וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריצה לדפי ההיסטוריה: לונה צ'מטאי סלפטר תשבור שיא עולם?

רנו לונגוורה, המנהל ההישגי הבינלאומי באיגוד האתלטיקה

23.2.2023 / 18:10

הרצה הישראלית תנסה לשבור במרתון תל אביב את שיא העולם במרוץ 10 ק"מ כביש לנשים, שעומד כעת על 30:01 דקות

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 23.2/ספורט1

"כל השיאים נועדו להישבר", זה מה שרגילים לומר אתלטיים אשר שיאם נשבר, ובמיוחד כאלה שהחזיקו בשיאי עולם, שהם חלק מההיסטוריה של האתלטיקה וזו גם הסיבה שהספורט הזה כל כך מיוחד. הדיוק של הזמנים והמדידות מאפשרים השוואה בין ספורטאים מכל רחבי העולם וגם השוואה בין אלופים של כל הזמנים. למשל, זה קשה להגיד מי הכי טוב בין: פלה, מרדונה, מסי, זידאן ואמבפה... בעיקר כי לא ניתן למדוד את הביצועים שלהם. זו בדיוק היופי של האתלטיקה, לא רק תארים עושים אלופים, אלא זה בעיקר בנוי על לאתגר את הגבולות האנושיים.

ג'ים היינס, הוא יהיה תמיד הספורטאי הראשון שירד מגבול 10 שניות בריצת 100 מ' או סרגיי בובקה, יהיה תמיד הספורטאי הראשון שעבר גובה של 6 מטר בקפיצת מוט. הם יישארו לדורות בהיסטוריה של הספורט.

מחר לונה צ'מטאי סלפטר תנסה לשבור את שיא העולם במרוץ 10 ק"מ כביש לנשים במהלך מרתון תל אביב, שיא ששייך כרגע לאגנס טירופ מקניה ועומד על 30:01 דקות. זה קשה אבל אפשרי. כדי לעשות את זה, לונה תצטרך לרוץ בממוצע של 3 דקות לקילומטר שזה 20 קמ"ש בדיוק, וזה ישים אותה באזור של שבירת השיא הקיים.

לונה צ'מטאי סלפטר רצה ישראלית אחרי זכייתה במדליית ארד באליפות אירופה. Simon Hofmann, GettyImages
צריכה לרוץ בממוצע של 3 דקות לקילומטר שזה 20 קמ"ש בדיוק. צ'מטאי סלפטר/GettyImages, Simon Hofmann

חשוב לזכור, כי לונה הייתה אלופת אירופה ב-10,000 מ' ב-2018, ולמעשה היא התחילה להתמקד במרתון אחרי התואר הזה. השיפור שלה בריצת המרתון היה מהיר מאוד וכבר בטוקיו בשנת 2020 היא קבעה שיא אישי של 2:17:45 שע'. השנה היא אפילו בכושר עוד יותר טוב ובכלל אפשר להגיד שזו הייתה שנה נהדרת עבורה והטובה ביותר שלה. לונה סיימה עם התואר הראשון שלה ברמה העולמית כאשר זכתה במקום השלישי באליפות העולם באורגון ועם מדליה ארד נוספת בריצת ל-10,000 מטר באליפות אירופה במינכן.

בדרך לפריז 2024 היא יכולה להיכנס לדפי ההיסטוריה של האתלטיקה וכמובן לדפי ההיסטוריה של ישראל. אם היא אכן תצליח לעשות זאת ולשבור את שיא העולם היא תוכל לשים שוב את ישראל על מפת הריצה העולמית, בטח אחרי ההישגים שלה ומדליית הזהב הקבוצתית במרתון הגברים באליפות אירופה במינכן בקיץ שעבר. בכל רחבי העולם קהילת האתלטיקה כבר מסמנת את ישראל כמעצמה מתפתחת בעולם הריצה.

המאמן שלה, דן סלפטר, מאמין שבכושרה הנוכחי של לונה זה אפשרי. הוא מומחה לתת לספורטאים שלו את הכלים הנכונים והחשובים בתחרויות קשות מהסוג הזה. ההכנות בכלל למרוץ כללו חשיבה מקצועית ביותר על כל הפרטים שיכולים להשפיע על הביצועים של לונה מחר. המפתח כמובן יהיה היכולת שלה לדחוף את הקצב בשלושת הקילומטרים האחרונים. מחר בסביבות השעה 9:45 בבוקר נדע אם שיא העולם לנשים שייך לקניה או... לישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully