וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב שוב צהובה

2.3.2003 / 0:02

אחרי 3 שנים של שליטה אדומה מוחלטת, לעיני אצטדיון מלא עד אפס מקום, סידר גולדברג נצחון גדול למכבי בדרבי התל אביבי. ובהפועל? שם כנראה עוד ימשיכו לשתוק

הדרבי הגדול של ת"א לעיני 40 אלף צופים, קהל שיא במשחק דרבי קובע בסיומו: מכבי ת"א היא השליטה החדשה בעיר שמתמקמת במקום השני בטבלה, נקודה פחות מהפועל ת"א, לפחות עד יום שני בו תשלים חיפה את משחקה.

הסיפור שלפני שריקת הפתיחה היה החלטתו של ניר קלינגר שוב להשאיר את אבי נמני מחות להרכב הפותח וההרכב שעימו פתחה מכבי תל אביב היה: שטראובר, פנסטיל, ברומר, בן חיים, סיאם, רייס, בנין, דגו, גולדברג, ביטון, פרוחננקובס.

ההרכב עימו פתחה הפועל תל אביב: אלימלך, חליס, גרשון, חלפון, אנטבי, אבוקסיס, הולמאי, טועמה, אפק, בלילי, קלשנקו.

מחצית ראשונה: שער זהב של גולדברג

הפועל ת"א כבר פתחה בצורה חזקה וסיכנה את שערו של שטראובר בהתקפה שמוביל בלילי כבר בדקה הראשונה אבל הגנת מכבי לא התקשתה להרחיק.

אלי ביטון ניסה את כוחות בהתקפה ראשונה של מכבי בבעיטה מתווך של 20 מטר שהלכה למסגרת אך מצאה את שביט אלימך מוכן. המגרש כולו היה אפוף עשן והשחקנים ניצלו זאת בבעיטות מרחוק.

שוב בלילי, בדקה השישית, ניסה כדור מתוחכם מול שטראובר אבל שוער מכבי לא קנה וקלט את הכדור. גם טועמה, בעמדה נוחה, מצא את עצמו חופשי אבל בעט מעל השער. הדקות הראשונות של המשחק היו שייכות להפועל ת"א.

בדקה העשירית, הזדמנות יוצאת מן הכלל למכבי ת"א. פרוחננקובס הצליח לחמוק מרמי חליס ובזוית קשה מאד בעט היישר לגופו של אלימלך שמנע שער בטוח והרחיק לקרן. מכבי ת"א התחילה להיכנס לקצב של המשחק.

אחרי דקות טובות והתקפות לכאן ולכאן, המשחק התאזן ושוחק ברובו במרכז המגרש. אבל בדקה ה-17 פרוחננקובס שוב בהזדמנות מצויינת, לבד מול אלימלך, אבל שוב שוער הפועל התמקם מצויין והוציא את הכדור בצורה נקיה.

השער במשחק נפל בדקה ה-22. התקפה מסוכנת של מכבי מצד שמאל. הכדור עלה אל תוך הרחבה, שחקני הפועל לא הסתדרו איתו ורודריגו גולדברג, ממרכז הרחבה, עצר, כיוון, בעט. הפעם שביט אלימך לא יכול לעשות מאומה. הצהובים בשמיים.

שתי דקות אח"כ, שוב התקפה מסוכנת של מכבי שחיפשה שער שני מהיר. ביטון מסר לגולדברג בתוך הרחבה אבל הגנת הפועל התעשתה והרחיקה. מכבי ת"א ביקשה בעיטה חופשית בדקה ה-31 אבל השופט אסף קינן החליט שמדובר בהצגה בלבד של שחקן מכבי.

דקה 34: הפועל ת"א זכתה בבעיטה חופשית מעמדה מצויינת במרחק של 20 מטר מהשער. טועמה בעט מצויין אבל הכדור חמק סנטימטרים מעמוד שערו של שטראובר. דקה אח"כ עוד התקפה מסוכנת מצד שמאל של הפועל אבל שטראובר יצא וקלט מצויין את הכדור.

יוסי אבוקסיס סימן לספסל שהוא מתח את שריר הירך ובן לוז הוקפץ כדי להתחמם. בינתיים הפועל, בעוד התקפה מסוכנת עם קלשצ'נקו שנפל ברחבה, אבל השופט לא קנה. מהצד השני, בדקה ה-35, ביטון קיבל את הכדור מפרוחננקובס במצב מצויין אבל אלימלך המשיך להציל את האדומים מתבוסה.

כדור קרן של דגו, ממש סמוך לשריקת המחצית, מצאה את אלימך מוכן שהרחיק מקו השער. בתוך תוספת הזמן הפועל ת"א הגיעה להזדמנות מצויינת אבל שטראובר הוציא את הכדור ממש מתוך הראש של קלשצ'נקו וגם השתלט על הריבאונד החוזר.

מחצית שניה: הפועל שותקת, גם על המגרש

הפועל ת"א פתחה חזק מאד את המחצית השניה במטרה להשיג שער שיוויון מהיר אבל מכבי מנעה זאת ממנה. שני המאמנים לא ביצעו חילופים עם פתיחת המחצית.

שלוש דקות במחצית השניה, דגו התנהל חופשי במרכז המרגש והכניס כדור מצויין לפרוחננקובס אבל הקוון הרים את הדגל לנבדל למורת רוחם של הצהובים. מצלמות הטלויזיה מוכיחות למעלה מכל ספק שאכן היה נבדל. דקה אח"כ, ביטון חטף את הכדור באגף ימין, הרים את הכדור אל תוך הרחבה אבל אלימלך במקום.

הפועל ת"א ביצעה חילוף ראשון במשחק בדקה ה-53, כשבן לוז נכנס במקומו של סרגיי קלשצ'נקו. דקה אח"כ, פרוחננקובס ספג כרטיס צהוב לאחר עבירה גסה שביצע על טועמה.

דקה 60 על השעון, חצי שעה בדיוק לסיום הדרבי, הפועל ת"א זכתה בכדור חופשי מצד ימין. כמעט כל שחקני הפועל בתוך הרחבה של שטראובר אבל הבעיטה של אבוקסיס הלכה לשום מקום. מכבי, מצידה, הרגיעה קצת את המשחק, בנתה על התקפות מסודרות ואף הגיעה למצבים. ברונו הייס, בדקה ה-62, בעט מצויין, אלימלך הרחיק לקרן.

קהל מכבי הגיב בהתלהבות כשאבי נמני קם להתחמם יחד עם שאר שחקני הספסל. בינתיים מכבי ת"א, עם הקרן השישית שלה במספר ללא אף קרן של הפועל, הגיעה למצב מצויין. גולדברג בעט מהאויר, אלימך, כרגיל, הציל את האדומים.

החילוף הראשון שמבצעת מכבי ת"א בדקה ה-69: פרוחננקובס פינה את מקומו לעמיר תורג'מן. בינתיים מתלהטות הרוחות לאחר פגיעה גסה של אבוקסיס בגולדברג. שחקני מכבי רצו אל השופט והקוון כדי שישלוף כרטיס אבל קינן הסתפק בהערה בע"פ בלבד.

כפיר אודי נכנס במקומו של פיני בלילי בדקה ה-72 במטרה לחזק את הקו הקדמי ולהשיג שער שיוויון אבל בינתיים הפועל עדיין לא הצליחה לסכן ממש את שערו של שטראובר וניסתה את כוחה רק בבעיטות מרחוק.

עשר דקות לסיום, סלים טועמה בעט כדור חופשי מצויין שמצא את שטראובר מוכן על הקוים ומיד אחרי הבעיטה - אבי נמני קיבל את הדקות שלו בדרבי כשנכנס במקומות של כובש השער לצהובים - רודריגו גולדברג.

הגנת מכבי ת"א מנסה להחזיר בדקה ה-87 כדור פשוט לשוערה אבל הנגיחה מבלבלת את שטראובר שכמעט איבד את הכדור לשחקן הפועל. דקה אח"כ, התקפה של טועמה מסתיימת בעוד עבירה אבל כדור שננגח אחורנית לא מוצא אף אחד שימשיך אותו.

השופט הוסיף 4 דקות תוספת זמן אבל דווקא מכבי ת"א החזיקה יותר בכדור ולא נתנה להפועל לנהל התקפה מסודרת. הפועל ת"א בהתקפה האחרונה שלה במשחק תקפה כשכל שחקניה ברחבת מכבי. אבוקסיס ניסה בעיטת מספרת אבל לא הצליח לפגוש את הכדור וקינן שרק לסיום.

ת"א נשטפה בצהוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully