וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולהאוס: ההימור המוצלח של מנור סולומון והעומס בהתקפת פולהאם

12.1.2023 / 14:00

העולה החדשה דוהרת לצמרת, פגרת המונדיאל הקלה על השפעת הפציעה, ובלונדון בונים על ההשתלבות של הכישרון הישראלי, אבל האם יש לו מקום בחלק הקדמי הגדוש של מרקו סילבה? מול צ'לסי (22:00, ספורט1) הוא יקבל הזדמנות פז

צפו: מנור סולומון חזר למגרשים לראשונה מאז אוגוסט/ספורט1

הערב (חמישי) צפוי מנור סולומון לשחק בפעם השניה בחייו בליגה האנגלית, כאשר פולהאם תארח את צ'לסי בדרבי מסקרן של מערב לונדון (22:00, ספורט1). זו לא היתה התוכנית, כמובן, כאשר ערך את הופעת הבכורה המוצלחת מול ליברפול במחזור הראשון, ונכנס כמחליף בדקה ה-66 בתיקו 2:2 סנסציוני. פציעה בברכו בעיתוי מתסכל מאוד הרסה את החודשים הראשונים של הכוכב הישראלי בלונדון, אבל לפחות פגרת המונדיאל "איפשרה" לו לפספס פחות משחקים בהשוואה לעונה שגרתית ונורמלית. הוא חוזר, וינסה לתרום את חלקו להצלחת הקבוצה שצברה בינתיים בלעדיו מומנטום חיובי מאוד.

כיום, חלוקת נקודות עם ליברפול לא היתה נתפסת כחריגה כמו באוגוסט. שתי הקבוצות צמודות זו לזו בטבלה עם 28 נקודות, ופולהאם השביעית אפילו מקדימה את צ'לסי לקראת המפגש הישיר הערב. עבור קבוצת יו-יו שהתרגלה להשתתף במאבקי תחתית ולהפסיד בהם בשנים האחרונות, זו בהחלט בשורה אדירה. הפעם, לשם שינוי, פולהאם לא צפויה לרדת לליגת המשנה, וסביר שכלל לא תהיה בסכנה מסוג זה. היא צוברת נקודות בקצב מצוין מול כל הקבוצות מהחלק התחתון של הטבלה, ונכון לעכשיו יש לה אפילו רצף של שלושה ניצחונות. ואם אתם תוהים מתי השיגה פולהאם ארבעה ניצחונות רצופים בפרמיירליג, אז התשובה היא אף פעם. הערב, נגד הכחולים של גרהאם פוטר שמנסים להתגבר על משבר, יש לה הזדמנות לעשות היסטוריה.

באופן טבעי, לא קל לשחקן שחוזר מפציעה להתברג בהרכב כאשר חבריו מפגינים יכולת טובה. שניים מהשחקנים שמתחרים עם סולומון על המקום בהרכב הצטרפו לפולהאם ממש בסיום חלון ההעברות, כבר אחרי שהישראלי נפצע, ואחד מהם התעלה על הציפיות.

מנור סולומון, קשר פולהאם. Mike Hewitt, GettyImages
המונדיאל הקל על הפגיעה. מנור סולומון/GettyImages, Mike Hewitt

וויליאן הדהים כאשר בחר לשוב ללונדון בגיל 34, בהעברה חופשית מקורינתיאנס, וההרפתקה המחודשת שלו באנגליה טובה פי כמה בהשוואה לקדנציה העגומה בארסנל. הוא מביא איתו המון נסיון ומנהיגות, מלהטט כאילו היה צעיר הרבה יותר, ואף הבקיע שער חשוב מאוד בניצחון בלידס. המנג'ר מרקו סילבה מאושר, והערב יהיה זה משחק מרגש מאוד מבחינת הברזילאי כאשר יפגוש את האקסית המיתולוגית בה זוכרים אותו לטובה.

קיצוני נוסף שהצטרף ברגע האחרון כבר הספיק להבקיע נגד אקסית משלו. השער היחיד עד כה של דניאל ג'יימס הוולשי נכבש נגד מנצ'סטר יונייטד, ובינתיים התחבולן המושאל מלידס משותף בעיקר כמחליף - כי וויליאן תפס היטב את העמדה שלו משמאל.

באגף הימני, זוהר יותר מהצפוי בובי דקורדובה-ריד, שנמצא בקבוצה עוד מ-2019, נחשב לאחד השחקנים האהובים של הקהל, ודמות מרכזית בדרך לעליית הליגה אשתקד. העונה הוא שידרג את יכולתו עוד יותר, כאשר הוסט הצידה מעמדת הקשר המרכזי, ובנוסף הוכיח את עצמו גם כמגן ימני במידת הצורך. האוהדים מכנים אותו אולר שווייצרי, כי הוא מסוגל למלא מגוון תפקידים בקלות, ואף להחליף ביניהם תוך כדי משחק.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
וויליאן שחקן פולהאם. Malcolm Couzens, GettyImages
משחק מרגש מבחינתו. וויליאן/GettyImages, Malcolm Couzens

מעבר לכך, כאשר הגיע סולומון לפולהאם, התוכנית המקורית היתה כי יתחרה על המקום בהרכב מול נייסקנס קבאנו, כוכב צרפתי-קונגולזי ותיק שלא מתאפיין במהירות מסחררת, אבל ניחן ביכולת טכנית וראיית משחק. הוא נעדר מסוף אוקטובר בגלל פציעה בגיד אכילס, אבל על הגדרות דומות עונה גם הארי ווילסון, עושה משחק שמעדיף עמדות מרכזיות ומתמקצע בביצוע כדורים נייחים - כך הוא פרץ במקור לתודעה בליברפול, ממנה נרכש על ידי פולהאם לפני שנה וחצי תמורת 15 מיליון ליש"ט והפך לכוכב העליה. עם זאת, העונה חלקו מוגבל יותר, בעיקר בשל ההצטיינות של אנדרס פריירה, הרכש ממנצ'סטר יונייטד שמצית את הדמיון כמעט בכל משחק.

למרקו סילבה יש, אם כך, אופציות רבות ומגוונות, ועומדים לרשותו מספר שחקנים שמסוגלים לשחק בכמה עמדות. גם סולומון נמנה עליהם, ובקבוצה טרם החליטו אם עדיף להשתמש בו משמאל או מימין. בעצם, לא בטוח שנדרשת קביעה כזו, כי הישראלי מסוגל להביא תועלת רבה בשני האגפים, ולכן יש להשתמש בו בהתאם לצרכים במשחק ספציפי. נגד ליברפול במחזרו הפתיחה, שותף מנור באגף השמאלי שנחשב לטבעי יותר עבורו, אבל בשבת האחרונה - כאשר הופיע שוב על הדשא בניצחון על האל בגביע - הוא שיחק באגף הימני וגילה יכולת משובחת במשך 14 דקות.

"סולומון הוא שחקן מלהיב, והיה הרבה באזז בקרב האוהדים כאשר הוא הצטרף", מספר פיטר רוצלר, המסקר את פולהאם עבור 'האתלטיק'. "מרגש לראות אותו חוזר, וסביר שהוא ישולב בהדרגה במשחקים הקרובים, בעיקר כמחליף. וויליאן ודקורדובה-ריד משחקים מצוין כרגע, ולא יהיה פשוט להדיח אותם. הפציעה היתה מצערת, אבל לפחות המונדיאל העניק לו זמן להתכונן כראוי. עכשיו הקבוצה נמצאת בתנופה, וזה עיתוי מוצלח לחזור. מנור נראה יעיל בשני האגפים, וזה מגדיל את הסיכויים שלו לקבל דקות. טוב להיות שחקן רב גוני בסגל של שחקנים רב גוניים".

הערב: פולהאם מארחת את צ'לסי לדרבי לונדוני (22:00, ספורט1)
צפו בתקציר: סאות'המפטון הדיחה את מנצ'סטר סיטי מגביע הליגה

מרקו סילבה, מאמן פולהאם. Clive Rose, GettyImages
כאב ראש חיובי. מרקו סילבה/GettyImages, Clive Rose

הכושר הטוב של הקבוצה כולה באמת עשוי לעזור לסולומון. לו היתה פולהאם תקועה בתחתית, הוא היה מצטרף מיד לסיר הלחץ, ואולי היו מצפים ממנו שיהפוך למושיע. במצב הנוכחי הוא אולי יקבל קצת פחות דקות בהתחלה, אבל האווירה בחדר ההלבשה וביציעים מצוינת, כולם תומכים בכולם, ויש אפילו תקווה לסיים בחלק העליון של הטבלה - תסריט שהרגיש בלתי אפשרי בעליל באוגוסט.

המטרה של סולומון היא להציג את כישוריו לראווה, וכבר בהרצה הקצרה נגד האל הוא עשה רושם נהדר. אם יצליח בחודשים הקרובים, יגברו הסיכויים לחתום בפולהאם או במועדון אנגלי אחר בקיץ, כי חוזהו בשחטאר דונצק מסתיים בסוף 2023, והחזרה לליגה האוקראינית מרגישה לא הגיונית. המטרה היא לנסוק כאן ועכשיו, והתנאים לכך טובים - אפשר לנסות לעשות את הצעד הראשון כבר נגד צ'לסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully