תגיע כפייבוריטית למפגש אפשרי עם הקבוצה האיטלקית, אך מדובר במוקש. אותה ברשיה שנקלעה לרצף של חמישה הפסדים בינואר ומצאה עצמה בסכנה לירידת ליגה - היא זו שהתאוששה באופן מדהים וזכתה לראשונה בתולדותיה בגביע המדינה בפברואר; אותה אחת שסיימה את שלב הבתים ביורוקאפ עם שלושה הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים - היא גם זו שרק השבוע השלימה ניצחון עונתי כפול על אולימפיה מילאנו.

מנהיג הקבוצה הוא הרכז האיטלקי אמדאו דלה ואלה, והיא נשענת במידה רבה על שני זרים "ישראלים": ג'ון פטרוסלי, שחקנה לשעבר של הפועל באר שבע, וקני גבריאל שהופיע בעבר במכבי אשדוד (ואחר כך בפנאתינייקוס). אלסנדרו מאגרו שרד את המשברים ונשאר בתפקיד המאמן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אמדאו דלה ואלה שחקן ברשיה. Roberto Finizio, GettyImages
המנהיג של ברשיה. אמדאו דלה ואלה/GettyImages, Roberto Finizio

תרחיש מספר 2: בורק מפסידה, בורסאספור אורבת

התרחיש הזה, כמו גם הבאים אחריו, יוצא מתוך נקודת הבסיס שאנקרה תנצח את בודוצ'נוסט. אם הצרפתים יפסידו הערב בלובליאנה לצדביטה אולימפיה שכבר הודחה, הם יסדרו לאדומים משחק נגד הקבוצה שכולם מפחדים ממנה, בורסאספור.

הסיבה לחשש נעוצה בעיקר במה שקרה בעונה שעברה: הקבוצה מבורסה סיימה רק במקום השביעי, אבל רשמה שלושה ניצחונות חוץ הרואיים ונעצרה רק בגמר בידי וירטוס בולוניה. כעת, כשהיא מפלרטטת עם אותם אזורים בטבלת בית א', ההיקש מתבקש והמחשבות על שחזור המסע אינן מרפות.

המאמן הסרבי דושאן אלימפייביץ' נשאר באופן טבעי, אבל בורסאספור לא מצליחה להמריא (לפחות בינתיים) לגבהים שאפיינו אותה אשתקד. אנדרו אנדרוז עזב לפאו, וחזר לאחרונה רק לליגה הטורקית, מכיוון שהדדליין לרישום שחקנים ביורוקאפ כבר חלף; בלעדיו, דרק נידהאם נותר הכוח המרכזי של הקבוצה בקו האחורי, והוא נעזר בעונת פריצה מרשימה של אונוראלפ ביטים המקומי.

רעידות האדמה בטורקיה השפיעו באופן ישיר על בורסאספור. הסנטר הוותיק אחמט דובריולו פרש מכדורסל עד להודעה חדשה, לאחר שאיבד את סבתו ובן דודו באסון. זאק אוגוסט הוא למעשה הסנטר היחיד שיש לקבוצה הזאת.

בורסאספור חוגגת עלייה לגמר היורוקאפ. בורסאספור, אתר רשמי
מהתמונה הזו חוששות היריבות. בורסאספור חוגגת את העלייה לגמר, אשתקד/אתר רשמי, בורסאספור

תרחיש מספר 3: ונציה ובורק מנצחות, הצרפתים באים

בורק אמנם תשחק בשמינית גמר היורוקאפ, אבל היא נמצאת בצניחה חופשית - עם שישה הפסדים רצופים. אם היא תתגבר על הסטריק הלא מחמיא הזה, ותנצח הערב בלובליאנה, היא יכולה להפוך ליריבה אפשרית של הפועל תל אביב; זאת בתנאי שוונציה תפתיע בריגה את פרומיטיי של ננו גינזבורג, שנלחמת על ראשות בית א'.

הצרפתים נשענים בעיקר על טריו אמריקאי בקו האחורי, בדמותם של ג'יימס פאלמר, ג'ורדן פלויד ואייזיאה מייק, כשמאחוריהם שחקנים מקומיים אפרוריים משהו - הוגו בניטז, אקסל ז'וליין ופייר פלו.

נבן ספאחיה, מאמן באסקוניה. Roberto Finizio, GettyImages
יחגוג מימונה בתל אביב? נבן ספאחיה/GettyImages, Roberto Finizio

תרחיש מספר 4: בורק מנצחת, ונציה מפסידה וממריאה

את התרחיש הריאלי ביותר שמרנו לסוף: אנקרה מנצחת את בודוצ'נוסט, בורק גוברת על צדביטה ואילו ונציה מפסידה לפרומיטיי. במצד שכזה, האיטלקים הם אלו שיפגשו את הפועל בהיכל שלמה בליל המימונה.

בדומה לברשיה, גם ונציה היא קבוצה מלאת כישרון ופוטנציאל - אבל נטולת כל סימן ליציבות. זה הופך אותה לאנדרדוג מובהק, וגם ליריבה מסוכנת שעלולה לנצל את השיטה כדי להתקדם במעלה היורוקאפ במשחקי הנוקאאוט.

על הקווים עומד מאמן שמכיר היטב את תל אביב, וזהו נבן ספאחיה. הוא החליף במהלך העונה את וולטר דה רפאלה, האיש ומשקפי השמש, שנפרד מהקבוצה אחרי 12 שנים (שבע מהן כמאמן ראשי) שבמהלכן הצעיד אותה לזכייה בשתי אליפויות איטליה. גם לוונציה, כמו לברשיה, יש רכז מקומי דומיננטי וחשוב, וזהו מרקו ספיסו, שחולק את הקו האחורי עם ג'ייסון גריינג'ר קשישא.

השחקנים המובילים בעמדות הפנים הם דרק וויליס שהגיע מבדאלונה, ואקס עירוני נס ציונה מיצ'ל וואט. השם הזה בעצם אומר הכל: שחקן נהדר, עם סט יכולות בלתי נגמר, ואפס עקביות. כמו הקבוצה כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully