וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלוואי שנמשיך להיפגש בתדירות גבוהה יותר, זה נותן לכולנו שמחת חיים"

22.3.2023 / 15:01

כפי שעשה בעבר, משה אוננה אירח עוד מפגש של שחקני מכבי יפו לדורותיה: "זה יימשך גם בעתיד". מוצי ליאון: "שחקנים ששיחקו נגד המגנים שלנו ידעו שמי שעובר אותם לא יעשה את זה שוב"

מימין יושבים צ׳וצ׳קו לוי ובוחוס ג'וג'וסיאן.  למעלה אלי  שכטר ומשה אוננה. אשר גולדברג,
מימין: יושבים צ׳וצ׳קו לוי ובוחוס ג'וג'וסיאן. למעלה אלי שכטר ומשה אוננה/אשר גולדברג

בוקר מרגש בבית המאפה של חלוץ העבר משה אוננה בבאר יעקב. למפגש הגיעו שחקני העבר של מכבי יפו מתקופות הזוהר של המועדון בשנות החמישים, שישים ושבעים. סביב שולחנות מלאים שתייה ובורקס בולגרי בטעם של פעם נכחו בוחוס ג'וג'סיאן, צ'וצ'קו לוי, מוצי ליאון, ישראל דניאל, שמעון לוק שהגיע למפגש מארצות הברית, אבי שמלי, זיקו בכור, אריה מולאיוב, בני כנען, ברוך פורמן היסטוריון המועדון, אלי בכר, מרקו ונטורה, ראובן שבי, אלי שכטר, יוסי סדרינה ואברהם לב.

לאחר מכן החלו סיפורי הנוסטלגיה של 'היידה מכבי יפו הבולגרית'. בוחוס ג'וג'וסיאן אמר: "התחלתי לשחק ביפו בקבוצה ארמנית בשם הייגשאן, עבדתי במוסך ברחוב סלמה ובעל הבית ביקש ממני להגיע להתאמן במכבי יפו. בגיל 15 וחצי, בשנת 1951, אחרי אימון אחד כבר הייתי בהרכב הפותח, יפו היא בליבי לנצח".

צ'וצ'קו לוי המשיך: "בשנת 1962 שיחקנו נגד הפועל חיפה, מרכז מכבי הבטיח לשחקנים שעונים כדי לנצח ולאפשר להכוח רמת גן לעלות ליגה. קיבלנו שעונים ונסיעת פרס למכביה האירופית בצרפת".

יוסף סדרינה ואברהם לב. אשר גולדברג,
יוסף סדרינה ואברהם לב/אשר גולדברג

גם מוצי ליאון הגדול השתתף: "שני המגנים שהכי אהבתי לשחק איתם היו אהרון לוי ויוסי סדרינה, הם ידעו שכל שחקן שעובר אותם כבר לא יעשה זאת שוב, הכניסות שלי היו מרסקות". סדרינה הצהיר: "אני הייתי המגן בתוקף הראשון שעלה קדימה. בגיל 16 כבר שיחקתי בהרכב הראשון , הזמן לא עוצר, איזה מפגש".

אברהם לב המשיך: "היה לנו ביפו מאמן בשם יאנה ינבסקי, שידע לדקלם משפט אחד בעברית - 'תרימו את הכסף מהדשא, ניצחון מבטיח ביום שני את הפרמיירה'. ישראל דניאל: "הלוואי שנמשיך להפגש בתדירות גבוהה יותר, זה נותן לכולנו שמחת חיים". שמעון לוק: "התקופה הכי יפה בחיים שלי , שומר מקליבלנד על קשר עם כל השחקנים, זה כיף שלא נגמר". אבי שמלי: "שיחקתי עונה אחת במכבי יפו, בגיל 17 תפסה אותי מחלת הפוליו ופרשתי. עד היום אני הולך עם מקל. לאבא שלי הייתה מסעדת 'מאצ'י' ליד בלומפילד, מקום מפגש של קבוצות ושחקנים". אלי בכר: "הייתי שחקן של הפועל תל אביב בשנות השישים , אבל את התקופה שלי במכבי יפו לא אשכח לעולם".

משה אוננה סיכם: "החבר'ה מרבים להפגש איתי וזה ימשיך כך עם האגדות של יפו".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי יפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully