וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אבוקסיס יודע: בית"ר ירושלים ה"מלהיבה" מחזירה את המועדון לחיים

17.1.2023 / 6:30

המאמן יצא מאוכזב מהתיקו עם מכבי תל אביב, אבל מבין שהאנרגיות והחיבור המחודש עם הקהל מסמלים את החזרה של המועדון למרכז הבמה, גם אם הוא עדיין לא מספיק תחרותי. בקבוצה סירבו להשוות את הצעת סכנין לחוגי, ניסיון נוסף לצרף את דור תורג'מן

תקציר המשחק: בית"ר ירושלים - מכבי תל אביב 2:2/ספורט1

יוסי אבוקסיס יצא מאוכזב מהתיקו 2:2 אמש (שני) של בית"ר ירושלים עם מכבי תל אביב. יחד עם זאת, כשנכנס לחדר ההלבשה וראה את השחקנים שפופים אמר להם: "מה זה הדיכאון הזה? תרימו את הראש, ממשיכים הלאה. שיחקתם כמו גברים ונתתם הכל, את מה שצריך נמשיך לתקן, הלאה למשחק הבא. אנחנו בדרך נכונה".

לא קל לאבוקסיס להרים את שחקניו. זה שבוע שני ברציפות שהיריבה משווה נגדו עם עשרה שחקנים, ואתמול מכבי תל אביב עשתה זאת פעמיים. הטעויות הקטנות בהגנה עדיין נמשכות ולא נותנות שקט למאמן ("זה משגע אותי", אמר בכנות בסיום), אבל לפני הכל הוא צריך לעצור ולהיות גאה בכך שאחרי כל כך הרבה זמן, בית"ר הסתכלה אתמול לקבוצה גדולה בלבן של העיניים, וגם לא מעדה בסיום כהרגלה בקודש.

כי בסך הכל בית"ר ירושלים של העונה הנוכחית היא סוג של נס. הקבוצה הייתה מפורקת בקיץ ונבנתה על שחקני ליגה לאומית. איכשהו שלישייה קדמית שאבוקסיס חיבר עם אספרייה, ניקולאסקו ותרגילי בגרות לשועה יחד עם הניידות והטירוף של טרזייה תומא (שהגיע בספטמבר אחרי שלא היה במסגרת שישה חודשים), הפכו אותה לקבוצה מגניבה שהקהל מתחבר אליה, מגיע בהמוניו ומאמין שעם חיזוק נכון, הקבוצה הזאת יכולה לעשות דברים יפים. אם היו לה בלם ושוער עם תחילת החלון, זה היה עוזר לה לצבור עוד כמה נקודות, אבל גם במצב הנוכחי היא בעמדת טובה להשיג כרטיס לפלייאוף עליון. החיבור המחודש עם הקהל זה הכוח הכי גדול שלה.

ירדן שועה, שחקן בית"ר ירושלים חוגג. דני מרון
נס של קבוצה. שחקני בית"ר/דני מרון

ברק אברמוב רצה בתחילת השנה לראות התגייסות של הקהילה העסקית של אוהדי בית"ר, וקיבל התגייסות של הקהל כולו. שלושה משחקי ליגה רצוף הקבוצה משחקת בטדי - נגד נס ציונה, הפועל ירושלים בחוץ ומכבי תל אביב. 14 אלף צופים הגיעו נגד נס ציונה, 12 לדרבי חוץ ואתמול 15 אלף אוהדים (23 אלף יחד עם 8,000 אוהדי מכבי תל אביב), שלמרות שרובם לא האמינו יותר מדי לפני המשחק, כולם הרגישו שהם צריכים להיות שם. גם מופע האורות, הטקסים לפני הפתיחה והאווירה שהייתה אתמול בטדי, מייצרת וייב אחר.

כאן בית"ר גם חייבת לעצור ולדעת איך לשמר את המצב. באיזשהו מקום אבוקסיס סחט את הלימון עם הסגל הזה, וללא חיזוק ראוי בקישור ובהתקפה, הוא עלול להיתקל בקשיים גדולים בהמשך העונה. בלם ושוער יסגרו את נושא מרכז ההגנה, אך לבית"ר אין היום קשר אחורי מחליף או שחקן התקפה מחליף, אחרי שאתמול היה זה המשחק האחרון של סתיו נחמני.

בבית"ר ידעו שלדור חוגי יש הצעה מסכנין, אך לא רצו להשוות אותה והשחקן חתם בקבוצה הצפונית. במועדון מחכים לדור תורג'מן עוד מהקיץ, אך נכון לאתמול מכבי תל אביב לא משחררת אותו. לאחר חתימת סרגיי בורודין והחתימה הצפויה של ארתור רודקו, מצבת הזרים תעמוד על שישה, כולל אדוארדו גררו שלא נמצא בתוכניות אבל גם לא מקבל הצעות. במועדון צריכים לבחור כעת אם להחזירו לסגל או להקפיא אותו ולהביא שחקן אחר, מה שכרוך בעלויות נוספות ולא בטוח שיקרה. אבוקסיס קיבל מחדש אתמול את בר כהן, שיצא מאוד מתוסכל מהדרבי הירושלים ומהביקורות שספג. הצוות מאוד אהב את הגישה של כהן ואת הדרך בה נכנס למשחק במחצית השנייה אתמול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דנילו אספרייה, שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
עדיין צריך גיבוי בהתקפה. אספרייה/דני מרון

יותר מ-30 שנה שאבוקסיס נמצא בכדורגל שלנו, כמאמן ושחקן. בכל השנים יחד הוא לא השתמש במילה "איזון" כמו שהוא מזכיר אותה בהקשר של בית"ר הנוכחית, וזה ממש לא עושה לו טוב לחזור על המילה כל פעם מחדש. כשנשאל בסיום אם הקבוצה בדרך לפלייאוף העליון, הוא ענה: "אם לא יהיה לנו איזון בין ההגנה להתקפה, לא נגיע לשם. יהיו משחקים שנצטרך לנצח ב-0:1 קשה ולדעת לא לספוג או 1:2 קשה שצריך לנצח ולשמור על השער, ונצטרך להיות הרבה יותר חזקים במשחק ההגנה שלנו. התקפית אנחנו אולי אחת הקבוצות המהנות בליגה, אבל מה שקורה בהגנה משגע אותי. קשה לי עם זה. קבוצה שרוצה להגיע למשהו צריכה לדעת לשמור על השער ולא לספוג כמות כזאת של שערים. אלה לא שערים שנובעים מחיסרון מספרי, אנחנו ביתרון מספרי ברחבה ולא שומרים שחקנים קרוב. אני מראה את זה לשחקנים באסיפות וידאו, מדברים, עובדים ועדיין סופגים".

על סרגיי בורודין אמר אבוקסיס: "צריך לראות כמה הוא בכושר. לא ניקח סיכון ונכניס אותו מהר ונחשוף אותו לפציעות. מחר הוא יתחיל להיכנס לעניינים ונראה. זה שחקן שמאוד רצינו ומאוד רצה להגיע. הוא יצטרך לעזור לנו, אבל יש עוד שחקנים שיצטרכו להשתפר ולהיכנס לעניינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully