וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיר וחינני: קארים אדיימי מצעיד את דורטמונד לפתיחת שנה חלומית

20.2.2023 / 11:30

בורוסיה סופרת 8 נצחונות רצופים בכל המסגרות, הישתוותה לבאיירן מינכן במקום הראשון בליגה, גברה על צ'לסי בליגת האלופות, והחלוץ בן ה-21 לא מפסיק לייצר רגעי קסם. יש רק לקוות כי הפציעה שספג אתמול לא תהיה חמורה

תקציר: בורוסיה דורטמונד - הרטה ברלין 1:4/ספורט1

"אל תדאגו, אחזור בקרוב", צייץ אמש (ראשון) קארים אדיימי, ואוהדי בורוסיה דורטמונד נשמו לרווחה. הם עדיין לא יודעים כמה זמן עלול להיעדר הכוכב שלהם, אבל עכשיו יש תקווה לראות אותו על הדשא בהקדם - והם ממש לא רצו לאבד אותו בעיתוי הזה ובכושר הזה. הם לא יכולים להרשות לעצמם לאבד אותו דווקא כאשר הכל מתחיל להסתדר לו ולקבוצה כולה. 1:4 מוחץ על הרטה ברלין היה ניצחון ליגה שישי ברציפות, וניצחון שמיני בכל המסגרות בשנת 2023 שנפתחה באופן חלומי ביותר עבור הצהובים-שחורים. מנגד, המעידות של באיירן מינכן מתחילות להתפתח למשבר, ואתמול השתוותה דורטמונד לאלופה במספר הנקודות בטבלה, כדי לייצר צמרת משולשת בצוותא עם אוניון ברלין. לפתע, אפשר לפנטז על תואר, אבל לשם כך זקוקה בורוסיה ליהלום שהבטיח לשוב בהקדם, והצליח לארגן בישול מהסרטים בעודו פצוע.

כן, אדיימי מתח את השריר תוך כדי פריצה עוד לפני ששלח את כדור הרוחב המושלם לעברו של דונייל מאלן. הוא הרגיש את הכאב, שלח את היד לכיוון המקום הפגוע, אבל בכל זאת סידר מסירה מרהיבה, סייע לחברו לקבוע 0:2 בקלי קלות - ורק אז צנח לדשא, מנסה לעצור את הדמעות. כל מאכלסי האיצטדיון התבוננו בו בהלם מוחלט. הרי רק דקות ספורות קודם לכן הם חגגו את השער המופלא והאלגנטי שלו בעקב תוך כדי סיבוב, מאסיסט של מרקו רויס. איך הגורל האכזר התעקש לקחת מהם אותו כאשר הוא היה בדרך ליצור משהו יוצא דופן ביום בו המוזה נחה עליו?

קארים אדיימי בורוסיה דורטמונד. רויטרס
בישול מושלם למרות הפציעה. אדיימי/רויטרס

עשה צחוק מאנסו פרננדס

בעצם, המוזה לא עזבה אותו מאז חידוש המשחקים בתום פגרת החורף, ואת הכותרות הגדולות עשה אדיימי ביום רביעי כאשר הבקיע את שער הניצחון על צ'לסי במשחק הראשון בשמינית גמר ליגת האלופות. הוא עשה זאת בסלאלום עוצר נשימה שהחל במחצית המגרש שלו, ובדרך חלף על פניו של אנסו פרננדס - כוכב הזכיה במונדיאל ואחד השמות הלוהטים ביותר בכדורגל העולמי כיום - כאילו היה יניב אברג'יל מול אולג קוזנצוב. הגרמני פשוט עשה צחוק מהארגנטיני, והמהירות המסחררת שלו הפכה לשיחת היום.

אז במסגרת הדיונים, עלה גם נושא התזונה, ואדיימי לא שלל את האפשרות כי פופו - המאפה הניגרי המסורתי שהוא נוהג לאכול כמעט כל יום - תורם לביצועים הספורטיביים שלו. האמירה הזו אפילו הציתה ויכוח נוקב ברשתות החברתיות בין ניגרים לגאנאים שטענו כי פופו הוא בכלל מאכל שלהם. כך או כך, האוהדים הגרמנים בחבל רוהר כבר יודעים היטב במה מדובר, והזיהוי עם פופו עשוי ללוות את אדמיימי לתמיד. אתמול, כדי לעודד אותו אחרי הפציעה, עלתה לחשבון הטוויטר הרשמי של בורוסיה דורטמונד תמונה של צלחת עם פופו, בלי להוסיף מילים. הכל ברור גם כך - ויש המקווים כי יש לו גם סגולות רפואיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הכי מהיר בתולדות הבונדסליגה

אין לדעת אם למאכלים שאוהב להכין אביו יש השפעה, או אולי בכלל מדובר במטבח הרומני של אימו, אבל מבחינה סטטיסטית מדובר בשחקן המהיר ביותר בתולדות בונדסליגה, מאז החלו המדידות בתחילת המילניום. במשחק מול פרייבורג לפני שבועיים, דהר החלוץ במהירות של 36.7 קמ"ש - נתון כמעט בלתי נתפס. לא פלא שלעורף היריבה מהצמרת, שמתפקד בדרך כלל היטב העונה, לא היו תשובות, והמגן הימני קיליאן סילדיליה הורחק בשני כרטיסים צהובים כבר בדקה ה-17 בגין עבירות עליו. אדיימי מצא אז את הרשת בתחילת המחצית השניה, ודורטמונד זהרה עם 1:5 מרגש.

שבוע קודם לכן, הושג גם ניצחון יוקרתי בלברקוזן, ואדיימי היה זה שסלל את הדרך ל-0:2 עם בעיטה חדה פנימה במחצית הראשונה. העניין הוא כי היה זה שערו הראשון העונה, אשר שיחרר את כל הלחץ שהצטבר במהלך החודשים המתסכלים מאז המעבר מזלצבורג תמורת 30 מיליון יורו בקיץ. הפתיחה של אדיימי במועדון היתה כה עגומה שביציעים החלו ללעוג לו ולטעון כי המועדון ביזבז כמעט מחצית מהסכום שקיבל תמורת ארלינג הולאנד.

אדין טרזיץ' מאמן בורוסיה דורטמונד. GettyImages
בהתחלה אדיימי לא מצא את עצמו תחתיו. טרזיץ'/GettyImages

נזרק מהאקדמיה של באיירן בגיל 10

אפשר היה לחתוך את המתח בסכין, וגם כושרו הבעייתי של מאלן לא סייע. תוסיפו לכך את היעדרותו של סבסטיאן האלר שעבר טיפולים נגד סרטן, ותקבלו פתיחת עונה לא מזהירה של בורוסיה. בתום 15 מחזורים, היו לה 25 שערי זכות בלבד, והיא דורגה במקום השישי, עם 6 הפסדים ובמרחק 9 נקודות מבאיירן בפסגה. היה קל להגדיר את העונה כאבודה כאשר הליגה יצאה לפגרת המונדיאל, אבל העונה הזו בלתי צפויה מכל הכיוונים האפשריים, וניצחון 3:4 דרמטי על אאוגסבורג בו בישל אדיימי לג'וד בלינגהאם שינה את המומנטום לחלוטין. עכשיו יש לצהובים-שחורים 19 שערי זכות ב-6 המחזורים האחרונים, והתנופה לא חייבת להיעצר כאן. לאדיימי תרומה מרכזית ביותר לשינוי הקיצוני הזה, ועכשיו הוא יודע בוודאות שבחירתו להמשיך את הקריירה בדורטמונד היתה נבונה.

בשלהי 2022, היו ספקות לגבי ההנחה הזו. אדיימי לא מצא את עצמו במערך שת המאמן אדין טרזיץ', ופציעות לא נתנו לו מנוח - הוא נפגע בכף רגלו כבר במחזור הראשון, והתקשה לייצר רצף משחקים נורמלי. בזלצבורג הוא היה הכוכב הגדול של השואו, נבחר לשחקן המצטיין באוסטריה בעונת 2021/22, כבש 19 שערי ליגה, וגם עשה היסטוריה כאשר הוכשל ברחבה 3 פעמים במחצית אחת מול סביליה בליגת האלופות והביא לקבוצתו 3 פנדלים. הביטחון העצמי שלו התעצם, כיאה לנער שהיה אז בן 19, והצעות מסקרנות בשוק לא חסרו לשחקן עם פוטנציאל כה מרשים.

באיירן מינכן ניסתה בכל הכוח לפתות את אדיימי, אותו זרקה בגיל 10 מהאקדמיה שלה בגלל בעיות התנהגות, ובכך פגעה קשות באהבתו כלפיה - מדובר ביליד מינכן שהתחבר מאוד לאלופה והעריץ את אריאן רובן בכל מאודו. גם ליברפול היתה בתמונה, והרשימה עוד ארוכה, אבל החלוץ בחר בצהובים-שחורים, באמונה כי זה הצעד הנכון בדרך למעלה. הוא מעדיף התפתחות נכונה בלי קפיצות גדולות מדי, וזה היה גם השיקול כאשר העדיף בגיל 16 את זלצבורג על פני ברצלונה וצ'לסי. באוסטריה זה עבד, אבל האם דורטמונד היתה טעות?

קארים אדיימי שחקן נבחרת גרמניה. Robbie Jay Barratt - AMA, GettyImages
היורו הביתי מחכה לו? אדיימי בנבחרת/GettyImages, Robbie Jay Barratt - AMA

יהיה כוכב גדול עד יורו 2024?

ייתכן שלחילופי המאמנים היתה השפעה על התאקלמות איטית. מרקו רוזה, שהכיר את אדיימי עוד מהקדציה בזלצבורג, היה זה ששיכנע אותו לחתום בבורוסיה, אבל הוא הועזב מיד בתום העונה שעברה, וטרזיץ' קיבל את המושכות במקומו. "זה לא משנה", הצהיר החלוץ בראיון לפני תחילת העונה, אולם המציאות הוכיחה את ההיפך, ואדיימי לא הרגיש נוח באגף הימני בו הוצב במשחקים לא מעטים. גם לחסרונו של האלר בסגל היתה השפעה, ונדרשו שיחות רבות על מנת להבין כיצד מתקנים את המעוות. "קארים עבד קשה, ודיברנו איתו המון. עכשיו הוא מבין שהוא צריך לעשות יותר מאשר בחודשים הראשונים", אמר המנהל הספורטיבי סבסטיאן קל.

אז ב-2023 משהו התחבר. אדיימי משחק בעיקר באגף השמאלי בו הוא מרגיש מצוין, האלר חזר להרכב כדי לשמש פרטנר יעיל, והתוצאות נהדרות בכל קנה מידה. ייתכן שגם לזימון לסגל גרמניהמונדיאל, במהלכו לא שיחק אפילו דקה, עשה לו טוב. "יש לו עוד הרבה על מה לעבוד", אמר המאמן הלאומי האנזי פליק בקיץ, אבל העדיף אותו במפתיע על פני מועמדים אחרים. זה רק מדגיש עד כמה סיכוייו להיות ביורו 2024 טובים, ואם יציג את היכולת שאיפיינה אותו בחודש האחרון באופן קבוע - הרי שאדיימי עשוי להיות הכוכב סביבו תיבנה חוליית ההתקפה.

רק צריך לשמור על יציבות ולהימנע מפציעות שמסוגלות להרוס קריירה לשחקן שמתבסס על מהירות מסחררת וכדרור תוך כדי תנועה. בבורוסיה מקווים שמתיחת השריר קלה, וההבטחה של אדיימי לחזור למגרשים בהקדם היא ברת ביצוע. 2023 היתה עד כה מושלמת עבור דורטמונד, והיא לא רוצה להפסיק לחלום. למעשה, בשבועות האחרונים גורם אדיימי לגרמניה ולכל חובבי הכדורגל לחלום, כי הוא מסוגל להתפתח לשחקן ראוותני במיוחד. בגיל 21, השמיים הם הגבול. אם הכל ילך כשורה, גם אחרי פרישתו של בנזמה יהיה באירופה כוכב על בשם קארים שיקרע רשתות בכל שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully