וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אירועי האלימות בדרבי: אוהדי הפועל חיפה פנו במכתב למשטרה

25.1.2023 / 16:46

עמותת ה"לב האדום" הגישה מכתב למפקד מרחב כרמל בעקבות שורת תקריות של תקיפת האוהדים בהפסד למכבי חיפה: "מדוע אוהדים לא זכו לאבטחה ראויה למרות התראות שהגיעו למשטרה?"

תקציר: הפועל חיפה - עירוני קרית שמונה 0:1/ספורט1

ראשי עמותת "הלב האדום" של אוהדי הפועל חיפה הגישו היום (רביעי) מכתב רשמי למפקד מרחב כרמל במשטרה, נציב משנה אלי מגן, ובו סיפקו טענות קשות על כך שהרגישו לא בטוחים במשחק הדרבי האחרון. במכתב פירטו על שלושה מקרי אלימות שהתרחשו לטענת האוהדים האדומים במשחק הדרבי האחרון, כולל בין היתר תקיפה של אב ובנו שהסתיימה באשפוז של הנער, קצין צה"ל שהותקף ותקיפה של אוהד נוסף.

במכתב נכתב בין היתר: "בהמשך לאירועי האלימות במשחק הדרבי החיפאי במסגרת גביע המדינה שהתקיים ב-4.1.2023, אנו רואים לנכון לפנות אליך ולכלל הגורמים הרלוונטים בכדי למנוע הישנות של אירועי אלימות דומים במשחקי הדרבי הבאים. אנו, עמותת אוהדי הפועל חיפה, אספנו מספר עדויות מאוהדים שנכחו במשחק הדרבי האחרון וברצוננו להבטיח שאירועי אלימות דומים לא יתרחשו תחת המשמרת שלכם במשחקי הדרבי או במשחקי בית של מכבי חיפה בכלל.

חשוב להבהיר שאין בכוותנו לבקר את עבודת המשטרה, אך מבין התקריות הרבות, שעליהן דווח גם בתקשורת, עולה השאלה מדוע אוהדי הכדורגל שהגיעו למשחק הדרבי החיפאי לא זכו לאבטחה ראויה למרות התראות רבות שהגיעו גם לידיעת המשטרה"?

אוהדי הפועל חיפה. מאור אלקסלסי
שורת מקרי אלימות העיבו על הדרבי. אוהדי הפועל חיפה/מאור אלקסלסי

במכתב הציגו האוהדים רשימה חלקית של אירועי אלימות שדווחו להם או לאמצעי התקשורת השונים:

1. תקיפה אלימה של אב ובנו בן ה-16 אוהדי הפועל חיפה במגרש החניה, שהסתיימה עם אשפוז בבית החולים רמב"ם ועם זעזוע מוח של הבן. לפי העדות של האב (פרטיו שמורים אצלנו) - כ-30 לובשי שחורים עם מסכות התנפלו עליו ועל בנו לאחר שארבו בשיחים לאוהדים לובשי אדום.

2. תקיפה של קצין צה"ל, אוהד הפועל חיפה, לפני המשחק בדרכי הגישה לאצטדיון ובסיום המשחק במגרש החניה. לפי עדותו של האב (פרטיו שמורים אצלנו) כ-10 אוהדים תקפו את בנו שעבר ליד איזור ה-V.I.P בדרכו ליציעי הכניסה שיועדו לאוהדי הפועל. ביציאה מהמשחק, כשנכנסו לרכבם, תקפו אותם 3 רעולי פנים.

3. תקיפה של אוהד הפועל חיפה בסמוך לשערי הכניסה לאצטדיון שהסתיימה בעיכובו ושיחררו של התוקף. התוקף נכנס בשערי האצטדיון לאחר מכן וצפה במשחק באין מפריע. טענות המותקף בדבר שיחררו של התוקף הסתיימו במעצרו של המותקף בשל הפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני הפועל חיפה מתכנסים. מאור אלקסלסי
האוהדים לא הרגישו בטוחים. שחקני הפועל חיפה בדרבי/מאור אלקסלסי

"מקרים אלו מצטרפים למקרי אלימות רבים שדווחו לנו ולאמצעי התקשורת במהלך עונת המשחקים האחרונה, ביניהם תקריות במשחק הדרבי הראשון העונה שאותו אירחה הפועל חיפה וגם תקריות נוספות עם קהלים אחרים שהגיעו להתארח באצטדיון סמי עופר.

ראוי לציין שלאותו הדרבי שאותו אירחה הפועל חיפה בסיבוב הראשון המשטרה דווקא נערכה בהתאם ובכך מנעה מקרי אלימות רבים יותר. בהתאם לזאת לא ברור לנו מדוע למשחק הדרבי האחרון המשטרה לא נערכה באותה הצורה למרות התראות רבות על תקיפה של אוהדי הפועל ולמרות שהיחסים בין מחנות האוהדים לא בדיוק השתפרו.

הציפייה שלנו כאוהדי קבוצת הכדורגל הפועל חיפה היא להגיע ולעזוב את המשחקים של קבוצתנו בביטחה, ועל כך אמונה בין היתר משטרת ישראל וחברת האבטחה. בדיוק מסיבה זו לא ברור לנו מדוע המשטרה לא פועלת בצורה מאורגנת ונחרצת יותר כדי לאפשר דרכי גישה נפרדות לאוהדי הקבוצות וליצור הפרדה מוחלטת בין מחנות האוהדים בשעות שלפני ואחרי המשחק. די לבקר במשחקי דרבי מתוחים ונפיצים באירופה בכדי להבין שהדבר אפשרי גם בישראל.

אין סיבה שילדים ומשפחות שבחרו בצד האדום של העיר יחששו להגיע למשחק הדרבי החיפאי משום שהם מרגישים שהמשטרה מפקירה אותם ולא לוקחת את ההתראות והאיומים ברצינות מירבית. היה ואין ביכולתה של המשטרה להתמודד, להרחיק או לכלוא את פרועי החוק, שתוקפים באלימות ילדים וטף, מן הראוי שלפחות תדאג לבטחונם של אוהדי הכדורגל, שבסה"כ רוצים לראות משחק ולהגיע בשלום הביתה.

אנו, אוהדי הפועל חיפה, דורשים ממשטרת ישראל ומהרשויות האמונות, לפעול למען הגעה ועזיבה בטוחה את האצטדיון ולהציג תוכניות קונקרטיות לפני משחק הדרבי הבא שייערך בעוד מספר שבועות במסגרת ליגת העל בכדורגל - הפרדה מוחלטת בין מחנות האוהדים (גם בדרכי גישה לאצטדיון וגם במגרשי החניה), פעולות מנע בסביבת האצטדיון ואפס סבלנות כלפי תקריות אלימות הם רק חלק מהפתרונות שעומדים לרשות הרשויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully