וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החצי השני: יונג מין סון יספיק לחזור לעצמו בזמן?

אחד הכוכבים הנערצים בפרמיירליג שהרכיב יחד עם הארי קיין את השותפות הפורייה ביותר בתולדות הליגה התמודד עם משבר לא אופייני, האם הוא ייצא ממנו בזמן לפני שהעונה של טוטנהאם תיגמר? הערב מחכה לו מבחן גדול מול מנצ'סטר סיטי (18:30, ספורט1)

תקציר: פולהאם - טוטנהאם 1:0/ספורט1

מדיה חברתית בימינו לעתים קרובות מוזכרת בנשימה אחת עם אשליה, שליליות ולפרקים גם כזירת קרב, אולם מי שעקב אחר חשבונות הטוויטר של אוהדי טוטנהאם במהלך סוף השבוע האחרון חווה זוית שונה לחלוטין ותומכת במיוחד, במעין התגייסות כוללת ואקט מאסיבי של תמיכה בדמות אחת מרכזית, יונג מין סון. זה לא רק צמד השערים שכבש שסייע לקבוצתו להעפיל לשלב הבא בגביע האנגלי, הרי עם כל הכבוד לזהות היריבה, פרסטון מליגת המשנה לא הייתה אמורה להערים קשיים גדולים מדי עבור חניכיו של אנטוניו קונטה למרות עומס המשחקים והצורך לנדוד שוב צפונה כדי להתגבר על המשוכה הזמנית. ציוצים כגון, ''אם אתה אחד האנשים שהטילו ספק בסון, כדאי שתעיף מבט נוסף במראה'', או ''וורלד קלאס. תמיד היה ותמיד יהיה!'' ביטאו רצון עז של אוהדי ספרס לעטוף בפומבי את שחקנם האהוב בחום ואהבה נדרשת בהחלט דווקא בשלב מכריע בעונה בה הם זקוקים לו באופן נואש.

שישה שערים בלבד מתחילת העונה הנוכחית, זה היה מאזן הכיבושים המאכזב של סון טרם צמד השערים שכבש בגביע ביום שבת האחרון, נתון סטטיסטי שתרם משמעותית לחוסר העקביות והחדות של טוטנהאם בחודשים האחרונים, אבל מעבר לבצורת שחווה, היה משהו מדאיג הרבה יותר- שפת הגוף של הדרום קוריאני המנוסה הקרינה מסרים שונים ונטולי חדות באופן מנוגד לחלוטין ליציבות שהפגין במדי התרנגולים במשך שנים רבות. שלוש המילים 'יון-מין-סון' קושרו בעונות האחרונות למושגים כגון המשכיות, עוצמה התקפית וחיוך כנה וייחודי של אחת הדמויות הנערצות בליגה (אלא אם אתה אוהד ארסנל, כמובן), חלוץ שסיפק את הסחורה עבור טוטנהאם וקושר ב-12 החודשים האחרונים למעבר לאחת מענקיות היבשת. ריאל מדריד, באיירן מינכן, מנצ'סטר סיטי, מועדוני העל שמוגדרים כפייבוריטים לזכיה בליגת האלופות, היו מאושרים לקלוט את השחקן בן ה-30 ולהעניק לו את הבמה לזכיה בתארים משמעותיים, דבר אשר נתפס כבלתי ריאלי במציאות הקיימת בטוטנהאם הוטספר מזה שנים רבות.

והיה דבר נוסף, משמעותי ביותר כאשר מציינים את שמו של יונג מין סון, והוא החלק השני בשותפות הפוריה ביותר בתולדות הפרמייר ליג- הארי קיין. לפני שנה בדיוק, בפברואר 2022, בישול של קיין לסון בביתה של לידס יונייטד לא רק שהנחית את המכה השלישית על הקבוצה המקומית, אלא ציין את השער ה-37 שבו לשניים ישנה מעורבות ישירה משותפת ובכך חלפו באופן רשמי על פניהם של צמד אגדות אחר בליגה- פרנק לאמפרד ודידייה דרוגבה וטיפסו לראש הטבלה. השותפות שנרקמה בין השניים לאורך השנים הציתה את דמיונם של אוהדי התרנגולים וחידדה את התקווה שלראשונה מאז שנת 2008 (אז זכתה בגביע הליגה המקומי) לטוטנהאם יש סיכוי להנחית תואר ראשון בצד הפחות-מרשים של צפון לונדון.

יונג מין סון, שחקן טוטנהאם. רויטרס
התרגלנו שהוא תמיד מספק את הסחורה. סון/רויטרס

בעונה שעברה, שכללה חילופי מאמנים הכרחי והובילה להגעתו של אנטוניו קונטה המנוסה על חשבונו של נונו אספיריטו סאנטו הכושל, לא רק שהשילוב של סון את קיין ניפץ שיאים אישיים חדשים אלא גם אופיין בלקיחת אחריות אישית והובלת הקבוצה על ידי סון עצמו, בתקופות בהן קיין סבל מחוסר חדות והתקשה לעתים להנהיג את הקבוצה. השניים מוגדרים קרובים ביותר גם מחוץ לכר הדשא, מה שבהחלט מסייע לתרגם את הקירבה האישית ביניהם להצלחה מקצועית בשטח, אך נתיב הקריירה שלהם היה שונה לחלוטין עד אשר שילבו כוחות לראשונה באופן רשמי לפני קרוב לשמונה שנים, דאז סון הצטרף מבאייר לברקוזן הגרמנית לתחנתו הראשונה בכדורגל האנגלי תמורת סכום של 22 מיליון לירות שטרלינג, שהפך אותו לשחקן האסיאתי היקר אי פעם.

במשחק הליגה האחרון של טוטנהאם בו ניצחה בחוץ את פולהאם של מנור סולומון 0:1, קיין כבש את השער הבודד ובכך השתווה לאגדת המועדון, ג'ימי גריבס, עם 266 שערים בכל המסגרות אולם בראיונות הסיום שסיפק לתקשורת המקומית דאג גם להתייחס לחברו לחוד שתמך וסייע לו לאורך השנים להעמיד נתונים סטטיסטיים כה מרשימים: ''נכון שהעונה הוא מתקשה יותר, אבל אני חושב שזה נובע מהאופן שבו היריבות כנראה למדו איך לשחק מולנו ולנסות לעצור אותנו ופחות בגלל חוסר החדות של סון'', הסביר, ''אני עובד לצידו כל יום ורואה את מידת ההשקעה שלו בקבוצה. הטוטאליות שלו ראויה להערצה, הוא הראשון להודות שהעונה הוא מתמודד עם קשיים שלא חווה בעבר אבל התפקיד שלנו כקבוצה הוא לתמוך בו ולוודא שאנחנו מעניקים לו את 'השירות' הנכון ביותר. לדעתי, זה עניין של זמן קצר עד שהוא ישוב להבקיע בעקביות'', ענה קיין שצדק בנבואתו שהתגשמה חמישה ימים לאחר מכן בגביע האנגלי.

סון יהיה הראשון להודות שהעונה הנוכחית מאכזבת מבחינתו, בעיקר ביחס לתפוקה המרשימה שהציג במדי ספרס לאורך שנותיו במועדון עד כה. את העונה הקודמת הוא סיים עם תואר 'נעל הזהב' ומלך שערי הפרמייר ליג כשחלק את המקום הראשון עם מוחמד סאלח ורשם 23 שערי ליגה אולם להבדיל מעמיתו המצרי, אף לא אחד משעריו הובקעו מבעיטות עונשין מ-11 מטרים (להבדיל מחמישה שכבש סאלח), נתון שמעצים אף יותר את המספרים שהעמיד בעונת 22/21. האופן שבו קיין הגן לאחרונה בפומבי על חברו לחוד ועל חוסר תפוקתו היחסי מתחילת העונה הנוכחית אכן ראוי לציון, אולם גם סון עצמו מודע לציפיות הגבוהות שתולים בו אנשי ואוהדי הקבוצה ומלבד שני השערים שכבש נגד פרסטון הייתה זאת שפת הגוף מלאת הביטחון והחיוך המוכר שהעניקו תקווה כי דווקא כעת- בתחילתה של המחצית השניה של עונת הפרמייר ליג- הדרום קוריאני האהוב ישוב לספק את הסחורה עבור טוטנהאם ברגעי ההכרעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פפ גווארדיולה, מאמן מנצ'סטר סיטי לצד אנטוניו קונטה, מאמן טוטנהאם. רויטרס
חטף בליץ במפגש הקודם. קונטה/רויטרס

הערב מגיעה אלופת אנגליה, מנצ'סטר סיטי, לביתה של טוטנהאם הוטספר (18:30, ספורט1) למפגש שלאורך השנים סיפק מבול שערים ודרמה למכביר במפעלים השונים. השתיים נפגשו לאחרונה באצטדיון האת'יחאד במפגש שסימל שוב באופן מובהק את טוטנהאם של עונת 23/22, קבוצה שמפגינה יכולת שונה בתכלית בכל אחת משתי המחציות. יתרון מבטיח של שני שערים עם הירידה לסיום המחצית הראשונה לא סייע לחניכיו של אנטוניו קונטה שמצאו עצמם תחת בליץ שערים מבית היוצר של ריאד מאחרז וארלינג הולאנד בקאמבק מרשים במחצית השניה והפסד חוץ 4:2 שסיים שבוע מתסכל עבור התרנגולים וכלל הפסד ביתי ליריבה השנואה, ארסנל, בדרבי הצפון לונדוני.

בעונה יוצאת דופן עד כה, שכוללת חברות קבועות במועדון ה-'טופ 4' כגון ליברפול וצ'לסי שמתפקדות באופן חלש להחריד ביחס לעונות העבר, הקשיים שטוטנהאם חוותה עד כה באופן כללי- ובעיקר יונג מין סון באופן אישי- יכולות לקבל תפנית דווקא נגד סיטי שמנסה להמשיך ולקזז את הפער מארסנל. סגנון המשחק הדומיננטי שפפ גווארדיולה וחניכיו כופים על יריבותיהן עשוי לאפשר לסון לנצל את המהירות האדירה שהוא מספק והיכולת הקטלנית להנחית על היריבה התקפות מתפרצות מושלמות. זאת הייתה הנוסחא להצלחה האישית של הדרום קוריאני המנוסה עד כה בפרמייר ליג, שינסה להמשיך את המומנטום החיובי ממשחק הגביע לאחרונה ולשמור את טוטנהאם במרחק נגיעה מהמקום אשר מוביל בסיום העונה לכרטיס היוקרתי לליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully