וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצחון האמיתי של בית"ר: טדי מלא במשפחות וילדים בשבת בצהריים

1.1.2023 / 7:19

הרבה יותר מהשערים של ניקולאסקו או הבישולים של שועה, העובדה שבית"ר ירושלים שיחקה בשבת בשעה בה ניתן להביא משפחות ודור חדש של אוהדים - היא הניצחון הכי גדול שלה. האופציה על שועה ככל הנראה תמומש, סתיו נחמני אמור לקבל יותר קרדיט

תקציר: בית"ר ירושלים - סקציה נס ציונה 2:3/ספורט 1

בית"ר ירושלים ניצחה אתמול (שבת) את נס ציונה 2:3 ועלתה למקום החמישי בטבלה, אך גולת הכותרת של המשחק זאת העובדה שאחרי תקופה כל כך ארוכה הוא שוחק בשבת ב-15:00, שעה בה משפחות וילדים מילאו את טדי ויצרו אווירה אחרת. 12,081 זאת הכמות הרשמית, אך היא אינה כוללת כאלה שעברו דרך כניסות שבת ולא מעט אוהדים שכלל לא נבדקו עקב הלחץ הגדול בכניסות. במועדון העריכו את הכמות האמיתית ביותר מ-14 אלף.

שעת המשחק הביאה לעוד סוג של קרע בין אוהדי בית"ר לאורך השבוע הזה, בין שומרי השבת שלא היו יכולים להגיע או לראות את המשחק וחלקם אף קיוו כי יגיעו כמה שפחות אוהדים לטדי, לבין הצד שרוצה שעות נורמליות למשחקים, אליהם אפשר להביא ילדים ומשפחות, שלא לדבר על התנועה השפויה בשבת בכבישים (לא כולל באיזור האיצטדיון, שם מצוקת החניון והבאלגן תקפים גם לשבת).

הנושא הוא לא 14 אלף איש אלא העובדה שניתן להביא בשעות האלה דור חדש של אוהדים, וזה משהו שבית"ר כעסק לא יכולה להרשות לעצמה לוותר עליו. ברק אברמוב ראה זאת היטב אתמול, הוא התלהב מהמשפחות שהגיעו, מהאווירה מסביב, הוא הבין שזה יהיה פשע ספורטבי כלפי הקהל שלו לא לבקש מהמנהלת לפחות עוד 2-3 משחקים כאלה בשנה בשעה הזאת - וזה לא יהיה פשוט.

לבית"ר אין הכנסות יוצאות דופן, אין לה קהילה עסקית מסביבה כמו הקבוצות הגדולות האחרות, כזאת שמתבטאת במנויים לבוקסים וליציע הכבוד במיליונים או אפילו נותני חסות כבדים. הנכס הכי גדול שלה להכנסה הוא הקהל הפשוט והדור הבא, היא צריכה את האבא, אמא והשני ילדים שיגיעו כדי לתפעל את העסק כראוי. 14 אלף איש שבאו אתמול עשו זאת עם קבוצה שלא פשוט לעכל השנה, זאת שספגה הכי הרבה שערים, עם הכי הרבה הפסדים, בלי ציפיות או שאיפות יותר מדי גדולות, ועדיין - הם רוצים להיות חלק ואסור לקחת את זה מהם.

אגב, שערי השבת נוצלו והנהלת בית"ר קיבלה המון הודעות מאוהדים שנכנסו דרך שערים אלה. בית"ר הלכה בין הטיפות לקראת המשחק, מצד אחד היה ברור לכולם שמתישהו יהיה משחק בשבת והיה רצון לכך, אך מנגד חשוב היה לה לא "להוציא את העיניים" לאלה שנפגעים מהעניין ולכן דרישות שהיו מאוהדים לעשות הפנינג גדול בחוץ ואירועים נוספים נדחו על ידי המועדון. חלק מהעובדי המערכת הינם שומרי שבת וזה גרם להתגייסות, גם בהכנות שלפני, אתגרי המחצית לקהל ואפילו הדובר אסף נחום שהפך פתאום לכרוז.

אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
חגיגה בטדי. אוהדי בית"ר ירושלים/קובי אליהו

בצד המקצועי, מי שממשיכים לספק את הקהל אילו הם הטריו הקדמי ירדן שועה-יון ניקולאסקו-דנילו אספרייה. אחד מלך הבישולים, השני מלך השערים ו"הקרוקודיל", שפתאום נדחק קצת הצידה ברמת המספרים, עושה עונה נדירה. זו שלישייה שמחזיקה קישור והגנה שלא מצליחים שלא לספוג פחות משני שערים למשחק. אמנם בית"ר עם שלושה ניצחונות מארבעת המשחקים האחרונים, אך בדרבי, ללא ניקולאסקו, זאת לא תהיה אותה התקפה, וכל משחק ההגנה הקבוצתי יצטרך להיות אחר לגמרי. אם בית"ר תספוג שני שערים מול היריבה העירונית, היא תתקשה לנצח.

מי שצפוי לקבל את דקות בדרבי ולפני כן נגד טבריה בגביע הוא סתיו נחמני, שהסכם הדקות שלו מול מכבי חיפה לא מומש והוא יכול לעזוב. אבוקסיס אמר בענין החלוץ: "יש לו פוטנציאל גדול, אני חושב שהוא שחקן חשוב מאוד בסגל שלנו. לפעמים החלוצים שלך בסגל בכושר כזה או אחר ודברים משתנים, אנחנו נצטרך את סתיו והייתי שמח שיישאר כאן". את אדוארדו גררו אין כוונה להחזיר לסגל בשלב הזה.

בנוגע לרכש, אין כרגע חדש. הימים הקרובים הם המכריעים בנוגע לשובו של ג'וסואה מחיאס, ובבית"ר אומרים כי "עם איך שיוסי אבוקסיס רותח עליו, היה עדיף שהיה מתיר את חוזהו". עם זאת, הקבוצה כבולה בענין. מעבר למחיאס, בבית"ר ממשיכים לבדוק את אופציית ינון אליהו, שעדיין לא ברור אם ישוחרר ממכבי חיפה.

חוזהו של ירדן שועה מסתיים בסוף העונה אך למועדון אופציה להאריך אותו בשנה נוספת ואם ימשיך ביכולת הנוכחית בבית"ר צפויים לממש אותה, כך שגם אם ירצה לצאת לחו"ל בקיץ, הירושלמים יוכלו להרוויח מדמי ההעברה. כך או כך, בהמשך העונה ינסו בקבוצה לשבת עם שועה על חוזה חדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

האזינו: אופיר סער על הניצחון של בית"ר ירושלים

ירדן שועה, שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
האופציה תמומש. שועה/קובי אליהו

במחזור הבא (שבת, 19:30) בית"ר ירושלים תתמודד בדרבי של הבירה מול הפועל ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully