וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוכבים הישראלים חנכו את מרכז האופניים ברואנדה, פרום הנרגש: "ניצחון גדול"

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 8:38

"ישראל פרמייר טק" וסילבן אדמס הציגו את הפרויקט הפילנתרופי, פרום יליד היבשת: "אין דברים כאלה באפריקה. זה יותר מרגש מניצחון גדול"

רוכבי קבוצת "ישראל פרמייר טק" חונכים מרכז אופניים באפריקה, רואנדה. בתמונה: סילבן אדאמס, כריס פרום. "ישראל פרמייר טק", אתר רשמי
מביאים את עולם האופניים לאפריקה. אדמס ופרום/אתר רשמי, "ישראל פרמייר טק"

קבוצת האופניים הישראלית "ישראל פרמייר טק" והבעלים שלה סילבן אדמס חנכו היום (ראשון) את מרכז האופניים שהוקם ברואנדה, המדינה האפריקאית הענייה.
 
לעיני מאות ילדים נפעמים התחרו היו כריס פרום האגדי ולצדו רוכביה הישראלים של קבוצת "ישראל פרמייר טק", על מסלולי מירוץ שנסללו בין מטעי בננות, בתי חימר - ובאופן כללי נוף חריג מאוד בעולם האופניים - בחבל בוגאסרה, שכולל 600 כפרים עניים מדרום לבירה קיגאלי.
 
מדובר בחנוכת מרכז אופניים ראשון מסוגו ברואנדה ובמדינות מתפתחות בעולם אשר נבנה בשנה האחרונה על ידי קבוצת האופניים המקצוענית הישראלית "ישראל פרמייר טק" מתרומות של ראשי הקבוצה, רוכביה - ולמעלה מאלף מאוהדיה בישראל וברחבי העולם. בניית שני המתקנים הייחודיים של המרכז הושלמה בימים האחרונים - מסלול מרוצים ואימונים באורך 1.2 קילומטר, ומסלול "פאמפ טרק" מרהיב.
 
לעיני קהל של אלפים שנהרו מכל האזור, הגיעו רוכבי הקבוצה, וכשהם מוקפים בראשי הקבוצה סילבן אדמס ורון בר און ,שגריר ישראל רון אדם וראשי איגוד האופניים העולמי. הם חנכו את המרכז שיעניק הזדמנות לאלפי בני נוער מהמדינה לעסוק בספורט הזה לראשונה בחייהם.
 

רוכבי קבוצת "ישראל פרמייר טק" חונכים מרכז אופניים באפריקה, רואנדה. בתמונה: סילבן אדאמס, כריס פרום. "ישראל פרמייר טק", אתר רשמי
ילדים מכל האזור נוהרים. פרום על המסלול/אתר רשמי, "ישראל פרמייר טק"

"לראות את הילדים האלה זוכים לרכוב ולצעוק מאושר על מסלולים מדהימים - זו התרגשות שלא נופלת מניצחון גדול", אמר פרום שהשיג לא מעט ניצחונות ענק בחייו, כולל ארבע זכיות בטור דה פראנס. "הקבוצה בנתה כאן משהו שישנה מציאות עבור רבים. אני נולדתי וגדלתי בקניה ומכיר את אפריקה היטב ואני יכול לומר: אין דברים כאלה". פרום, שלא ויתר על השתוללות בפאמפ טרק עם הילדים, נראה נרגש עד דמעות.

ראשי איגוד האופניים העולמי שנכחו בטקס הכריזו שיעניקו למרכז הקרוי "מגרש החלומות " את כל התמיכה הנדרשת לקיום מרוצים ואימונים. "זהו מתקן פשוט מדהים", אמר ראש מערך הפיתוח באפריקה של האיגוד העולמי ז'אן ואן זיל. "הוא ייתן דחיפה עצומה לאופניים במדינה".
 
השלמת בניית "מגרש החלומות" היא שיאו של פרויקט "רוכבים אל השינוי" שיזמה הקבוצה הישראלית בשנים האחרונות בחבל בוגאסרה שברואנדה שהחל באימוץ ובתמיכה בקבוצת הנשים הראשונה במדינה. הקבוצה הישראלית קיבלה לידיה מגרש ענק ועליו הוקמו המסלולים שסיפקו בחודשים האחרונים עבודה ל 2,000 מתושבי הכפרים באזור.
 
בשבועות האחרונים כבר השיקה הקבוצה תכנית להכשרת מדריכים מקומיים בהובלת מדריך מומחה במסלול "פאמפ טרק"  שנשלח מישראל. "ילדים פשוט נוהרים מכל האזור במספרים מדהימים ומבקשים לרכוב", סיפר המדריך ישראל קאופמן. "זו חוויה מטורפת".
 
הבעלים של "ישראל פרמייר טק" סילבן אדמס ורון בר און הודיעו שבכוונתם להמשיך ולפתח את "מגרש החלומות" כולל הקמת אקדמיה: "יש לנו מחויבות מיוחדת של שותפות גורל לעם הזה שעבר טבח נורא אבל התגבר והתחזק", אמר סילבן אדמס. "אנחנו כאן כדי להישאר. זה תיקון העולם שלנו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רוכבי קבוצת "ישראל פרמייר טק" חונכים מרכז אופניים באפריקה, רואנדה. בתמונה: סילבן אדאמס, כריס פרום. "ישראל פרמייר טק", אתר רשמי
״לראות את הילדים האלה זוכים לרכוב ולצעוק מאושר על מסלולים מדהימים – זו התרגשות שלא נופלת מניצחון גדול״, אמר פרום/אתר רשמי, "ישראל פרמייר טק"

לא הרחק ממרכז האופניים החדש התרחש אחד ממעשי הטבח המזעזעים שהיו כאשר 2000 מתושבי הכפרים חוסלו ברימונים בתוך כנסיה בה הסתתרו ב 15 באפריל 1994. אחד הניצולים הבודדים היה סרג' גאסור שהיה אז רק בן 8  לאחר שסבתו גוננה עליו ונהרגה מהרימון שהוטל לעברם. הוא הצליח להימלט ולימים חזר כדי להקים מרכז קהילתי למען ילדי האזור. על שטח המרכז הקהילתי הקימה "ישראל פרמייר טק" את "מגרש החלומות". בסיום הטכס הניחו רוכבי הקבוצה פרחים באתר הזיכרון בו ארע הטבח. "הגשמתם לילדי בוגאסרה את החלום", הודה ניצול הטבח לרוכבי הקבוצה וראשיה.
 
לאחר מכן הוזנק הטור של רואנדה, מרוץ בן שמונה ימים לאורכה ולרוכבה של המדינה. כריס פרום מוביל את הקבוצה במרוץ כשבהרכב מתחרים שני רוכבים ישראלים צעירים, נדב רייסברג ורועי ויינברג. ביומה הראשון של התחרות הפתיע רייסברג בן ה-21 עם תוצאה מרשימה - סיים במקום התשיעי, התוצאה הטובה ביותר שלו בקריירה הקצרה.

רועי ויינברג, נדב רייסברג. ישראל פרמייר טק, אתר רשמי
תוצאה מרשימה. ויינברג ורייסברג (משמאל)/אתר רשמי, ישראל פרמייר טק

"אני לא ספרינטר, העובדה שהצלחתי לסיים עם תוצאת טופ עשר בקטע שהסתיים בספרינט המוני מחזקת אצלי את התחושה שאני מסוגל להשיג כאן פודיום או אפילו נצחון במהלך שבעת השלבים הבאים", אמר הקיבוצניק מדפנה הנמנה על סגל קבוצת העתודה סייקלינג אקדמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully