וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בהפועל ירושלים: הלך לעולמו כדורגלן העבר צבי סינגל

עודכן לאחרונה: 3.2.2023 / 20:01

הארגנטינאי-ישראלי שהיה כוכב בבירה בשנות ה-60 וה-70 והוביל את הקבוצה לזכייה בגביע המדינה, נפטר בגיל 84

קליפ סיכום השבוע בספורט/ספורט1

אבל בהפועל ירושלים עם מותו של כדורגלן העבר צבי סינגל בגיל 84.

סינגל, שנולד ב-1938 בארגנטינה ושיחק בקבוצת הנוער של סן לורנצו, עלה לישראל ב-1958, עבד בקיבוץ בית השיטה והוזעק לעזור להפועל עפולה במאבקי התחתית תחת שם מזוייף מכיוון שלא היה לו כרטיס ליגה. הפועל ירושלים מיהרה לצרף אותו לשורותיה ובתוך זמן קצר הוא הפך לכוכב הקבוצה יחד עם אלי בן רימוז'.

יהי זכרו ברוך. צבי סינגל

צבי סינגל ז"ל. הפועל ירושלים, אתר רשמי
צבי סינגל ז"ל/אתר רשמי, הפועל ירושלים

סינגל ניסה לשחק בליגה האוסטרלית, בהכוח מלבורן, אך כבר ב-1965, לאחר עונה אחת, חזר להפועל ירושלים שבמדיה שיחק עד 1975. ב-1972 הוביל את הקבוצה לגמר הגביע נגד הפועל תל אביב בו ירושלים הפסידה 1:0, וכעבור שנה הוביל את הפועל ירושלים לזכיה בגביע המדינה בניצחון 0:2 - עד היום התואר היחיד שלה להוציא את זכייה בימי "הפועל קטמון" בגביע הטוטו של הליגה הלאומית.

המועדון ספד: "הפועל ירושלים מרכינה ראש עם לכתו מאיתנו של אחד מענקי הקבוצה בכל הזמנים. בדיוק 50 שנה עברו מאז הניף הקפטן שלנו את הגביע היחיד בתולדות המועדון; הוא היה שחקן הקישור הכי מזוהה עם "תור הזהב", עמוד תווך אמיתי, כישרון יוצא דופן תוצרת ארגנטינה שלהפועל היתה הזכות להיות לו לבית משנת 59' ועד 75'. מלך שערי הדרבי הירושלמי לדורותיו. צבי סינגל, אגדה מדור שלא הונצח מספיק בפילם, ועל הוותיקים שבינינו מוטל להמשיך ולספר בעיניים בורקות אודותיו. כולנו אבלים הערב. תנחומים למשפחה סינגל, ממשפחת הפועל. יהי זכרו ברוך".

גם חבריו ספדו. עלי עותמן ששיתף איתו פעולה: "סינגל היה האיש הנערץ בהפועל ירושלים, שחקן שלא היה עד אז במועדון, מודל לחיקוי במגרש ובאימונים, איש שכולם אהבו, עצוב לי מאוד ". אלי לוי: "שיחקתי עם סינגל, שחקן וג'נטלמן שהפך את הפועל לירושלים לקבוצה נחשבת בכדורגל הישראלי. הציל בזמנו את הקבוצה מירידת ליגה ובגיל 38 הניף את גביע המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully