וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפת המתחם של הפועל ת"א: בית"ר הציעה עזרה, מי הארגון שלקח אחריות?

5.3.2023 / 9:10

חשד להצתה במתחם האימונים של הפועל תל אביב. המשטרה מזהירה לפני המפגש בין המועדונים, המשחק יתקיים כסדרו. שינו זוארץ: "אבוי לכולנו אם היו חלילה מי שחצו קו אדום". מיהו הארגון הקיצוני ש"לקח אחריות"? גורם בהפועל: "בא לי לבכות"

כוחות כיבוי האש פועלים במוקד השריפה במתחם חודורוב/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הכדורגל הישראלי התעורר הבוקר (ראשון) לתמונות חריגות ומקוממות. שריפה שפרצה במתחם חודורוב והסבה נזק עצום למבנים ולציוד שהיה בתוכו, העלתה את החשד שמדובר בהצתה מכוונת של אוהדים של בית"ר ירושלים, היריבה המושבעת של האדומים. שתי הקבוצות ייפגשו הערב (ראשון, 20:15, ספורט4) למשחק חם, והעניינים מתלקחים תרתי משמע לפני המפגש.

ברשתות החברתיות תיעדו אוהדים של בית"ר כתובות גרפיטי שנוססו במתחם האימונים של הפועל תל אביב שעות לפני שהחלה להשתולל שריפה במקום, כשאוהדים מארגון "שומרי המסורת" רומזים לכך שהם נוטלים אחריות על המעשה. החשד הוא שמדובר בפעולת נקם לציון 12 שנה להצתה במתחם האימונים של בית"ר ירושלים בבית וגן, שבוצעה כביכול על ידי אוהדים של הפועל תל אביב.

אחד מעובדי הפועל תל אביב שהגיע למתחם השרוף אמר הבוקר: "בא לי לבכות, זה הבית שלנו, איך אנשים יכולים לעשות דבר כזה בגלל כדורגל? ואם מישהו היה בתוך המתחם באותו הזמן? יש מצבים שאנשים נמצאים בלילה. שרפו ציוד, ביגוד, חדר כושר, איך לאנשים יש לב לעשות דבר כזה?".

סרטון שהפיץ הארגון שלקח אחריות על השריפה

ארגון "שומרי מסורת" לוקח אחריות על שריפת המתחם של הפועל תל אביב/traditionkeepers2005

הפועל תל אביב בדקה תחילה את האפשרות לדחות את המשחק, אך המנהלת הבהירה שמבחינתה הוא יתקיים והציעה את עזרתה. הפועל תל אביב הבהירה שיש לה את הציוד לקיום המשחק הערב: "בבדיקה שערכו עובדי הלוגיסטיקה של המועדון, נמצא כי הציוד הנדרש למשחק, אשר מוכן מבעוד מועד (לאחר האימון המסכם) בארגזי ברזל, תקין".

יש לציין שהשריפה הייתה במרכז המתחם ופגעה הן במתחם הבוגרים והן במתחם מחלקת הנוער, ומדובר בנזק קשה לשני המתחמים, שנמצאים צמודים אחד לשני.

מהמנהלת נמסר: "לאחר שיחות עם מנכ"ל הפועל תל אביב ולאחר שווידאנו כי לקבוצה יש את הציוד הנדרש לקיום המשחק, נבקש להבהיר כי המשחק יתקיים הערב במועד המתוכנן. אנו עומדים בקשר רציף עם הנהלת הקבוצה ומשטרת ישראל ונמתין לתוצאות חקירת המקרה הקשה והמצער. אנו קוראים לאוהדי שתי הקבוצות לכבד את אוהדי ושחקני הקבוצה היריבה ולהתנהג בהתאם".

עוד בוואלה!

בורודין בספק אצל בית"ר, בן ביטון צפוי לפתוח בהפועל תל אביב

לכתבה המלאה
שריפה במתחם חודורוב, בו מתאמנת הפועל תל אביב. באדיבות הפועל תל אביב, אתר רשמי
נזק עצום. התמונות מחודורוב/אתר רשמי, באדיבות הפועל תל אביב

במקביל, בית"ר עצמה ביקשה להעביר מסר של פיוס והרגעת הרוחות לקראת המשחק הערב. בהודעה רשמית שפרסמה, נמסר ש"המועדון עומד בקשר רציף עם הפועל תל אביב והציע את עזרתו ככל שיידרש, בכל התחומים לקראת המשחק הערב ובכלל".

המשטרה כבר פתחה בחקירה של נסיבות השריפה. חוקרי שריפות הגיעו בשעות הבוקר למתחם חודורוב כדי לכתוב חוות דעת, ובמקביל נבדקו מצלמות האבטחה במקום.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ שוחח עם ראשי הפועל תל אביב והציע כי ההתאחדות תעמיד לרשות הקבוצה כל עזרה שיש בה צורך לנוכח השריפה במתחם חודורוב והנזק הגדול. זוארץ: "הלב נחמץ למראה מתחם אימונים שרוף, בית שבשעריו באים עשרות עובדים ומאות שחקנים, צעירים, בוגרים, נשים. אני משוכנע כי משטרת ישראל תדע לומר אם מדובר בתקלה שהובילה לשריפה או הצתה בזדון. אבוי לכולנו אם היו חלילה מי שחצו קו אדום".

שריפה במתחם חודורוב, בו הפועל תל אביב מתאמנת. באדיבות הפועל תל אביב, אתר רשמי
שריפה במתחם חודורוב, בו הפועל תל אביב מתאמנת/אתר רשמי, באדיבות הפועל תל אביב

משטרת ישראל הודיעה שהשלימה את היערכותה לקראת המשחק: "במסגרת היערכות זאת, יתפרסו החל משעות אחר הצהריים מאות שוטרים של מחוז ירושלים, סדרנים ומאבטחים, באזור האצטדיון, ויפעלו לשמירה על הסדר והביטחון, לאבטחת הקהל ויכווינו את התנועה באזור.

"כמו כן, תציב המשטרה שוטרים גלויים וסמויים לשמירת החוק והסדר, ותפעל נגד כל מעשה אלימות או הפרת הסדר הציבורי בתחומי האצטדיון ומחוצה לו. לצד זאת, נערכת המשטרה במעגלי אבטחה ושיטור רחבים מחוץ לאצטדיון, על מנת למנוע ולטפל באירועים חריגים מכל סוג שהם.

"החל מהשעה 17:45 יפתחו שערי האצטדיון לקהל האוהדים. עקב הבידוק הצפוי בשערי הכניסה, מומלץ להקדים את ההגעה לאצטדיון טרם תחילת המשחק".

חוקרי שריפות מגיעים למתחם חודורוב אחרי השריפה. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
חוקרי השריפות מגיעים לחודורוב/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מירב מיכאלי מגנה את השריפה במתחם

מירב מיכאלי במתחם חודורוב, אחרי השריפה של המתחם של הפועל תל אביב/באדיבות המצולמים

ארגון "שומרי המסורת" הם ארגון קיצוני של אוהדי בית"ר, שבעבר לכאורה היו אחראים על גניבת הציוד של אוהדי הפועל ירושלים. מדובר באנשים מתוך "לה פמיליה", שהקימו בתוכה ארגון קיצוני יותר. הפעם נראים צילומי רחפן "בלעדיים", אך לא ברור אם הם מהשריפה הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully