וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה נתקעה בניוטרל ואחריה גם מכבי תל אביב: הטור של דני דבורין

29.1.2023 / 7:55

הירוקים איבדו אתמול (ש) שתי נקודות ליגה יקרות, והצהובים גילו עימם סולידריות גם בתוצאה, בדרבי התל-אביבי. הטור של דני דבורין

קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 28.1/ספורט1

מבחינתה של מכבי חיפה, תיקו מול בני ריינה זהו כישלון מוחלט. הוא גם המשך לתקופה הלא טובה שחווה האלופה בתקופה האחרונה. אחרי ההפסד בתוצאה 3:0 למכבי תל-אביב, קיוותה מכבי חיפה שמשחק מול סוגרת הטבלה, יחזיר אותה למסלול, אך דווקא זה המשחק שהדגיש את הירידה ביכולתה.

לפתע פתאום כבר אי אפשר היה לראות בה מועמדת כמעט בטוחה לזכייה באליפות הליגה. אמנם שחקניה שלטו במגרש, אולם בהגיעם לאזור רחבת העונשין של בני ריינה, הכדור לא נשמע לרגליהם. המסירות היו קצרות מידי כאשר הן היו חייבות להיות ארוכות יותר, ולהיפך. זו הסיבה לכך שחיפה לא הצליחה להבקיע שער. למעשה, שוער האורחים, אריק ינקו, התמודד רק עם שני כדורים שאיימו עליו. ככה לא משחקת אלופה. ככה אסור לשחק לטוענת לכתר.

לאיבוד 5 נקודות הרצופות מול מכבי תל-אביב ובני ריינה, רשאית האלופה להתייחס בינתיים כאל תופעה מוכרת בכדורגל. אי אפשר לנצח בכל משחק ומשחק, ובכל זאת עליה לבדוק מה טעון שיפור מיידי, כי אחרי הכל כדורגל היא לא שכחה לשחק. ירידה זמנית בכושר היא טבעית לכל קבוצה בעולם, כולל הגדולות, דוגמת ריאל מדריד ובאיירן. הרי קו הסיום של הליגה עדיין רחוק, ועדיין הכל אפשרי.

דולב חזיזה, מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
אי אפשר לנצח בכל משחק ומשחק/מאור אלקסלסי

אשר לבני ריינה, נקודת ליגה בחיפה היא הישג סופר משמעותית. האחרונה בטבלה הדהימה רבים מאד בעובדה שלא ספגה תבוסה מרגלי הצועדת בראש הטבלה. היכולת שהפגינה מוכיחה שכנראה באפשרותה לשחק כשווה מול שווים מול מרבית קבוצות ליגת העל. היא שמרה על שער נקי בזכות התלהבות שחקניה ואף יצאה פעמים אחדות להתקפות שסיכנו את שערה של הקבוצה המארחת. מי שראה את בני ריינה, במשחק החוץ הקשה ביותר, לא הופתע מהתוצאה שהושגה עם שריקת הסיום.
הפועל תל-אביב - מכבי תל-אביב 0:0. הידיעה שמכבי חיפה זכתה רק בנקודה, אמורה הייתה להפיח רוח חזקה במפרשי מכבי, קל וחומר כשמדובר בהתמודדות מול הפועל תל-אביב.

אלא שמתחילת הדרבי בבלומפילד התנהל מאבק שווה כוחות, ומכבי התקשתה להשיג עליונות משמעותית, גם כאשר תקפה יותר, בעיקר במחצית הראשונה. חסרו לה הבעיטות לעבר שער הפועל, שידעה להתגונן בחוכמה והשתדלה למנוע מהצהובים מרחב פעולה. למכבי לא היו תשובות למשחקה השאפתני של הפועל. במחצית השנייה הגיעו האדומים לעמדה מעולה של הבקעה, והם כשלו במשימתם לכבוש שער, שהיה שווה אמש 3 נקודות. גם העובדה שמכבי נותרה לקראת הסיום בעשרה שחקנים,לאחר הרחקתו של אנריק סבוריט, לא שינתה את התמונה. ראיתי משחקי דרבי טובים יותר, אך גם טובים פחות, וכתמיד תוצאה של 0:0 היא מאכזבת.

זה המקום לפרגן לחיים סילבס, מאמנה החדש של הפועל, שעשה חיים קשים למכבי ואף היה קרוב להוביל את קבוצתו לניצחון. השאלה היא האם תוכל הפועל תל-אביב להמשיך באותה נחישות גם במשחקיה הבאים בליגה, ואם כן, היא תחלץ מסכנת הירידה לליגה הלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully