וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקריירה על כף המאזניים: רומלו לוקאקו בפרשת דרכים קריטית

14.3.2023 / 14:30

הוא כבש את שער הניצחון במשחק הראשון בשמינית הגמר, אבל החזרה של הבלגי בהשאלה לאינטר מוגדרת כפיאסקו, בעוד בצ'לסי ממש לא מחכים לו בקיץ. רק אם יתעלה הערב ועד לסיום העונה, יש לו סיכוי להאריך את שהותו באינטר, אבל האם בכלל יהיה בהרכב?

תקציר: אינטר - ספציה 1:2/ספורט1

"תראו באיזה כושר מצוין אני", חייך רומלו לוקאקו והצביע על גופו לפני 3 שבועות אחרי שהבקיע את שער הניצחון על פורטו במשחק הראשון בשמינית גמר ליגת האלופות. אולי היתה זו תשובה למנכ"ל אינטר בפה מארוטה שטען לפני המשחק: "לוקאקו על הספסל כי דרוש הרבה כוח כדי לסחוב את 103 הקילוגרמים שלו". ואולי הוא סתם היה במצב רוח מצוין כי המזל האיר לו פנים בפעם השניה ברציפות.

הרי הנגיחה שלו בדקה ה-86 ננעצה בעמוד, אבל הכדור חזר הישר אליו כדי שהוא יוכל לשים אותו פנימה והבקיע את מה שעוד עשוי להיות השער החשוב ביותר של נראזורי העונה. ימים ספורים קודם לכן, החמיץ לוקאקו פנדל מול אודינזה, אבל גם אז קיבל הזדמנות שניה כי שחקנים נכנסו לרחבה לפני הבעיטה - ודייק. כך הגיע מאזנו בפברואר לשני שערים, ובאנגליה העירו בציניות כי הוא הבקיע יותר בחודש המדובר מאשר צ'לסי כולה. זו באמת היתה בדיחה די מצחיקה על חשבונם של הכחולים שעוברים עונה איומה, אבל זה לא אומר שהחלוץ הבלגי הדחוי שלהם פורח בלעדיהם. בדיוק להיפך - וזו תהיה תחרות קשה למי היתה שנה מתסכלת יותר.

זה לא היה אמור להיות כך כאשר אינטר החזירה את הבן הגולה מסטמפורד ברידג' בהשאלה בקיץ האחרון. הוא התקבל בזרועות פתוחות אחרי שהביע את הגעגועים למועדון בראיון המפורסם, שהרס לחלוטין את תדמיתו בצ'לסי. הנהלת השחורים-כחולים ויתרה על החתמת פאולו דיבאלה, שהיה שחקן חופשי בתום חוזהו ביובנטוס, כדי להמר על הבלגי, ואפשר היה להבין אותה. זה היה העילוי שהפציץ 64 שערים בשתי העונות בסן סירו והיה אחד הכוכבים הגדולים ביותר של הזכיה המיוחלת בסקודטו עם אנטוניו קונטה ב-2021, תוך שהוא יוצר שיתוף פעולה חלומי עם לאוטרו מרטינס שעדיין נמצא בקבוצה. אינטר מכרה אותו בלית ברירה כי אי אפשר לוותר על הצעה של 115 מיליון יורו במצבה הכלכלי, אבל גם התקשה להתנגד לרעיון להתאחד כאשר נוצרה ההזדמנות לכך.

רומלו לוקאקו, לאוטרו מרטינס, שחקני אינטר. רויטרס
שנה מתסכלת. לוקאקו/רויטרס

"אני כאן כדי להבקיע המון שערים", הכריז לוקאקו כאשר הוצג מחדש, ולקח לו בדיוק 80 שניות משריקת הפתיחה במחזור הראשון כדי לחגוג כיבוש בכורה. הוא נגח לקרוב לרשתה של לצ'ה בניצחון 1:2, והעונה של אינטר יצאה לדרך ברגל ימין. השאיפה המוצהרת היתה להחזיר את כתר האליפות שאבד בעונה שעברה לטובת מילאן. הפיאסקו אשתקד נתפס כמעידה, והסגל של המאמן פיליפו אינזאגי התחזק בזכות שובו של הבלגי. מי יכול היה לדמיין אז שהשער המהיר ההוא יהיה שער השדה היחיד של לוקאקו עד היום בליגה - ואנחנו כבר עמוק בחודש מרץ? מי היה מעלה בדעתו שנאפולי תזכה באליפות קלילה, בעוד אצל אינטר אפילו העפלה לליגת האלופות תהיה בסימן שאלה גדול?

במקום להוביל את החוד, הבלגי נפצע בירכו, לאחר מכן נפגע שוב באוקטובר, נעדר עד לפגרת המונדיאל, וגם לגביע העולם עצמו הגיע לא כשיר. במבט לאחור, המאמן רוברטו מרטינס לא היה צריך לתת לו מחצית שלמה מול קרואטיה בשלב הבתים כאשר השדים האדומים היו זקוקים לניצחון כדי להימנע מהדחה סנסציונית בשלב הבתים, כי הוא פשוט לא היה במצב נורמלי. זה נגמר עם מופע של החמצות איומות שהפכו אותו לסוג של בדיחה, ולצורך להחלים פיזית נוסף גם השיקום המנטלי. לכן, כאשר חזר לאימונים סדירים בתחילת 2023, העניק אינזאגי עדיפות לאדין דז'קו בהרכב, כולל בדרבי היוקרתי נגד מילאן. את האלופה אינטר דווקא ניצחה, אבל באופן כללי גם הבוסני נמצא בתקופה לא מזהירה בלשון המעטה, והתוצאות התדרדרו בהתאם.

לוקאקו היה בהרכב כאשר הקבוצה הפסידה בבולוניה לפני שבועיים, והיה חלש גם בהפסד בספציה בספציה ביום שישי האחרון - גם אם דייק הפעם בנסיון הראשון בפנדל שלא בדיוק הועיל. למזלה של אינטר גם רוב היריבות בצמרת פישלו, בעונה בה כולן פרט לנאפולי סובלות מחוסר יציבות קיצוני, ולכן היא עדיין במקום השני עם 8 הפסדים ב-26 משחקים, אבל זה עלול להיות זמני. אם תודח הערב מליגת האלופות במשחק הגומלין באיצטדיון דרגאו, כל העונה הזו תוגדר כבר עכשיו ככישלון מהדהד, והמשבר הכלכלי יחמיר. לכך יש השלכות ישירות גם על עתידו של לוקאקו, ונכון לעכשיו מדובר בפלונטר לגמרי לא טריוויאלי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאמן אינטר, סימונה אינזאגי. Giuseppe Bellini, GettyImages
יציל לו את העונה? אינזאגי/GettyImages, Giuseppe Bellini

כאשר לוקחים בחשבון את דמי ההשאלה, השכר, המסים וכל העלויות הנלוות, משלמת כיום אינטר 20 מיליון יורו על עונה אחת של שחקן שכבש עד כה 3 שערי שדה בלבד בכל המסגרות. לוקאקו יחגוג יום הולדת 30 במאי, כשירותו הבריאותית מוטלת בספק מתמיד לאור מה שקרה בתחילת העונה, ועם כל ההערכה כלפי פועלו בקדנציה הראשונה בקבוצה לכולם ברור שעונה נוספת במחיר זה לא תהיה רלוונטית. מצד שני, צ'לסי ממש לא מתלהבת לקבלו חזרה, גם אם אין לה כרגע חלוץ רחבה קלאסי, והמאמן תומאס טוכל פוטר מזמן. האוהדים בסטמפורד ברידג' סולדים מהבלגי, ויש קונצנזוס מוחלט כי החתמתו ב-2021 היתה טעות יקרה במיוחד. הכחולים ישמחו להעבירו למועדון חדש בקיץ הקרוב, אבל בהתחשב בגילו ובירידה החדה בכושרו לא יהיו קופצים לשלם את שכרו המופרז. איך שלא תסתכלו על זה, המצב לא מעודד מבחינת כל המעורבים, ועצם המשך הקריירה של לוקאקו מוטל בספק משמעותי.

הפתרון האופטימלי עבור כולם יגיע אם לוקאקו יחזור לכושר שיא בחודשיים שנותרו לסיום העונה. אם אינטר תלך רחוק בליגת האלופות, וגם תעפיל למפעל בעונה הבאה בזכות השערים שיכבוש הבלגי, הגישה כלפי השאלה מחודשת תשתנה ב-180 מעלות. אם ישחק מעכשיו כמו בעונת 2020/21, תעשה אינטר שמיניות באוויר ותמצא את המשאבים הדרושים להאריך את ההשאלה, גם במחיר של העזבת שחקנים אחרים. דז'קו, אגב, צפוי לסיים את הקדנציה בכל מקרה עם תום חוזהו בקיץ. הצעד הקטן שעשה לוקאקו כאשר הבקיע את שער הניצחון הדרמטי במשחק הראשון חייב לקבל המשכיות, אבל קל הרבה יותר לומר זאת מאשר ליישם בפועל.

רגע האמת מגיע הערב בפורטו (22:00), ואינטר מגיעה בחשש גדול לקראת נסיונה להעפיל לרבע הגמר לראשונה מזה 12 שנה. היא אמנם נהנית מיתרון 0:1, אבל מאז צברה שני הפסדים מביכים בליגה, ומצב הרוח הכללי מדוכדך מאוד, בעוד היריבה זוכרת כיצד הדיחה את יובנטוס בשלב זהה לפני שנתיים. אחת השאלות המרכזיות מבחינת אינזאגי תהיה לבחור את השותף של לאוטרו, ולפי ההערכות בתקשורת האיטלקית היתרון היה של דז'קו. מצד שני, זה לוקאקו היה הגיבור במשחק הראשון כאשר עלה מהספסל - וזה יכול להיות הצ'אנס שלו. אם לא יקח אותו, זה עלול להיות הסוף ביותר ממובן אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully