וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אומר שלברון ג'יימס גדול יותר מג'ורדן?

10.2.2023 / 8:00

שיא הנקודות החדש שקבע כוכב לוס אנג'לס לייקרס מעלה את השאלה האם הוא הכדורסלן מספר 1 בכל הזמנים. דני דבורין מנסה לענות עליה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.2/ספורט1

האם התואר מלך הסלים בכל הזמנים מקנה באופן אוטומטי גם את תואר הכדורסלן הטוב בהיסטוריה? השאלה הזו עלתה מחדש כמובן בעקבות שבירת שיא הנקודות ב-NBA על ידי לברון ג'יימס. לברון הגיע ל-38,390 נקודות ובכך ניפץ את השיא הקודם, בו החזיק קארים עבדול ג'אבר. ברור שאי אפשר שלא להתפעל מהישגו המדהים, שגרר מיד תגובות, כולל כאלה שהכתירוהו כשחקן הכדורסל הטוב ביותר בכל הזמנים. אבל האם באמת לא ראה העולם שחקן ברמתו של ג'יימס? האם הוא טוב יותר ממייקל ג'ורדן, מעבדול ג'אבר ומווילט צ'מברליין?

הניסיון מלמד אותנו שהזיכרון קצר, ושתמונות העבר מתעממות עם הזמן. לכן, כשליאונל מסי הניף את גביע העולם בכדורגל, היו שהכתירוהו כשחקן הטוב בהיסטוריה. גדול יותר מדייגו מראדונה ואף יותר מפלה. לא סתם אני מקשר בינם לבין לברון ג'יימס. כי תמיד אנחנו מחפשים מלכים חדשים, ולכן אין כמו שבירת שיא הנקודות כדי שידביקו לו את התואר השחקן הטוב בהיסטוריה.

נכון ששנים רבות מדברים עליו כעל תופעה, ובצדק, וברור שהוא אף ימשיך וישפר את השיא שקבע. ובכל זאת, אני, כמו אחרים, חושב שג'ורדן הוא מספר 1 ושקארים וצ'מברליין עדיין בחמישיית כל הזמנים. צ'מברליין הוא כידוע היחיד שקלע 100 נקודות ב-NBA, וספק גדול אם מישהו ישבור את שיאו בעתיד הנראה לעין, או בכלל.

שחקן שיקגו בולס לשעבר מייקל ג'ורדן. GettyImages
יש שיגידו שהוא הטוב בכל הזמנים. מייקל ג'ורדן/GettyImages

הנושא שכותרתו מיהו הגדול בהיסטוריה מלווה עוד ענפי ספורט, כמו למשל השחייה. האמריקאי מרק ספיץ זכה במשחקים האולימפיים של מינכן ב-1972 בשבע מדליות זהב. במשחקי בייג'ין 2008 הצליח בן ארצו מייקל פלפס לזכות בשמונה מדליות זהב. האם פלפס היה שחיין טוב יותר מספיץ? כלל לא בטוח. התקופות היו שונות, ולכן אני משאיר את התשובה לטעמו ולדעתו של כל אחד מכם, הקוראים. כמה יחשבו שדווקא ג'וני וייסמילר, אף הוא מארצות הברית, הינו הגדול מכולם, מפני שהוא השחיין הראשון בעולם שירד מתחת לדקה במשחה 100 מטרים חופשי. וייסמילר זכה בחמש מדליות זהב במשחקים האולימפיים בפריז ב-1924, ובאמסטרדם ב-1928. רבים, אגב, העריצו אותו בזכות גילום דמותו של טרזן בסרטים הישנים, בהם זינק למים באגמי ובנהרות אפריקה.

הרץ הצ'כי אמיל זאטופק הוא לדעתי, כדוגמא אחרת, האתלט הגדול בהיסטוריה, בין היתר ובעיקר בשל זכייתו בשלוש מדליות זהב אולימפיות בהלסינקי 1952. היו אתלטים אחרים שזכו ביותר משלוש מדליות זהב, כמו האמריקאי קרל לואיס שזכה בארבע ב-1984 בלוס אנג'לס. אבל זאטופק, שכונה בשם "הקטר הצ'כי", עשה בהלסינקי משהו בלתי נתפס. הוא ניצח בכל הריצות הארוכות: 5000 מטרים, 10,000 מטרים ומרתון. המאמץ שהשקיע נחשב לכמעט בלתי אנושי, ואכן איש לא חזר על כך עד היום. לא כולם חייבים להסכים עם בחירתי.

סיכומו של דבר, תמיד יישארו הוויכוחים סביב בחירתם של ספורטאי העל וברור לגמרי שלברון ג'יימס יהיה גם בעוד שנים מהספורטאים שעליהם ימשיכו לדבר ולכתוב. הוויכוחים סביב השאלה מי גדול יותר רק יוסיפו עניין וחומר טוב לתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully