וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות נחשפה: הסיוט שעבר על "הילד החזק בעולם"

15.3.2023 / 18:41

ריצ'ארד סנדרק התפרסם בעולם כשהיה בן 8 בלבד עם גוף שרירי לא פרופורציונלי לגילו. אחרי המהפך המדהים, התגלו עוד פרטים על הילדות המופרעת שעברה עליו

איך נראה היום ר'צארד סנדרק, שנקרא "הרקולס הקטן" בגיל 8?/@bobbymoore44

סיפורו של ריצ'רד סנדרק הסעיר את העולם לפני כמה עשורים, אחרי שכונה "האדם החזק ביותר על פני כדור הארץ" בעקבות המשאות שהניף ביחס למשקל גופו. סרט תיעודי בשם The World's Strongest Boy העלה אותו לכותרות בשנת 2004, שם הוא נראה על במות בלאס וגאס, מציג את שריריו כמו "מר עולם". הוא הציג ריבועי בטן עוצמתיים, מתיחות גופניות של אמן קראטה, אמרו עליו שיש לו פחות מאחוז אחד של שומן בגוף, בעודו מניף משקל שגדול פי שלושה ממשקל הגוף שלו. וכל זה בגיל שמונה בלבד!

הסרט התיעודי היה מטריד. למרות שהוא שודר בבריטניה כשריצ'רד היה בן 12 והתחיל להיראות פחות מוזר, הוא כלל תמונות שרמזו על התעללות בילדים. הוא היה פריק שואו אנטומי. אי אפשר היה לצפות בו, בלי לתהות על הייסורים שהילד הקטן עבר כדי להפוך למיני שוורצנגר.

כך הוא נראה אז

מומחים רפואיים טענו שפיתוח שרירי כזה דרש רמות של טסטוסטרון שפשוט לא היו אצל ילד מתחת לגיל 10. הם שיערו שוודאי ניתנו לו סטרואידים, מה שאמו של סנדרק הכחישה בתוקף. דיברו על משטרי אימונים של שש או שבע שעות, והתגלה שהילד לא למד בבית הספר אלא "חונך בבית". ברקע, אביו, פאבל, נראה כמו היד שמושכת בחוטים, ברישעות.

ריצ'רד והוריו, שבמקור באו מאוקראינה, ניסו לעשות כסף על הילד. פאבל ניסה לשווק תוסף כושר. לאחר מכן המאמן והמנהל של ריצ'רד, פרנק ג'יארדינה, הסתכסכו עם פאבל. ג'יארדינה חשד שההורות הלא שגרתית של פאבל גובלת בפושע, ובתגובה פאבל, לדברי ג'יארדינה, איים להרוג אותו.

זמן לא רב לאחר מכן פאבל נכלא בגלל שהיכה את אשתו, והותיר אותה עם שברים ביד ובאף. ריצ'רד היה זה שהתקשר למשטרה - וביקש מהם לא להשתמש בסירנה עם הגעתם, מחשש איך אביו יגיב.

מאז ריצ'רד מנסה לקיים אורח חיים סטנדרטי. הוא המשיך להתאמן, אבל בצורה קלילה מאוד. מימדי הגוף שלו השתנו. משטר דיאטה נגמר. האבא שוחרר ממאסר אבל היה תחת פיקוח פסיכיאטרי.

סנדרק התעקש ש"מעולם לא נאלצתי להתאמן או לעשות משהו בניגוד לרצוני, ההורים שלי היו מתאמנים כל הזמן ורציתי להצטרף. זו הייתה בעיקר הבחירה שלי. זה פשוט מה שגדלתי לעשות. אף פעם לא הכריחו אותי. זה אף פעם לא היה בעיה".

אבל הוא הודה שהיו בעיות. אביו גרם לו לישון על הרצפה כדי לשמור על יציבה מושלמת. סנדרק טוען שזה "לא ביג דיל", אבל יודע שזה חריג. הוא לא הורשה להתרועע עם ילדים אחרים עד גיל 10.

וכך הוא נראה היום

"היום אני מצית את עצמי לפרנסתי"

בסרט שנעשה עליו לאחרונה התגלה: "הוא מעולם לא הורשה לאכול מה שכולם לידו אכלו בגלל התזונה המיוחדת שנכפתה עליו... הוא יכול היה לאכול רק ירקות, פירות ובשר דל שומן... אם היה רעב בין ארוחות, קיבל אישור לאכול ראש חסה. פאבל, אביו, היה אוסר עליו לאכול, בעודו בולס מולו פיצה".

כיום הוא בן 30. "אני כבר לא מרים משקולות, זה בעיקר משעמם אותי", סיפר לאחרונה, "אני גאה מאוד בעבר שלי, זה לא משהו שאני מסתיר מאנשים, אבל אני פשוט לא רוצה להיות תקוע בזה". לדבריו, "עכשיו החלום שלי הוא לעסוק בפיזיקת קוואנטים, או להיות מהנדס בנאס"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully