וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה זה כשיש שניים: סיכום השנה של קיליאן אמבפה וארלינג הולאנד

30.12.2022 / 16:00

שני הסופרסטארים שהיריבות ביניהם אמורה להחליף את זו של מסי ורונאלדו עשו השנה פריצה אדירה נוספת, אבל מי מוביל כרגע בדרך לתואר השחקן הטוב בעולם? מיכאל יוכין יצא לבדוק

תקציר: לידס - מנצ'סטר סיטי 3:1 (צמד של ארלינג הולאנד)/ספורט1

אז 2022 תיזכר בעיקר כשנה ששייכת לכוכבים מהדור המתבגר - קארים בנזמה, כיום כבר בן 35, זהר בליגת האלופות וזכה בכדור הזהב, וליאו מסי, אף הוא בן 35, היה השחקן המצטיין במונדיאל. ואולם, גם נציגי הדור החדש עשו התקדמות מרשימה, והקרב הפרטי בין ארלינג הולאנד לקיליאן אמבפה תופס תאוצה. יש הגורסים כי המאבק הזה אמור לקבוע את גבולות הגזרה במקום הקרב הישן בין מסי לכריסטיאנו רונאלדו, ומעניין לסכם את השנה מנקודת מבטים של כוכבי העל הצעירים. למי הביאה השנה היוצאת נקודות זכות רבות יותר?

קיליאן אמבפה, שחקן פריז סן ז'רמן. רויטרס
עדיין לא הטוב בעולם? אמבפה/רויטרס

קידום הקריירה במועדונים

שני הכוכבים היו אמורים לעבור לקבוצה "גדולה" יותר בקיץ האחרון, אבל רק אחד מהם עשה את הצעד.

הולאנד חתם במנצ'סטר סיטי, ששילמה לבורוסיה דורטמונד את סעיף השחרור שלו אשר נאמד בכ-75 מיליון יורו, ובכך הצטרף לקבוצה בה שיחק אביו אלף אינגה לפני כשני עשורים. אופציות רבות היו פתוחות לפניו, אבל הוא בחר באלטרנטיבה הטבעית ביותר מבחינה משפחתית, גם אם היו ספקות לגבי התאמתו לסגנון של פפ גווארדיולה - הרי המאמן הקטלוני העדיף בשנים האחרונות את המערך עם תשע מדומה, ללא חלוץ מרכזי קלאסי.

סימני השאלה הוסרו במהרה, וכעת יש קונצנזוס לגבי בחירה של הנורבגי - היא היתה נכונה לקידומו ולשדרוג מעמדו. מאז הצטרף לאלופת אנגליה, מניותיו בנסיקה, והוא בהחלט הוכיח את יכולתו להסתגל למגוון רחב של מערכים טקטיים. הוא חלוץ שמסוגל לכבוש בכל מקום, וצירופו לסיטי גרם לשתי תופעות במקביל - הן הולאנד עצמו התאים את עצמו לקבוצה, והן הקבוצה התאימה את עצמה אליו. זה בדיוק השילוב הבריא שהיה אמור לקרות.

לעומת זאת, ויתר אמבפה על המעבר הצפוי לריאל מדריד כשחקן חופשי אחרי שחוזהו בפריז סן ז'רמן הסתיים. המהלך הזה נחשב במשך חודשים ארוכים כוודאי, במיוחד אחרי הקבוצה בבעלות הקטארית הודחה בשמינית גמר ליגת האלופות בידי ריאל - פרשנים רבים הכריזו אז כי "אמבפה הפנים לאן הוא צריך לעבור כדי שיהיה לו סיכוי לזכות בצ'מפיונס ליג". ואולם, הלחץ הפוליטי העצום שהופעל גם מצידו של נשיא המדינה עמנואל מקרון, בצירוף הבטחות מפליגות בתחום הכלכלי והניהולי, גרם לצרפתי לשנות את דעתו ולחתום על חוזה חדש בסן ז'רמן עד 2025. הוא נשאר בליגה הצרפתית, בה הסיכוי של סן ז'רמן לזכות באליפות גבוה מאוד איתו ובלעדיו, בעוד הסיכוי לזכות בליגת האלופות נמוך יותר. מבחינת קידום הקריירה, מובן שההחלטה לא משפרת את עמדותיו בהשוואה להולאנד.

השורה התחתונה: יתרון גדול להולאנד

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ארלינג הולאנד מנצ'סטר סיטי. רויטרס
סימני השאלה הוסרו במהרה. הולאנד/רויטרס

שערים

חלוצים נמדדים בשערים, קל וחומר כאשר מדובר בסקוררים שמתיימרים להיות הטובים ביותר בתבל - והשניים בהחלט סיפקו את הסחורה בהיבט זה. זה נכון במיוחד לגבי הולאנד ששבר את כל השיאים האפשריים ופתח את הקריירה בפרמייר-ליג עם 20 כיבושים ב-14 המשחקים הראשונים במדי מנצ'סטר סיטי. לכך יש להוסיף 5 כיבושים בליגת האלופות, ואחד בגביע האנגלי. במדי דורטמונד, הבקיע הולאנד במחצית הראשונה של השנה הקלנדרית היוצאת 10 שערים בכל המסגרות. הסיכום הכללי עומד על 36 שערים במדי קבוצותיו ב-2022.

אמבפה כבש העונה 12 שערי ליגה במדי סן ז'רמן, ועוד 7 שערים בליגת האלופות, מתוכם 3 לרשת מכבי חיפה. במחצית הראשונה של השנה היו לו בעונה שעברה 22 שערים בכל המסגרות, כולל שני הכיבושים לרשת ריאל שהיו אמורים להצעיד את הקטארים לרבע גמר ליגת האלופות, אך לא הספיקו בסופו של דבר. הסיכום הכללי עומד על 41 שערים במדי קבוצותיו ב-2022.

השורה התחתונה: יתרון לאמבפה בתחילת השנה, יתרון להולאנד בסוף השנה

גמר מונדיאל 2022: קיליאן אמבפה שחקן נבחרת צרפת חוגג שער. רויטרס
בדרך של פלה. אמבפה במונדיאל/רויטרס

תרומה לנבחרות

טוב, כאן זה ממש לא כוחות. אמבפה סיים כמלך השערים במונדיאל 2022 עם 8 כיבושים, כולל שלושער בגמר מול ארגנטינה בו דווקא הפגין יכולת חלשה מאוד עד הדקה ה-80. הוא רשם צמדים נהדרים מול דנמרק ופולין, קיבע עוד יותר את מעמדו ככוכב העל בזירה הבינלאומית במדי צרפת, ולא היה רחוק מלזכות בגביע העולם בפעם השניה ברציפות - דבר שלא קרה מאז 1962. כבר עכשיו יש לו 12 שערים ב-14 משחקים בגביע העולם, וזה בדיוק המאזן של פלה במהלך כל הקריירה. בגיל 24, מיצב את עצמו הצרפתי כשחקן שמסוגל לקבוע שיאים חדשים לגמרי בגביע העולם, ולהיות הכובש המצטיין בהיסטוריה. למעשה, מעכשיו זה בדיוק מה שמצופה ממנו, ותהיה זו אכזבה מבחינת אוהדיו אם לא יעמוד במשימה. ברמת הנבחרות, אין כוכב צעיר שמצליח יותר ממנו, וזה המגרש בו צפויה להיקבע המורשת החשובה ביותר שלו. אחרי החגיגה בגביע העולם, משעשע אפילו להזכיר שיש לו גם שני כיבושים בליגת האומות בשנה היוצאת.

הולאנד נהנה מאוד בליגת האומות ב-2022, כבש 6 שערים לזכות נורבגיה, מתוכם 4 בנצחונות היוקרתיים על שבדיה בדרבי הסקנדינבי, אבל בכל הקשור למונדיאל הוא נכשל במוקדמות עוד בשנה שעברה, ולכן לא היה רלוונטי בזירה זו. נכון לעכשיו, יש לו 21 שערים ב-23 הופעות במדי נורבגיה במהלך הקריירה, וזה בהחלט טוב - אבל רובם מול יריבות נחותות במעמדים לא חשובים הוא טרם השכיל להטביע את חותמו בנבחרת ברגעים החשובים. יהיה מועיל מבחינתו לעשות זאת בשנים הבאות במאבק על תואר החלוץ הטוב בעולם, אם כי כדאי לקחת בחשבון שחשיבות משחקי הנבחרות פחתה משמעותית בהשוואה לעבר.

השורה התחתונה: יתרון גדול מאוד לאמבפה

ארלינג הולאנד, מנצ'סטר סיטי. רויטרס
עליונות ללא שחצנות. הולאנד/רויטרס

תדמית

נכון לעכשיו, תדמיתו של הולאנד נקיה מאוד, והוא שידרג אותה אחרי המעבר למנצ'סטר סיטי. העסקה הזו נסגרה באופן חלק, ללא רעשי רקע מיותרים. התאלקמותו בקבוצה החדשה עוברת באופן מושלם, והוא ממש לא התרגש מהנסיון של העיתונים הבריטיים לבקר אותו אחרי הבכורה המאכזבת במגן הקהילה נגד ליברפול, ומקפיד על סגנון ייחודי ותכליתי ברשתות החברתיות. בשלב זה של הקריירה, מתנהל הולאנד באופן קרוב לשלמות בכל הקשור לטיפוח התדמית - הוא משדר עליונות ללא שחצנות.

תדמיתו של אמבפה ספגה מהלומה לא מבוטלת במסגרת פרשת ההישארות בסן ז'רמן. הדיווחים על דרישותיו לקבל סמכויות ניהוליות הציגו אותו באור לא מחמיא, וכך גם השמועות על מתיחות רבה עם ניימאר בחדר ההלבשה. אמבפה היה נער הפוסטר של הכדורגל הצרפתי והעולמי במונדיאל 2018, אבל עכשיו זה כבר לא המצב , והסאגה המעיקה סביב מעברו לריאל שבוטל בסופו של דבר גרמה למיאוס. הקשר ההדוק שלו עם הקטארים מרגיש פוליטי, זאת לעומת מצבו של הולאנד שכלל לא מזוהה פוליטית עם הבעלים של מנצ'סטר סיטי מאיחוד האמירויות.

השורה התחתונה: יתרון להולאנד

מה זה אומר בסיכום הכללי? כל אחד יכול לשפוט בעצמו לפי המשקל שהוא מייחס להופעות במונדיאל. אם כדורגל הנבחרות עדיין רלוונטי מבחינתכם, סביר שאמבפה מנצח אצלכם את הולאנד בנקודות ב-2022 בזכות כך. אם מתרכזים בכדורגל המועדונים, בולט יתרונו של נורבגי לנוכח הפתיחה המזהירה שלו בליגה החזקה בעולם. וההמשך בהחלט יבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully