וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצה לישראל: קחי דוגמה מקזחסטן. הטור של דני דבורין

28.3.2023 / 13:14

הערב (ג') תשחק נבחרת ישראל בכדורגל בשוויץ, ודני דבורין ביקש להזכיר לה את הניצחון המדהים שהשיגו השבוע הקזחים - 2:3 על דנמרק • הטור של דבורין

מסע"ת נבחרת ישראל לקראת פתיחת מוקדמות יורו 2024/צילום: שלומי גבאי | עריכת וידאו: ניר חן

פעם, בתקופה שבה אימן, אמר לי יצחק שום, שלכל משחק הוא עלה במטרה לנצח, אפילו מול הקבוצות הטובות ביותר באירופה. אולי זו גם אחת מהסיבות לכך שכמאמן הוביל את מכבי חיפה לניצחון ענק, 0:3 על מנצ'סטר יונייטד. אני מדגיש זאת לקראת משחק הערב (ג') שבו תארח נבחרת שוייץ את ישראל.

נכון בהחלט שלא בכל יום ניתן להשיג תוצאה מפתיעה, אבל כשמתכוננים למשחק, צריך לחשוב איך מוציאים ממנו את המייטב, כלומר את הניצחון.

אמנם שוייץ היא נבחרת טובה יותר, אולם כידוע, במשחק אחד, נתון, הכל אפשרי. לכן, עולם הכדורגל ידע לא מעט תוצאות מפתיעות, ואך לפני יומיים חזינו באחת מהן: קזחסטן ניצחה 2:3 את נבחרת דנמרק במוקדמות אליפות אירופה! המשחק נערך באסטנה, ודנמרק כבר הובילה בו בתוצאה 0:2 עד לדקה ה־72.

דקה אחר כך ביצעו הקזחים בהצלחה מהפך דרמטי ומדהים על ידי שלושה מבקיעים, שספק אם רבים מכירים את שמם: זאנוטדינוב, טגיברגן ואיימבטוב. אגב, ימים אחדים קודם לכן, הפסידה אותה קזחסטן, באותו מגרש, בתוצאה 2:1 לנבחרת סלובניה. הפסד זה רק מעצים עוד יותר את ההישג הגדול מאד שרשמה אחר כך על חשבונה של דנמרק.

כולי תקווה שבמהלך שהותה של נבחרת ישראל בשוייץ, שידר המאמן אלון חזן לשחקניו, הן בדיבורים והן בשפת גופו, את ביטחונו בכך שביכולתם לשחק כדי לנצח. אתמול כתבתי כאן על כך ש"כאשר חולמים אירופה, צריך להוכיח זאת בשוייץ"! זו אכן ההזדמנות לאמץ לעצמו את מה שחוללה נבחרת קזחסטן לדנמרק. גם להוכיח שישראל מסוגלת לשחק טוב יותר מאשר בתיקו הבייתי 1:1 עם נבחרת קוסובו.

שוייץ עצמה תשתדל לא להתייצב זחוחה מדי למשחק. אבל הניצחון המכריע שרשמה, 0:5 על בלארוס, עדיין טרי במוחם של שחקניה, ועדיין יכול לייצר אצלם תחושה של ביטחון מופרז. מכאן שכבר בפתיחת משחק הערב משימת כדורגלני ישראל היא להפגין נוכחות. עושים זאת על ידי רצון עז להגיע ראשון לכל כדור ולא לוותר על אף קרב מגע. שחקנים מזהים מידית אם יריביהם חוששים, או מפוחדים.

לכן חשוב עד מאד לא להיות כאלה, ובכלל, לא לשכוח שכדורגל הוא משחק שבו בועטים לעבר השער. אז גם קל להתעלם מהעובדה ששווייץ היא הנבחרת המארחת, הגם שהבייתיות אינה מהווה תעודת ביטוח לשום נבחרת מארחת.

דווקא משחק זה במסגרת המחזור השני, יוכל אולי להצביע על הכיוון שאליו תחתור הנבחרת בהמשך הדרך. אנחנו בבית מקווים שהיא לא תאכזב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully