וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פורץ הדרך", הספר על מוריס ואורן סמדג'ה, הושק בתל אביב

15.2.2023 / 22:22

לאחר למעלה משנתיים של תחקיר השיק העיתונאי מוטי אקסמיט את הספר על מוריס סמדג'ה ובנו אורן, שבמשך עשרות שנים היו ממקדמי ענף הג'ודו בישראל. אורן סמדג'ה: "יום חג". אקסמיט: "אב ובנו שהניחו את היסודות לענף עתיר הישגים"

אורן סמדג'ה עם פיטר פלצ'יק בהשקת הספר פורץ הדרך. ליאור סביליה,
אורן סמדג'ה חוגג את ההשקה עם פיטר פלצ'יק/ליאור סביליה

עשרות אנשי ג'ודו, אורחים ובני משפחה מילאו את אולם הכנסים באצטדיון בלומפילד בטקס השקת ספר 'פורץ הדרך', ספרו השני של מוטי אקסמיט, הפעם על פועלם של מוריס ואורן סמדג'ה בפיתוח הג'ודו בישראל. ספרו הראשון של אקסמיט - "הליברו - אבי כהן, ספורטאי וג'נטלמן", הושק בדצמבר 2020.

הספר משתרע על פני 528 עמודים מעניק חוויית קריאה, צפייה ושמיעה. ספר ובו פזורים 200 צילומים נדירים, בתוספת 80 קטעי וידאו בלעדיים הנסרקים באמצעות ברקוד.

"היום הזה הינו יום חג עבורי", אמר אורן סמדג'ה, "יום בו הגשמתי חלום ארוך שנים. חלום להוציא ספר אשר יספר את מסלול חיי, מסלול אותו התחלתי כילד קטן במועדון הג'ודו הקטן של אבא מוריס באופקים. מכאן אני מבקש להודות למוטי אקסמיט על שהרים את הכפפה, ובמשך שנתיים תמימות שקד על תחקיר עומק וכתיבה, אשר הניבה ספר מרשים וייחודי".

אקסמיט אמר במהלך אירוע ההשקה: "זהו יום מאד מרגש עבורי. כבוד גדול עבורי לספר את סיפורם המופלא של מוריס ואורן סמדג'ה. האב ובנו אשר הניחו את היסודות לאלפי ספורטאי ג'ודו שהובילו לענף עתיר ההישגים. סיפורו של אורן סמדג'ה מהווה השראה ונשוא הערצה לעשרות אלפי צעירים חולמים. בחודש דצמבר 2020, התחלתי במסע מופלא אשר נמשך שנתיים תמימות. שנתיים בהן נשאבתי לאישיות כובשת, צנועה ונערצת. סיפורו המופלא של אורן סמדג'ה, הוא סיפורו של מוריס סמדג'ה- נושא לפיד הג'ודו בישראל, אביו של 'פורץ הדרך'. סיפורם של מוריס ואורן סמדג'ה הוא סיפורו של הג'ודו בישראל".

העיתונאי מוטי אקסמיט בהשקת הספר פורץ הדרך. ליאור סביליה,
מחבר הספר מוטי אקסמיט/ליאור סביליה

במהלך האירוע, עלו אורי ששון ופיטר פלצ'יק וריגשו את באי האירוע בדברי ברכה, כאשר פנו לאורן והביעו את הערכתם על תמיכתו של סמדג'ה לאורך על שנות הקריירה שלהם. בנוסף, רבים הזילו דמעה כאשר עלה לידור פרידמן, נער בעל צרכים מיוחדים אשר לאחרונה זכה בתואר אלוף אירופה הספיישל אולימפיקס בג'ודו בקטגוריית משקל 55 ק"ג, ובכך הצליח לכבוש פסגות בתחרויות ג'ודו בינלאומיות במסגרת הספיישל אולימפיקס.

הוצאה לאור: 'מילים מדברות'.

לרכישת הספר לחצו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully