וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטע לביא נפרד בדמעות: "מכבי חיפה תמיד תהיה חלק מהגוף שלי"

29.1.2023 / 13:31

הקשר בן ה-26 שעוזב ליפן התרגש: "היה לי חלום לצאת לחו"ל, חייב את זה לעצמי. האליפות תמיד תישאר הרגע המאושר בקריירה"

נטע לביא נפרד ממכבי חיפה במסיבת עיתונאים/צילום: שלומי גבאי. עריכת וידאו: ניר חן

נטע לביא ערך היום (ראשון) בשעה 13:00 מסיבת עיתונאים בה ייפרד ממכבי חיפה לפני שיצטרף רשמית לקבוצת גמבה אוסקה. הקשר בן ה-26 מחכה לאשרת העבודה שלו כדי להמריא ליפן ולהצטרף לקבוצתו החדשה.

לביא נכח אתמול במשחק מול בני ריינה ובמועדון יערכו לו טקס פרידה באחד מהמשחקים בהם יהיה בארץ. הקפטן העוזב רוצה להיפרד מהקהל והחליט לא לעשות זאת בפוסט בלבד, אלא לכנס מסיבת עיתונאים בחסות המועדון. למסיבת העיתונאים הגיעו גם ברק בכר ואנשי הצוות המקצועי, ושחקני הקבוצה.

לביא שיחק כל חייו במכבי חיפה. הוא עלה לבוגרים ב-2015, זכה עם הקבוצה בשתי אליפויות, גביע אחד וגביע הטוטו אחד ובעונת 2020/21 נבחר לשחקן העונה של ארגון השחקנים. בנוסף, רשם 12 הופעות בנבחרת ישראל.

נטע לביא. שלומי גבאי
התרגש מאוד. לביא/שלומי גבאי

לביא התחיל עם דברים שכתב:

"מכבי שלי, כבר שבוע אני חושב מה להגיד, איפה להתחיל ובאיזה משפט לסיים. קשה לדבר על תקופה כל כך משמעותית בחיים שלי. שבע שנים בבוגרים שאין רגע שאני לא חושב על הקבוצה. מכבי חיפה תמיד הייתה בראש שלי. אני עוזב בית חזק עם בסיס יציב שאני בטוח שאחזור אליו בעתיד.

"רוני לוי נתן לי את ברכת הדרך בעלייה לבוגרים ויותר חשוב - את הביטחון שאני מסוגל להיות שחקן במכבי חיפה. מאותו רגע הפכתי לשחקן בוגרים. הייתי אז ילד שקט, ביישן ומבוהל, עדיין לא ידעתי איפה אני נמצא. כל מה שעשיתי זה להסתכל וללמוד את מכבי חיפה. זה לקח שלוש שנים. חילופי מאמנים, פציעה ארוכה, הרבה כישלונות וגל אלברמן אחד

"מהרגע הראשון גל ואני ראינו את הדברים בצורה דומה לחלוטין. דיברנו את אותה שפה. לקחת לי את המקום בהרכב, אבל עזרת לי להשתפר כשחקן. הרגשתי שיש לי מישהו לסמוך עליו. כל מה שעברתי הכין אותי להפוך לקפטן בגיל 22.. ידעתי שאני מוכן לתפקיד ומקבל את כל האחריות. אני רוצה להודות למרקו בלבול על החלק שלו במהפך במועדון.

"עבדנו מאוד קשה. הגיעו שחקנים ישראלים וזרים שהפכו למשפחה. אשמור על קשר עם כולם ואשחק עם חלקם בעתיד. האליפות הראשונה הייתה ותהיה תמיד הרגע הכי מאושר בקריירה שלי. בקיץ אמרו שאני לא מתאים, אבל ברק אמר לי שהוא סומך עלי וזה מה שהיה חשוב לי לשמוע. לאורך כל הדרך הייתה לנו מערכת יחסים מדהימה וגם כשלא הסכמנו, הלכנו ביחד.

"אף פעם לא אהבתי לדבר על מה שעשיתי בשביל הקבוצה או לקחת קרדיט. אני חושב שעשיתי את התפקיד שלי בצורה הטובה ביותר. נתתי עצות, גישרתי בין הנהלה לשחקנים. אבל אף פעם לא קיבלתי החלטה, הקרדיט מגיע רק לאדם אחד: יענקל'ה שחר. היית הבוס שלי, אבל תמיד התייחסת אלי כמו לבן. תודה על כל השיחות והפגישות, למדתי ממך כל כך הרבה. אנחנו עוסקים בכדורגל, אבל בדרך הכנת אותי לחיים האמיתיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נטע לביא. שלומי גבאי
"היו לי כמה הצעות, כולל יותר טובות כלכלית. אבל יפן מעניינת אותי". לביא/שלומי גבאי

על החיבור למכבי חיפה: "מכבי חיפה היא חלק מהגוף שלי. אני אשמח להיות פה בעתיד. קשה לענות מה יהיה, אבל אם מכבי חיפה תרצה אותי, זה יקרה. מכבי חיפה זה הרבה מעבר לכסף".

על ההחלטה לחתום בגמבה אוסקה: "היו לי כמה הצעות, כולל יותר טובות כלכלית. אבל יפן מעניינת אותי, הקבוצה רוצה אותי, המאמן אמר לי שאגיע כשחקן מוביל. היה לי מאוד חשוב ללכת לקבוצה שרוצה אותי. הפרוייקט חדש, זה מועדון גדול שרוצה להיות בצמרת. יפן עשתה דברים מדהימים במונדיאל וזה מאוד עניין אותי. הכדורגל שם טוב".

על היציאה לחו"ל: "היה לי חלום לצאת לחו"ל. בפעם הראשונה יענקל'ה (צסק"א מוסקבה) אמר לי שאני צריך לוותר עליו ו-ויתרתי. אבל החלום נשאר. המועדון נמצא במקום טוב ואני חושב שאני יכול לחשוב על עצמי. אני חייב את זה לעצמי".

על העזיבה באמצע העונה: "אם לא הייתי חושב שמכבי חיפה תסתדר בלעדיי, לא הייתי עוזב. הייתי פצוע תקופה מאוד ארוכה והקבוצה הסתדרה בלעדיי ואני בטוח שזה יקרה גם הפעם. אחרי תקופה טובה תמיד יש ירידה, אני לא חושב שזה בגללי. אני סומך על כולם פה והם יעזרו לקבוצה להשיג את המטרות".

על הימים הפחות טובים: "היו רגעים קשים. החלפנו הרבה מאמנים, האוהדים לא אהבו את מה שקורה בקבוצה. היה לי קשה לראות אותם ככה ואני שמח שידענו לעשות אותם מאושרים אחר כך".

נטע לביא שחקן מכבי חיפה נפרד מהקהל. מאור אלקסלסי
הלאה לאתגר הבא. לביא/מאור אלקסלסי

ברק בכר על נטע לביא

"בפעם האחרונה שישבתי במסיבת העיתונאים בסגנון הזה הייתה בפרישה של מליקסון, אבל נטע בדרך למעלה. אני רוצה לדבר על המילה 'מנהיגות', נטע מסמל את המילה הזו יותר מכולם. מנהיג זה לא טייטל, זו עבודה. מנהיג עושה את זה לא בשביל שיראו ולא בשביל להתבלט, אלא בשביל הקבוצה. לא באור הזרקורים אלא מאחורי הקלעים - וזה נטע.

"בקיץ נפגשנו ודיברנו. נטע נפצע והתקשה לחזור לעצמו. לחזור לחדות, לקצב, היו ביקורות עליו ועלי למה אני מכניס אותו בכוח. לקחנו אליפות, אבל נטע לא הרגיש 100 אחוז. הוא אמר לי שהוא מיצה ורוצה ללכת, עניתי לו שלא יבלבל את המוח. אמרתי לו שזה לא נכון, שהוא צריך לעזוב את מכבי חיפה גאה ולא ללכת לאיזה מקום בליגה זניחה באירופה. אמרתי לו שהמפתחות אצלו ושהוא צריך להנהיג. הוא עשה את זה, היה השחקן הכי משמעותי שלנו בדרך להישגים להיסטוריה.

"שמעתי לא מעט ביקורות על נטע בזמן האחרון ואני חייב לעשות סדר. בשבועות האחרונים הוא שיחק עם פציעה. הוא אמר לי שמה שהקבוצה צריכה, הוא יעשה. הוא ידע שהוא מסכן את הבריאות וגם את חוזה העתק ביפן אם הפציעה תחמיר. גם נגד מכבי תל אביב הוא עלה למגרש חולה ובמחצית היה באפיסת כוחות ולכן הוצאתי אותו. עד הרגע האחרון הוא הקריב עבור הקבוצה וחשוב שכולם יידעו את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully