וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחד גבהים: הרגע שבו מכבי תל אביב הגניבה מבט למטה - ונמסה

בכלל לא בטוח שהעייפות הקריסה את ווייד בולדווין בברצלונה. מי שעוקב אחריו, מכיר את נטייתו לאבד עשתונות ברגעים מתסכלים - ואת המורכבות הזו צריך לדעת לנהל. הצהובים ברחו מהסל, ירו 0 מ-12 ברגעים הקריטיים ולא היה מי שיעצור את הסחף

קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 31.1/ספורט1

1. נמיסה? הינמסות? או סתם קריסה והתמוטטות?

  • 6:34 דקות: היליארד מחטיא שלשה
  • 6:01 דקות: בולדווין מחטיא שלשה
  • 5:22 דקות: בולדווין מחטיא שלשה
  • 4:39 דקות: מרטין מחטיא שלשה
  • 4:02 דקות: קולסון מחטיא שלשה
  • 3:13 דקות: עבירת תוקף של בולדווין
  • 2:34 דקות: קולסון מחטיא שלשה
  • 2:29 דקות: בולדווין נחסם בזריקה לשלוש
  • 2:26 דקות: בולדווין מחטיא מהפינה לשתיים
  • 2:01 דקות: אדאמס מחטיא שלשה
  • 1:28 דקות: קולסון מחטיא מחצי מרחק
  • 1:00 דקות: אדאמס מחטיא מחצי מרחק
  • 55 שניות: היליארד מחטיא מהפינה לשתיים
  • 53 שניות: אדאמס קולע מריבאונד התקפה

שבע דקות לסיום, אמש (שלישי) בברצלונה, מכבי תל אביב מצאה עצמה בתקרת הפאלאו בלאוגראנה. ג'רל מרטין העלה אותה ליתרון 68:74, ואז הוא וחבריו ביצעו את הטעות שכל מטפס הרים יודע שאסור לבצע: הם הגניבו מבט כלפי מטה, קלטו איפה הם נמצאים - ומיד קיבלו פיק ברכיים. פחד הגבהים הכריע אותם.

בעשר ההתקפות הבאות, הצהובים לא הגיעו אפילו פעם אחת לזריקה מאזור הצבע. לרוב הם יידו שלשות, לפעמים תחת לחץ השעון, ורק בפוזשן אחד הצליחו לייצר מצב שבו יותר משניים או שלושה שחקנים נוגעים בכדור. 0 מ-8 לשלוש, 0 מ-4 לשתיים, בתיבול עבירת תוקף אחת, ובארסה טסה ל-0:14 בדרך לניצחון.

אף אחת מ-12 הזריקות הבאות לא נכנסה, עד שג'יילן אדאמס השתלט על ריבאונד התקפה והבקיע מקרוב, כשעל השעון 53 שניות, אבל בשלב הזה הוחלף הפלוס 68:74 במינוס 82:74. איך אומרים בקטאלנית מלטדאון? התשובה היא Desfer (רגע, איך אומרים את זה בעברית בכלל... נמיסה? הינמסות? או פשוט קריסה והתמוטטות?).

בולדווין ללא בראון. אינסטגרם מכבי תל אביב, אתר רשמי
הכי גדול בחלק מהמשחקים, וגם הרבה פחות. המטוטלת של בולדווין/אתר רשמי, אינסטגרם מכבי תל אביב

2. הצל שלי ואני

כל הזמן הזה חלף, ולא היה מי שיעצור את הסחף. שיאדים או יסגיל פנים, ייתן איזו בומבה ללוח וינער את השחקנים. אגב, אין חוק שמכריח מאמנים לצעוק ולצווח. אפשר להרגיע ולהחזיר את הקבוצה למסגרת, אבל גם זה לא קרה.

עודד קטש ניסה להוריד את ווייד בולדווין לנוח לרגע, אבל כעבור 17 שניות החזיר אותו משום שחש חשוף בכל רגע שבו הכוכב שלו היה על הספסל. הוא זעק לעברו של ג'רל מרטין שלא יעזוב את ניקולה מירוטיץ' לרגע, אבל ספק אם הפורוורד האמריקאי שלו הבין במה מדובר, ובזה קשה להאשים אותו.

בזמן שמכבי הוליכה 68:74, הזעיק שרונאס יאסיקביצ'יוס את ניקולה מירוטיץ' למגרש. "ניקו", הוא תמיד קורא לו, אבל כשמסתכלים על השניים הללו - אם להתבטא בעדינות, אין צורך בלוגו עם אזהרה לכימיה ברמה גבוהה ביניהם. מאז חזר מהפציעה בגיד אכילס, מירוטיץ' עדיין לא נכנס לקצב, והוא בעיקר לוקה באינטנסיביות ובחתירה למגע שכל כך איפיינו אותו לאורך כל הקריירה.

אבל הצל של מירוטיץ' היה שם כדי לעשות סדר, וידע בדיוק מה לעשות ומתי. הוא היה פעיל בשני מהלכים בלבד: בראשון, משך אליו את ההגנה ופיטם את יאן וסלי באסיסט להטבעה קלילה. 74:70. מיד אחר כך החטיא לייאפ, רק כדי להשתלט על ריבאונד ההתקפה ולקלוע סל בתוספת סחיטת עבירה. 74:73. שם נזרעו ניצני הריצה המכרעת של ברצלונה, ואיך זה נגמר בסוף, כולם יודעים.

שחקן מכבי תל אביב ג'רל מרטין מול שחקן ברצלונה יאן וסלי. אינסטגרם מכבי תל אביב, אתר רשמי
רק לא להביט למטה. ג'רל מרטין מעל יאן וסלי/אתר רשמי, אינסטגרם מכבי תל אביב

3. עייפות? לאור ההיסטוריה של בולדווין, בכלל לא בטוח

כשמכבי תל אביב החמיצה הזדמנויות פז לנצח בחוץ את הכוכב האדום בלגרד, וירטוס בולוניה ופנאתינייקוס, היא הייתה מתוסכלת מהעובדה שנכנעה ליריבות נחותות ממנה (במקרה של הסרבים זו הייתה לפחות אמת לשעתה); אבל פספוסים לא פחות גדולים היו לה בשבוע האחרון בפיראוס ובברצלונה, והם כנראה מתסכלים הרבה יותר מבחינתה.

בולדווין היה שחקן מפתח בקבוצה הזאת מהרגע שבו דרך בישראל. לאור הדיווחים העיקשים מספרד לגבי מעבר אפשרי של לורנזו בראון לריאל מדריד (שתו מים והיכנסו לפרופורציה; לפני שנה ושנתיים היו ידיעות ממש זהות בנוגע לשיין לארקין ולפריאיי הנרי, ולבסוף הם בכלל לא הגיעו), בולדווין הוא המועמד הטבעי מקרב הזרים להפוך לפרנצ'ייז פלייר. וגם אם לא לפרנצ'ייז, אז לפחות להישאר לעונה שנייה.

אלא שלצד יתרונותיו הרבים - והם רבים, רבים מאוד - יש לו גם מעט חסרונות, וצריך לדעת לנהל אותם. קל לטעון שהעייפות היא זו שהכניעה אותו בדקות האחרונות, אבל מי שעוקב אחרי הקריירה של הגארד מכיר את נטייתו לאבד את הראש ברגעים של תסכול ולחץ. ואתמול, כשהגנת ברצלונה נזכרה לסמן אותו כיעד לחיסול, והשופטים לא בדיוק הקלו עליו, הוא איבד את העשתונות ברגע אחד, וממנו והלאה החל להזיק.

התנודות האלה הן חלק מהחבילה שקרויה ווייד בולדווין. נגד אלבה ברלין והפועל תל אביב, מיד לאחר שבראון הושבת, שותפו הפציץ 62 נקודות בשני משחקים (9 מ-17 לשלוש). מול אולימפיאקוס ובשלושה רבעים בברצלונה הוא קלע רק 16 (1 מ-10 לשלוש). ואצל בולדווין, כמו אצל בולדווין, היה לו בין לבין גם את הרבע השלישי הקסום אתמול, שבו נכנס לזון ויכול היה גם לזרוק מהברך או עם המרפק, והכדור היה צולל פנימה; 11 נקודות ב-100 אחוזים מהשדה היו לו ברגעים הללו, והם נגמרו מהר מדי מבחינתו. בדקות הקאמבק והמהפך של בארסה הוא העמיד מדד 7-, לעומת 20 בשאר חלקי המשחק.

לטוב ולרע, בולדווין שונה מבראון הקפוא וקר הרוח. הוא מביא את הטמפרמנט, את היכולת האישית ואת האקספלוסיביות. וכשהוא התקשה לשלוט בספינה ולנווט אותה, קטש היה צריך להוציא לו את הכדור מהיד ולהחזיר אותו למשבצת המוציא לפועל. זה קל וטבעי ומובן מאליו כשבראון על הפרקט, ונדרש גם כשהשותף בקו האחורי הוא אדאמס. אבל המאמן לא עשה זאת בהיכל השלום והאחווה, וגם לא בפאלאו בלאוגראנה.

4. הראות לא משהו

המטוטלת של מכבי תל אביב מודל 2023 מגיעה שוב לקו המשווה, והמאזן החיובי שלה שוב נמחק. קבוצת הבית החזקה ביותר ביורוליג (1:9, היחידה עם 90%) וקבוצת החוץ החלשה ביותר בה (10:2, היחידה מתחת ל-20%) נמצאת כרגע מחוץ לשמינייה המובילה, וככל שהתמונה מתבהרת - ובשלב הזה, הראות לא משהו - נראה שלא תהיה לה דרך להגיע אל היעד בלי שני ניצחונות בשני המשחקים הקרובים; מחר בוולנסיה, ובשבוע הבא ביד אליהו מול הכוכב האדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully