וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצורים בקטטה בסמי עופר שוחררו: "אין אכיפה נכונה"

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 17:27

משטרת חיפה חזרה בה מדרישתה להאריך את מעצרם של החשודים בקטטה האלימה לפני המשחק בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים

אוהדים מגיעים למשחק של מכבי חיפה מול בית"ר ירושלים/מאור אלקסלסי

ברגע האחרון - משטרת חיפה חזרה בה. הבוקר (ראשון) הביאה את עצוריה מסמי עופר וביקשה להאריך את מעצרם של החשודים בקטטה האלימה ובעבירות נוספות ב-5 ימים, ובדיון הפכה את בקשתה לבקשת שחרור. המשטרה גם ספגה ביקורת מהשופט אחסאן חלבי שהזכיר שוב ושוב כי במספר החלטות קודמות גם ציין שנכון שהמשטרה תפעל בהתאם לסמכויות הנתונות בידה ע"פ חוק איסור אלימות בספורט. הוא לא נעתר לבקשת המשטרה להרחיק את החשודים לשנה ממגרשי ספורט וקיבל את עמדת הסנגורית עו"ד רימא-מזאוי סוסו ושל הסנגוריה הציבורית באמצעות עו"ד יצחק כהן, שיחרר את כל העצורים והרחיקם לחודשיים בלבד. תוך כך הלינה הסניגורית על כי העצורים לא קיבלו אוכל, שתיה וטיפול רפואי.

השופט חלבי שיחרר את אור כהן, בן 20 מטירת כרמל שנתפס ע"י שוטר כשהוא ע"פ החשד מחזיק מקל ביד; את גיא אברהם אזולאי שנתפס ע"י שוטר כשהוא ע"פ החשד מחזיק ברזל; את שלומי נתנאל ידין בן 26 מקרית אתא שנתפס ע"י שוטר כשהוא ע"פ החשד מחזיק בידו אבן גדולה אותה התכוון לזרוק על רוכב אופנוע; את אור אדרי בן 20 מרחובות שע"פ חשד המשטרה הוא אוהד בית"ר ירושלים שאמש פינצ'ר רכב שחנה במהלך המשחק בשכונת נאות פרס הצמודה לאצטדיון סמי עופר; את עומר בובליל בן 18 מבת ים החשוד בהכנסת חפץ אסור לאצטדיון; ואת אפק חיים פרץ בן 20 המתגורר בשכנות לאצטדיון ושכבר הורחק בהחלטה קודמת אך חשוד כי הפר את החלטת בית המשפט. הוא שוחרר בערבות עצמית.

אצטדיון עירוני חיפה. מאור אלקסלסי
"אין אכיפה". אצטדיון סמי עופר/מאור אלקסלסי

עורכת הדין רימא מזאוי סוסו אמרה לוואלה! ספורט בתגובה: "אני שמחה שבית המשפט נתן החלטה שהולמת את כוונת המחוקק. אני חושבת שלעומת מקרים אחרים משטרת חיפה דווקא דייקה את סעיפי העבירות, אבל בהתחשב בכך היא הייתה צריכה להבין שאין לה סמכות לבקש את הארכת מעצרם וטוב תעשה המשטרה בעתיד אם תלמד את דברי בית המשפט שחזר על כך היום שש פעמים". עוד הוסיפה, "לטעמי אין אכיפה נכונה. המשטרה עצמה לא אוכפת את הדין בקרב אוהדי מגרשי כדורגל. פעם אחר פעם היא עוצרת ומעכבת אוהדים שלא כדין וחורגת מסמכויותיה וכך גם אח"כ בבית המשפט בבקשות להרחקות בלתי מידתיות".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל נערכה למשחק כבכל אירוע, מאות שוטרים וסדרנים נפרשו בתוך האצטדיון ומחוצה לו, לצד הצבת עשרות מצלמות שתיעדו את המתרחש לשם שמירה על הסדר הציבורי ובטחון האוהדים ובמטרה להבטיח את קיומו התקין של המשחק. עוד בטרם החל המשחק ובמהלכו עוכבו ונעצרו 20 אוהדים שנחשדו בהחזקת אמצעי תקיפה ובהפרת הסדר הציבורי, תוך שחלקם אף הורחקו מהמגרשים בתום שימוע שנערך להם. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד גילויי אלימות במגרשים במטרה לאפשר לאוהדים חווית ספורט נטולת אלימות ותמצה את הדין עם אלו שיפרו אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully