וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיבושי אלכסנדר: דז'יקיץ' החזיר את הפועל ירושלים שלוש שנים לאחור

הבאזז סביב הקבוצה שוב מורגש בבירה, המאמן זוכה לשקט תעשייתי שקודמיו היו יכולים רק לחלום עליו, ולראשונה מאז טראומת הקורונה - האדומים רחוקים ניצחון אחד מתואר. דווקא בקיץ שבו השדרה הניהולית התהפכה, דמותו של הסרבי הייתה נחוצה כל כך למועדון

הביצועים של בן שרף בטורניר הדור הבא ביורוליג/מתוך יוטיוב

במשך שלוש שנים ושלושה ימים ייחלה הפועל ירושלים לרגע הזה, הרגע שבו תשוב ותילחם על תואר רשמי. ב-13 בפברואר 2020 ניצחו האדומים את עירוני נהריה וזכו בגביע המדינה השישי שלהם; הקבוצה נראתה אז כמי שנמצאת בדרכה לעונת שיא, ופינטזה גם על זכייה בליגת האלופות. אלא שאז הגיעה מגיפת הקורונה, הכדורסל כולו הושבת - וירושלים נעצרה.

היא לא נעצרה רק באותה עונה, אלא סחבה את הזיכרונות, את מחשבות ה"מה אם" ואת התסכולים על גבה. ירושלים הודחה פעמיים בשלב הבתים האירופי, לא הצליחה לאיים על האליפות והגביע בישראל, בדרך כלל לא משכה יותר מ-5,000 צופים למשחקי הבית, החליפה מאמנים ושחקנים ואפילו השדרה הניהולית שלה השתנתה כמעט לחלוטין.

הערב (חמישי, 20:45), בין אם תנצח ובין אם תפסיד, הקבוצה מהבירה תוריד את הקוף מהגב. לראשונה זה שלוש שנים ושלושה ימים, היא שוב בגמר, והבאזז סביבה בעיר חזר להישמע ולהיות מורגש. "עשרות אנשים חידשו איתי קשר השבוע, אחרי שנים שלא דיברנו ולא נפגשנו", צחק אחד המקורבים למועדון. "כולם רצו רק דבר אחד - כרטיסים לגמר הגביע".

אוהדי הפועל ירושלים. לירון מולדובן
הבאזז סביב הפועל ירושלים חזר, וגם האוהדים לארנה/לירון מולדובן
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'. דני מרון
גלש בטבעיות אל התפקיד החשוב במערכת. אלכסנדר דז'יקיץ'/דני מרון

מי שמקבל את הקרדיט לשינוי החיובי שחל העונה בקבוצה הוא המאמן אלכסנדר דז'יקיץ'. נראה שהוא הגיע לארנה בתזמון מושלם; דווקא בקיץ שבו נפרד המועדון מהדמויות שהובילו אותו בכל תחום אפשרי - מהמנכ"ל, עבור בסמנכ"לית השיווק ועד מנהל הקבוצה - התעורר צורך בדמות מקצועית חזקה מספיק כדי לקחת על עצמה את כל האחריות ולהחזיק את המערכת. הסרבי גלש למשבצת הזאת באופן טבעי.

אף שירושלים מקרטעת בליגת העל וממוקמת אי שם באמצע הטבלה, סביב דז'יקיץ' לא הונח אף סימן שאלה לאורך העונה. הוא זכה לשקט תעשייתי שאיש לפניו לא קיבל, בזכות האישיות שהקרין, האמונה בשיטת המשחק שלו והניסיון שהביא איתו. כל עוד הקבוצה הצליחה באירופה - ולראשונה זה שלוש שנים דילגה שלב ללא תקלות (ואפילו בלי לעבור בפלייאין) - הוא קיבל אשראי מוגבר. ניצחון החוץ המרשים על הפועל תל אביב, שהעלה את הירושלמים לשבוע הגביע, סידר לו את השקט הזה למשך חודשים ארוכים קדימה.

דז'יקיץ' זכה כבר ב-15 תארים בקריירה, אבל כולם הושגו בקבוצות הבלקניות שבהן עבר - אולימפיה לובליאנה ונובו מסטו הסלובניות ובודוצ'נוסט המונטנגרית. עם לייטובוס ריטאס וילנה הגיע לפיינל פור של היורוקאפ ב-2012, אבל היה רחוק ניצחון אחד מהשגת הכרטיס ליורוליג; ואת האפיזודה באסטודיאנטס מדריד, שנמשכה שלושה חודשים, הוא מעדיף לשכוח. הלילה יוכל לסמן וי על עוד אתגר בקריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully