וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברנדון בראון: "המאמן אולי יצחק, אבל אני יכול לעזור גם בהגנה"

20.2.2023 / 9:15

הגארד האמריקאי יצא מהקפאה ולהט עם 7 מ-8 לשלוש בניצחונה של הפועל ירושלים על הפועל חולון, 73:91. אלכסנדר דז'יקיץ': "היו רעשים מסביב שנבוא מתוך החגיגות, ואולי הם היו מוצדקים. שיחקנו ממש טוב בחלק מהזמן"

הביצועים של בן שרף בטורניר הדור הבא ביורוליג/מתוך יוטיוב

אחת הקלישאות החבוטות שנוגעות לגביע המדינה גורסת כי "קשה להתאושש מסוף שבוע של חגיגות", אבל ההפך הוא הנכון - והוכח בפעם המי יודע כמה אמש (ראשון), כשהפועל ירושלים שמרה על המומנטום האדיר והביסה את הפועל חולון 73:91. כמו 27 מ-30 הזוכות בשלושת העשורים האחרונים, גם היא תירגמה את הזכייה לניצחון במשחק שבא אחריה.

כדי בכל זאת לרענן את השורות, ולא להסתמך רק על השחקנים שכיכבו בשבוע הגביע, המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' פנה לשניים שלא שיחקו כלל בשבוע שעבר: ברנדון בראון, שעמד על 7 מ-25 לשלוש בחמש הופעות בליגה, הפציץ 7 מ-8 וקלע 21 נקודות ב-19 דקות; וטי.ג'יי קליין, בהופעתו הראשונה במדים האדומים, פתח בחמישייה מול האקסית וסיים עם חמש נקודות ב-14 דקות.

למעשה, ההתמודדות הוכרעה כבר ברבע הראשון. חולון הספיקה להוליך 0:2 למשך דקה וחצי, וזה היה יתרונה היחיד והאחרון. פחות משמונה דקות מאוחר יותר, ירושלים ברחה כבר ל-8:28, וגם כשהפער הצטמק והפך חד ספרתי, זה היה זמני ולא ממש סיכן את המקומיים.

ספידי סמית', ברנדון בראון, גלעד לוי שחקני הפועל ירושלים. דני מרון
עוד שפן לדז'יקיץ'. ברנדון בראון/דני מרון

המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' בחר להתייחס דווקא לקאמבק החולוני. "המשחק התפתח כפי שציפינו", אמר. "ברגע שאתה נותן להם פתח, הם מסוכנים בצורה קטלנית בהתקפה. אתה נח לרגע, והם מענישים. הצלחנו לנצח, וזה טוב - כי הוכחנו לעצמנו שיש לנו מספיק גאווה והבנה של המצב אחרי הזכייה בגביע. שמענו הרבה רעשים מבחוץ כאילו נבוא רגועים, ובתוך החגיגות, ואולי זה נכון, אבל מצאנו את הדרך לשחק ממש טוב בחלק מהזמן".

הסרבי החמיא לבראון: "בי.בי הוא אדם מיוחד. בכל מקום שבו שיחק, הוא היה רכז דומיננטי של 30 דקות. כשאני זקוק לו שייכנס, הוא יעשה זאת, אם זה רק בליגת האלופות ואם זה בליגת העל. מדהים לראות את המאמץ שהוא משקיע בשמירה על עצמו ברמה שבה הוא רוצה להיות. הוא הורג את הצוות שלי באימונים נוספים, וזה שחקן שלא משחק כבר הרבה זמן, אני לא יודע כמה. אני מקווה שזה יעזור לנו בהמשך העונה".

בראון עצמו סיפר: "זה היה המשחק הכי טוב שלי כאן מבחינת קליעה. אני קצת יותר מבוגר, ויש כמה דרכים שבהן אני מסוגל לתרום לקבוצה. המאמן אולי יצחק על זה, אבל אני יכול לעזור גם בהגנה... כשבאתי לכאן, הסתכלתי על הסגל ועל החוקים וידעתי ששני שחקנים יישארו בכל משחק מחוץ לטופס. חשבתי איך לעזור לאחרים באימונים ובימי המשחקים. בסופו של דבר סיפרתי לבן שלי שזכינו בגביע ושאני חלק מהקבוצה. אני לא עושה מזה עניין".

על המשחק עצמו אמר בראון: "זה לא בדיוק הסגנון שלנו. זה היה סקור גבוה בשביל קבוצה הגנתית כמונו. באנו לכאן, היינו מוכנים לשחק. חולון קבוצה טובה, אבל אני גאה בחבורה שלנו. סיפקנו עוד הצהרה וניצחנו".

ירושלים וחולון לא ממש יספיקו להתגעגע זו לזו. המפגש הרביעי ביניהן העונה יתקיים בעוד כשבועיים, כשהסגולים ישובו לארנה במחזור הבא של הטופ 16 בליגת האלופות.

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully