וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון מזעזע, הקהל צוחק: ליגת הסטירות נפתחה, והנוירולוגים מזהירים מאסון

22.1.2023 / 13:00

"זהו המבחן האולטימטיבי של קשיחות", כינה נשיא ה-UFC, דיינה ווייט, את תוכנית ריאליטי החדשה שבה מתחרים מכים זה את זה בפרצוף בסטירות עוצמתיות. חלק מהקהל משועשע, אחרים נחרדים ("הדבר הכי אכזרי על המסך"), מומחים מזהירים: "מה הדבר הבא, מי שורד דקירה?"

מתחרה סובל מפציעה מכוערת ב"ליגת הסטירות" של דיינה ווייט/slapfight

נוירולוגים וכוכבי ספורט מגנים תחרות חדשה שתופסת תאוצה ברשת, ובה נראים המשתתפים סוטרים זה לזה בעוצמה עד קצה גבול היכולת. "Power Slap: Road To The Title", היא תוכנית שהושקה על ידי נשיא ה-UFC, דיינה ווייט, שעלתה השבוע בטלוויזיה. היא הוצגה בבכורה ביום רביעי ה-18 בינואר, והיא תכלול שמונה פרקים שלטענת יוצריה אינם מתוסרטים. במסגרת התחרות נראים מתחרים מכל העולם, גברים ונשים, שנלחמים על הבמה כדי להוכיח שיש להם את הסטירה החזקה ביותר.

הנוירולוג כריס נובינסקי, מתאבק לשעבר ומנכ"ל קרן Concussion Legacy Foundation, אמר שהתוכנית היא "ניצול טהור" ומזהיר שכמה מהמתחרים המוצגים בסרטון ששיתף בטוויטר "ייתכן שלעולם לא יחזרו להיות אותו הדבר" אחרי המהלומות שספגו לראשם, ותהה: "מה הדבר הבא בתור? מי שורד דקירה?".

הוא תייג את ווייט וגם את רשת הטלוויזיה האמריקנית המשדרת את התוכנית, TBS, ואמר שהם צריכים "להתבייש" על יצירת וגיבוי של ספורט שלדבריו עלול להעמיד אנשים בסיכון חמור לפגיעה מוחית.

אז מה זה בעצם Power Slap ומהם הכללים? בסרטון מקדים בן שתי דקות, ווייט הסביר את חוקי התחרות, שקיבלה רישיון על ידי ועדת האתלטיקה של מדינת נבאדה. "לפני שהמשחק יוצא לדרך, מתרחשת הטלת מטבע כדי ליזום את הסטירה הראשונה", הוא אומר, "בקרב יש לכל היותר שלושה סיבובים. בכל סיבוב הלוחם ייתן סטירת יד פתוחה לפניו של היריב".

בתחילת הסיבוב למכה הראשון יש מגבלת זמן של 30 שניות לתת סטירה ביד פתוחה, מתחת לעין אך מעל הסנטר. המכה לא יכולה להיות בגזע כף היד, וכל היד חייבת ליצור מגע בו זמנית. לאחר הסטירה, למתחרה יש 30 שניות להתאושש ולחזור ל"עמדת הקרב".

שופטים משתמשים בשיטה של 10 נקודות חובה, כמו באיגרוף, כאשר המנצח בסיבוב מקבל 10 נקודות והיריב מקבל 9 או פחות. אלה שמקבלים את הסטירה אינם רשאים להירתע, להרים את הכתף או להכניס את הסנטר - כללים שמחזקים את הטענה שהם למעשה חסרי הגנה. "זהו המבחן האולטימטיבי של קשיחות", אומר ווייט.

אבל כאמור, מומחים הזהירו כי לאירוע יש פוטנציאל לגרום לנזק פיזי משמעותי וארוך טווח לאלו שלוקחים חלק בתחרות. הנוירולוג המומחה ניקוס אוונגלו, פרופסור בבית החולים האוניברסיטאי נוטינגהאם, אומר ש"אחת הבעיות עם Power Slap היא שהמשתתפים נענשים כשהם זזים או נרתעים. כל תנועה שעלולה להפחית את עוצמת המכה על הראש נענשת... מכה בזווית ישירה כזאת עלולה ליצור נזק קשה למוח. זה מתכון לאסון". הסכנות בין השאר היא פגיעות בזיכרון והשפעות קוגניטיביות אחרות על המוח.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אחרי שפניו עוותו לחלוטין, הוא חגג ניצחון

אחת המתמודדות מתמוטטת

בימים האחרונים הופץ ברשת סרטון של אחד המשתתפים, שכל הפרצוף שלו עוות בעקבות המהלומה. למעשה, כבר בפרק הראשון אחד המשתתפים ספג נוקאאוט עוצמתי, וסבל לאחר מכן מגיעה בזיכרון. כאמור, משתתף אחר ספג פציעה קשה בשפתיו, והמשיך לקבל מהלומות גם כשדימם. מתחרה אחרת ניסתה לחזור להמשך ההתמודדות, וכשלה ברגליה לפני שהתמוטטה. רבים מהגולשים גיחכו בשעשוע למראה הנזק לפרצוף של המתחרים, אבל לדברי אוונגלו, "זה עניין של זמן עד שנראה פגיעה מוחית חמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully