וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק עונה של העונות: לקראת הקלאסיקר בין אייאקס לפיינורד

19.3.2023 / 8:30

אייאקס התאוששה מפתיחת העונה האיומה ודוהרת מחדש תחת הייטינחה ובהנהגת האקזיט הבא, אבל יריבתה השנואה מציגה כדורגל נפלא ורצף של 18 משחקים ללא הפסד. אסף כהן מלקק את האצבעות לקראת הקרב הישיר על אליפות הולנד (15:30, ספורט4)

תקציר: אייאקס - ספרטה רוטרדם 0:4/ספורט 1

איזה כיף להולנדים. היום הם קמים למשחק עונה שהוא באמת משחק עונה. שתי היריבות הכי גדולות, ראש בראש, במשחק שיכול להכריע לאן ילך תואר האליפות. תשעה מחזורים לסיום העונה, פיינורד מוליכה בשלוש נקודות יתרון על פני אייאקס, ובשעה (15:30, ספורט4) הן נפגשות ביוהאן קרויף ארנה. זהו משחק שיקבע, אולי, מי תזכה באליפות, אך קודם כל, זה המשחק הכי גדול בלוח השנה ההולנדי. זהו הקלאסיקר!

הקלאסיקר הוא היריבות הכי חמה, יצרית ומדוברת במדינה. הקונפליקט החברתי-תרבותי בין שתי הערים הגדולות מיוצג דרך שני מועדוני הכדורגל המפוארים הללו. פיינורד, כמו העיר רוטרדם, הוא מועדון שאוהדיו ושחקניו הם פועלים שמעריכים כדורגל פיזי ואגרסיבי. פאול טוב, כסאח, עדיף על עוד גול. קשר אחורי גרזן, בלם כסחן שבא במטרה להביא ברך של היריב הביתה - תמיד אהובים יותר בדה קאופ מעוד דריבליסט שעובר כמה שחקנים.

אייאקס היא כל מה שהוא לא פיינורד. אמסטרדם היא עיר צבעונית ויצירתית, הבית של התיאטרון, האמנות, התרבות. תושביה מלאים בביטחון עצמי, מה שמתורגם לעיתים ליהירות. המוטו של אוהדי ושחקני אייאקס הוא "אנחנו אייאקס ואנחנו הכי טובים". החובה של אייאקס הוא תמיד לנצח תוך כדי הצגת כדורגל יצירתי והתקפי. לא מספיק רק לפרק את היריבה שלך על לוח התוצאות, צריך גם לשחק כדורגל שמח כדי שהקהל יהנה. "לשחק בדרך של אייאקס" או לא לא לשחק כלל.

שתי הערים מסמלות הולנדיות מסוג שונה מאד: ברוטרדם האימרה הידועה היא "את הכסף שמרוויחים בעבודה קשה ברוטרדם, מבזבזים על בילויים באמסטרדם". עיר הנמל הגדולה שהופצצה כולה במלחמת העולם השנייה נבנתה מחדש לחלוטין, במהירות רבה, ואילו אמסטרדם נשמרה כפי שהייתה מאות שנים ועמוסה בבניינים ישנים ובנוסטלגיה מרגשת.

ג'ון הייטינחה, מאמן אייאקס. GERRIT VAN KEULEN/ANP/AFP, GettyImages
ייצב את הספינה. ג'וני הייטינחה/GettyImages, GERRIT VAN KEULEN/ANP/AFP

היריבות הזו כל כך יצרית, שאלימות רבה עוטפת את המפגשים בין השתיים. כבר שנים רבות שחל איסור על קהל חוץ להגיע למשחקים. בסוף שנות התשעים נרצח אוהד אייאקס בקרב מאורגן בין שני מחנות האוהדים. לפני כל משחק כמעט נהגו לארגן קרבות אוהדים בין שני הצדדים.

אך מעבר לכל הסיפור היפה על היריבות בין שני המועדונים, המשחק הקרוב יהיה טעון במיוחד. אייאקס שולטת ביד רמה בליגה בשנים האחרונות, אך אחרי עזיבת טן האח ופיטורי אוברמארס היא החלה את העונה הנוכחית בצורה רעה מאד. כדורגל לא מספיק טוב ותוצאות רעות הביאו לפיטוריו של אלפרד סחרודר, אך מאז שמונה ג'וני הייטינחה הקבוצה משחקת כדורגל טוב יותר ובעיקר משיגה תוצאות. היא ניצחה שבעה משחקי ליגה רצופים, יש לה את ההתקפה הטובה בליגה ולמשחק העונה היא מגיעה בפיגור של שלוש נקודות בלבד מיריבתה הגדולה.

שחקן העבר הייטינחה לא הפסיד אף קלאסיקר כשחקן, היום זהו המפגש הראשון שלו כמאמן. תחתיו קמו כוכבי הקבוצה לתחייה מחודשת אחרי שנעלמו לגמרי בתקופת סחרודר. הקפטן דושאן טאדיץ' חזר לעצמו והוא כובש ומבשל מדי משחק. מוחמד קודוס לא מפסיק ללהטט ולכולם ברור שהוא האקזיט הבא בקיץ הקרוב. בקישור שולט ביד רמה סטיבן ברחהאוס שהיה קפטן פיינורד ועבר בשנה שעברה לאייאקס באחד המעברים הסנסציוניים אי פעם בהולנד. ההיסטוריה גם היא לטובת האלופה: פיינורד לא ניצחה באמסטרדם בליגה מאז 2005, ובכלל, במפגשים הפנימיים בין השתיים לרוב ידה של אייאקס על העליונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
שחקני פיינורד חוגגים. רויטרס
לא הפסידו כבר 18 משחקי ליגה רצופים. שחקני פיינורד/רויטרס

אז למה באמסטרדם מודאגים? כי פיינורד היא הקבוצה שמשחקת את הכדורגל הטוב ביותר העונה. המאמן ארנה סלוט הוא המאמן הטוב בליגה. בעונה שעברה הוביל את הקבוצה לגמר הקונפרנס ליג, ולאחר שבקיץ האחרון איבד את רוב שחקני הסגל שלו שהתקדמו לקבוצות גדולות יותר, בנה סגל חדש ומוצלח לא פחות. ביום חמישי ניצח 1:7 את שחטאר דונייצק וברבע גמר הליגה האירופית יפגוש שוב את רומא, לה הפסיד בגמר העונה שעברה.

פיינורד לא הפסידה בליגה כבר 18 משחקים ברצף. החלוץ המקסיקני סנטי חימנס כבש 7 שערים בעשרת המשחקים האחרונים. הקפטן ושחקן הבית אורקון קוקצ'ו בכושר נהדר, ולאוסאמה אידריסי ולדנילו יש מה להוכיח מול קבוצתם לשעבר. ברוטרדם יודעים, ניצחון באמסטרדם והשמפניות נכנסות למקרר. גם תיקו יקרב אותם לאליפות, שאף אחד לא באמת ציפה לה בתחילת העונה הנוכחית.

שתי קבוצות התקפה נהדרות נפגשות במשחק הקרוב. שתיהן מאמינות בהחזקה בכדור, במשחק דומיננטי והתקפי. אייאקס היא זו שחייבת לנצח ותבוא ליזום ולהכתיב את הקצב, אבל פיינורד וסלוט לא מאמינים בלהתגונן ולהגיב בלבד. יריבות, להט, גולים ושחקנים אדירים -ברור שאין משהו טוב יותר לעשות מלצפות במשחק הנפלא הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully