וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל הנוצץ זהבי: ההפתעות בדירוג מלך השערים של שנת 2022

1.1.2023 / 10:00

סגירת המעגל שאצילי מחפש, ההחמצה של זהבי והחלוצים שעקפו את כולם בסיבוב. הרשימה המפתיעה של כובשי השנה והרמז לשנה החדשה

תקציר: עירוני קרית שמונה - מכבי תל אביב 1:1/ספורט 1

לערן זהבי הייתה אתמול (שבת) הזדמנות אחרונה לצרף לארון התארים העמוס שלו גם את תואר מלך השערים הישראלי לשנת 2022, אבל הוא לא ניצל אותה ואחרי 90 הדקות שלו בקרית שמונה השאיר את התואר לעומר אצילי שנמצא בעיצומה של התקופה היפה ביותר בקריירת המשחק שלו, הכוללת תארים קבוצתיים ואישיים.

אצילי כבש 25 שערים בשנת 2022, שניים יותר מאשר ערן זהבי. כמה סימלי ששער הליגה הראשון היה בינואר לרשת הפועל באר שבע, והערב תהיה לו מן הסתם הזדמנות לפתוח גם את שנת 2023 עם הבקעה מול הבאר שבעים.

בסך הכל ניפק אצילי 19 שערי ליגה ב-2022, שני שערים בגביע המדינה, שער אחד באלוף האלופים ושני שערים בגביע הטוטו, אבל שיא השיאים הוא כמובן הצמד ששלח לרשת שמאחורי שצ'סני הפולני בליגת האלופות והשאיר את בונוצ'י, די מריה וקואדראדו מיובנטוס המומים.

הכישרון בן ה-29, שחגג באמצע 2022 אליפות רביעית ברציפות (שתיים במכבי ת"א ושתיים במכבי חיפה), הוכתר גם מלך שערי הליגה ונבחר לשחקן העונה מטעם מנהלת הליגה.

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי. מאור אלקסלסי
הסתפק במקום השני. זהבי/מאור אלקסלסי

ערן זהבי ועומר אצילי לא שיחקו יחד באותה קבוצה. כשאצילי הגיע למכבי ת"א, זהבי כבר היה בסין, כשזהבי חזר אצילי הספיק להיזרק מהצהובים ואפילו לבעוט באי השכן מקפריסין. שלוש ההופעות המשותפות שלהם היו במדי הנבחרת הלאומית, 2 ב-2016 ועוד הופעה ב-2021 במסגרת מוקדמות המונדיאל. ואגב, אצילי לא כבש אף שער בנבחרת, גם לא כשהיה בנבחרת הצעירה, בשעה שזהבי הוא מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים.

מנפץ השיאים הסידרתי, זהבי, פתח את השנה בפ.ס.וו איינדהובן, הספיק לכבוש 7 שערי ליגה, בדיוק הכמות שיש לו בחלק השני של 2022 במכבי ת"א. מלבד זאת כבש ארבעה שערים בזירה האירופית עם פ.ס.וו איינדהובן (שלושה מול קופנהגן ושער לרשת לסטר), שני שערים בקונפרנס ליג בשני מפגשים מול אריס סלוניקי עם מכבי ת"א, כבש בגביע ההולנדי (גו אהד איגלס) ולהבדיל שני שערים לרשת הפועל אום אל פאחם לפני שלושה שבועות בגביע. בסך הכל 23 שערים.

המקום השלישי מתחלק בין שני שחקנים, צעירים, וקשה לקבוע מי מהם מפתיע יותר: תאי בריבו מוולפסברגר האוסטרית, או רותם חטואל מהפועל באר שבע. לכל אחד מהם 20 שערים!

בריבו עוד הגדיל לעשות כשכבש בכל המסגרות: 10 בליגה האוסטרית שם הוא מדורג שישי בטבלת מלך שערי הליגה, 2 בקונפרנס ליג, 5 בגביע האוסטרי ו-3 בנבחרת ישראל (אלבניה, זמביה, קפריסין). הוא היחיד בצמרת שכבש ב-2022 בכל המסגרות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תאי בריבו, שחקן וולפסברגר. SVEIN OVE EKORNESVAG/NTB/AFP, GettyImages
בדרך למעלה. בריבו/GettyImages, SVEIN OVE EKORNESVAG/NTB/AFP

רותם חטואל סידר להפועל באר שבע 12 שערים במסגרת הליגה (3 בעונה שעברה ו-9 העונה), 5 שערים באירופה (2 מול דינמו מינסק ושערים מול ויאריאל, קריובה, לוגאנו) ו-3 שערי גביע המדינה כולל בגמר. בסך הכל 20 שערים.
איתמר שבירו שלא שיחק בזירה האירופית מדורג אחריהם עם 16 שערי ליגה, שער בנבחרת (זמביה), שער בגביע ושער בגביע הטוטו, ובסך הכל 19 שערים.

דין דוד, בדומה לתאי בריבו, כבש בכל המסגרות ולזכותו 17 שערים ואת הרשימה סוגרים ליאל עבדה וגיא מלמד בזכות השער שכבש בשבת לרשת הפועל חיפה. לשניהם 16 כיבושים. עבדה, כמו מלמד, לא כבש במסגרת אירופית אבל יש לו 11 שערי ליגה סקוטית, 3 שערי גביע, שער בנבחרת הצעירה (נגד פולין) ושער בנבחרת הבוגרת (איסלנד בליגת האומות). למלמד 12 שערי ליגה ועוד 4 שערים בגביע/גביע הטוטו.

מלך השערים של 2022 בכל המסגרות

1. עומר אצילי 25
2. ערן זהבי 23
3. תאי בריבו 20
-. רותם חטואל 20
5. איתמר שבירו 19
6. דין דוד 17
7. גיא מלמד 16
-. ליאל עבדה 16

מלך שערי הליגה של 2022

1. עומר אצילי 19
2. איתמר שבירו 16
3. ערן זהבי 14
4. רותם חטואל 12
-. גיא מלמד 12
-. דיא סבע 12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully