וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האודישן: מויסס קאיסדו פוגש את ליברפול ששוקלת להחתימו

13.1.2023 / 11:00

קשר ברייטון חווה נסיקה מטאורית ב-2022 ומוגדר כאחד הקשרים הצעירים המבטיחים בעולם, אולי בדרכו לרשת את אלילו אנטוניו ולנסיה כאקוודורי הגדול בתולדות אנגליה. האדומים לוטשים לעברו עיניים, אך בשבת הם מתמודדים מולו (17:00, ספורט2)

תקציר: ליברפול - ברייטון 3:3, שלושער מצוין לטרוסאר/ספורט1

"ליברפול מחכה לך, אלוף", כתב לאחרונה מישהו בטוויטר למויסס קאיסדו, והקשר האקוודורי עשה לציוץ הזה לייק. הפעולה הפשוטה הזו גרמה לאופטימיות לא מבוטלת בקרב האוהדים האדומים, אשר סבורים כי מרכז המגרש שלהם זקוק בדחיפות לדם חדש, ויודעים כי ההנהלה שוקלת להחתים את הכוכב העולה מברייטון כבר בחלון ההעברות הנוכחי.

זה לא יהיה פשוט כי יש תחרות, וגם צ'לסי לוטשת את העיניים לעברו - כפי שהיא עושה עם שחקנים רבים מדי בעידן החדש. במקרה הספציפי הזה יש לה קלף לא רע בדמותו גרהאם פוטר שטיפח את השחקן בקבוצתו הקודמת, אבל באותה תקופה גם התבדח המנג'ר: "תמורת 40 מיליון ליש"ט אפשר לקבל רק את הנעליים של קאיסדו". כיום, כאשר הוא בצד השני של המתרס, הוא יגלה כי יש מידה לא מבוטלת של צדק בהלצה הזו. ברייטון ממש לא מתכוונת לשווק את היהלום החדש שלה בזול.

שחקן ליברפול מוחמד סלאח מול שחקן ברייטון מויסס קאיסדו. Clive Brunskill, GettyImages
בקרוב באותה קבוצה? סלאח מול קאיסדו/GettyImages, Clive Brunskill

עם כל הכבוד ללייקים ברשתות החברתיות ולמאמנים לשעבר, לו היו שואלים את קאיסדו עצמו באיזו קבוצה הוא היה מעדיף לשחק, הוא היה הולך על מנצ'סטר יונייטד אהובתו. וזה ממש לא מפתיע, כי אנטוניו ולנסיה הפך את השדים האדומים למועדון הפופולרי ביותר באקוודור במהלך העשור בו שיחק בו. היה זה השגריר המצליח ביותר של המדינה, וכנראה השחקן הגדול בתולדותיה.

קאיסדו עקב אחריו בשקיקה בצעירותו, ועל הדרך התלהב בשלב מסוים מפול פוגבה בגלל הדמיון בסגנון ובעמדה על המגרש. והציפיות שלו גבוהות בהחלט - כאשר יצא לאירופה, הוא הצהיר שישמח לשחזר את ההצלחה של ולנסיה, ואולי אף להתעלות עליו. היו שהרימו גבה, אבל על סמך הביצועים בפחות משנה בפרמייר-ליג, החלום הזה ממש לא מופרך. קאיסדו חווה נסיקה מזהירה בכל קנה מידה.

מעטים מאוד הכירו את האקוודורי כאשר ברייטון החתימה אותו לפני שנתיים מאינדפנדיינטה דל ואלה בה גדל. הוא שובץ תחילה לקבוצה הצעירה, ואז הושאל לברסחוט מתחתית הליגה הבלגית. למעשה, קאיסדו היה אמור לבלות שם את כל העונה שעברה, אבל מכת פציעות במרכז המגרש גרמה לשחפים להחזיר אותו לאנגליה מוקדם מהמתוכנן, ובתחילת אפריל הוא ערך את הופעת הבכורה בפרמייר-ליג במשחק החוץ מול ארסנל. האקוודורי סיפק בישול בניצחון 1:2 מרשים, ומאז אי אפשר לעצור אותו.

שבועות ספורים מאוחר יותר, הפרשנים כבר דיברו עליו במונחים של עילוי אדיר, ואי אפשר היה לדמיין את המערך של ברייטון בלעדיו, קל וחומר אחרי השער הראשון המצוין שכבש דווקא לרשת מנצ'סטר יונייטד בניצחון 0:4. שמונה משחקים בלבד היו לקאיסדו בפרמייר-ליג בעונה באביב 2022, ושמו כבר הוזכר כמועמד אפשרי לעבור למועדון גדול יותר כבר בקיץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מויסס קאיסדו חוגג עם שחקני ברייטון. Bryn Lennon, GettyImages
כבר אי אפשר לדמיין את ברייטון בלעדיו. קייסדו חוגג עם חבריו/GettyImages, Bryn Lennon

התנופה רק המשיכה ביתר שאת בעונה הנוכחית, כי איב ביסומה נמכר לטוטנהאם, ובהיעדרו תחומי האחריות של קאיסדו הורחבו באופן משמעותי. הוא שחקן רחבה לרחבה אמיתי שנהנה לבצע עבודה שחורה בהיותו קשר אחורי במקור, אבל גם ניחן בראיית משחק מצוינת, ויודע לכבוש כי התחיל כחלוץ כילד. פוטר הגדיר אותו כשחקן עם פוטנציאל יוצא מהכלל, ומחליפו רוברטו דה זרבי מעריך את האקוודורי אפילו יותר. "מויסס יכול להפוך לאחד הקשרים הטובים בעולם, כי הוא מצטיין עם הכדור ובלעדיו. יש שחקנים שטובים עם הכדור, אבל סוגרים שטחים פחות טוב. יש שחקנים שמעולים בהגנה, אבל יש להם בעיה בניהול התקפות. אצל קאיסדו הכל ברמה הגבוהה ביותר, והוא עדיין צעיר, רק בן 21, ולכן ילך וישתבח. אין לו גבולות", טוען האיטלקי.

קאיסדו באמת נהנה מאוד ללמוד, ולא רק בתחום הכדורגל. זמן קצר אחרי הגעתו לברייטון, הוא התעקש להעניק ראיונות באגגלית, על אף ששליטתו בשפה רחוקה משלמות - כי הוא מודע לחשיבות הנושא ונחוש ומאמין ביכולתו להשתפר במהירות. באופן כללי, לא חסר לו ביטחון עצמי, והוא מציב יעדים שאתפנים בכל החזיתות. כאשר נסע למונדיאל על תקן באנקר בהרכב הנבחרת, הוא הצהיר: "אנחנו מתכוונים לעשות טורניר גדול, והכוונה לא לרבע הגמר, אלא הרבה יותר. אני רוצה שכולם ידברו עלינו".

בפועל, האקוודורים הודחו בשלב הבתים, אבל הותירו רושם לא רע, גם אם לא גרמו לעולם להתפעל מהם. קאיסדו באופן אישי בלט לחיוב, ואף התכבד להבקיע את שער השיוויון הזמני מול סנגל במחזור האחרון, שהיה מעניק את הכרטיס לשמינית הגמר לו תוצאת התיקו היתה נשמרת. בכך, הוא הפך לשחקן היחיד של אקוודור שכבש בשני הטורנירים האחרונים שלה בגביע העולם, שאינו עונה לשם אנר ולנסיה - וזה סמלי. העתיד שייך לו, ולצידו צומחים במדינה צעירים מוכשרים רבים. אחד מהם, ג'רמי סרמיינטו, אפילו משתייך ביחד איתו לסגל ברייטון, והדבר עוזר לו להתאקלם טוב אפילו יותר. בגביע העולם ובליגה האנגלית, הוא מביא גאווה לאומה - וגם למשפחה המיוחדת שלו, בה הוא העז להיות שונה מאחרים.

מויסס קאיסדו שחקן נבחרת אקוודור חוגג שער. רויטרס
הותיר רושם חיובי במונדיאל. קאיסדו חוגג במדי אקוודור/רויטרס

יש לו שמונה אחים גדולים ואחות אחת, וכולם אוהדים כמו הוריהם את אמלק - המועדון המפואר מהעיר גואיאקיל, העיר הגדולה במדינה. מויסס, הילד הקטן ביותר, בחר למרוד בכולם ולתמוך דווקא ב-LDU קיטו - הקבוצה האקוודורית היחידה שזכתה בגביע ליברטדורס, אי שם ב-2008. רוב האחים ניסו את מזלם בכדורגל לפניו, אבל רק מויסס התגבר על כל המכשולים, הצטרף בגיל 13 לאקדמיה של אינדפנדיינטה דל ואלה בתנאי פנימיה, והבטיח שיביא להוריו העניים אושר ועושר. "הם יהיו גאים בי", הוא אמר כאשר חצה את האוקיאנוס בדרך אל הלא נודע בברייטון - וקיים.

ועוד איך קיים. הספק העבודה שלו מזכיר את אנגולו קאנטה, המודל הנוסף לחיקוי לצד פוגבה, וקאיסדו הסכים בשמחה כאשר מיגל אנחל ראמירס, המאמן שקידם אותו יותר מכל באינדפנדיינטה דל ואלה, הגדיר אותו כ"מנהיג השקט". "אני מדבר ממש מעט, אפילו על המגרש, אבל אוהב להילחם על כל כדור ולהפעיל כמה שיותר לחץ. חבריי לקבוצה נדבקים בנחישות הזו, ואני לוקח אותם אחריי. ביחד אנחנו עושים את המקסימום, וכך נוכל להגיע רחוק", הוא אומר.

עד כמה רחוק הוא יגיע בעצמו, ועד כמה ההמולה סביבו בחודשים האחרונים מוצדקת? קצת מוקדם להתנבא בסוגיה, אולם לקבוצות הצמרת שנמצאות במשבר אין סבלנות, והן עשויות לרצות לפעול כאן ועכשיו, גם אם תג המחיר של קאיסדו יהיה גבוה מאוד, וברייטון לא תוותר כלל - מבחינתה הוא צריך להישאר במדיה עד סוף העונה לפחות, ורצוי גם עד 2024. ליברפול תפעל אם תחליט שזה המהלך הנכון מבחינתה, ובשבת (17:00 בספורט2) היא תוכל לבחון מקרוב את האקוודורי כאשר תתארח אצל ברייטון. אתם יכולים לקרוא לזה אודישן לאוהד מנצ'סטר יונייטד, ומי יודע - אולי דווקא באנפילד ישחק בסופו של דבר האקוודורי הכי גדול באירופה.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק:

  • עוד באותו נושא:
  • ברייטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully