וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשן לבן: מצבה של ריאל מדריד עם החזרה מפגרת המונדיאל

30.12.2022 / 12:45

אחרי פתיחת העונה החלומית והנפילה הכואבת, נסעו כוכביו של קרלו אנצ'לוטי לקטאר וחזרו עם שלל משימות. לקראת ויאדוליד ב-22:30: העומס החריג, שאלת הפציעות, המטרה של ויניסיוס והקרב המחודש עם ברצלונה

קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 30.12/ספורט1

המונדיאל הלא שגרתי בחורף יגרור אחריו השלכות רבות, זה ברור. אצל ריאל מדריד, אלופת אירופה הגאה - זה כבר קרה הרבה קודם בשונה מרוב הקבוצות. ריאל פתחה את העונה בסערה כשהיא מפלרטטת עם שבירת שיאים משנות ה-60, נראתה במצב פיזי מושלם וניצחה 1:3 את ברצלונה בקלאסיקו הגדול בסנטיאגו ברנבאו. אם באותו השלב חששו במדריד כי הפגרה תעצור את המומנטום - להיפך. היא הגיעה בזמן.

בעוד ברצלונה ששלחה אפילו יותר נציגים למונדיאל, התאוששה מכל המהלומות כולל הדחה מוקדמת מליגת האלופות, הפגינה רעב וטיפסה אל הפסגה - הבלאנקוס דעכו. בהחלט ייתכן שהרגע בו רוברט לבנדובסקי כבש שער ניצחון דרמטי במסטאייה (0:1) ייחרט בסיכומי העונה.

במהלך ההפסד 3:2 לראיו וייקאנו, במאורע נדיר, קרלו אנצ'לוטי הרים את קולו בחדר ההלבשה. גם לוקה מודריץ' כעס: "הפסדנו בכל מאבק". המאמן היה מתוסכל מכך שהשחקנים כבר עם הראש בקטאר ורודריגו ופדה ואלוורדה אף הודו בכך בין השורות.

* לחצו לרכישת הספר היחיד מסוגו בישראל על ריאל מדריד - המלכים של אירופה

מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי. GettyImages
יצא מכליו. אנצ'לוטי/GettyImages

ריאל תסגור את שנת 2022 ההיסטורית והבלתי נשכחת שלה, כזו שאוהדיה לא ישכחו לעולם - במשחק חוץ נגד ויאדוליד הערב (שישי). הנשיא פלורנטינו פרס אמר כמצופה ממנו בחג המולד: "זו הייתה שנה מרגשת במיוחד והאתגר שלנו הוא לעשות זאת שוב". קשה להאמין שריאל תשחזר את ההצלחה. הפרשן אלברו בניטו בחר במשחק נגד מנצ'סטר סיטי בחצי הגמר כרגע השיא של 2022: "כשאני רואה את התמונות של שתי הדקות האלה אני צורח שוב מול הטלוויזיה. זה רגע שאי אפשר לחזור עליו". אך זכייה באליפות ספרד הינה יעד ריאלי ופחות מכך יהיה כישלון.

כל זה תלוי באיך הבלאנקוס יצלחו את מרתון משחקי החוץ שממתין להם. ובכלל, בחודשיים הקרובים לחניכיו של אנצ'לוטי מסתמן עומס מטורף עם 15 משחקים פוטנציאליים וגם טיסה לאליפות העולם למועדונים, זאת מעבר לגביע המלך, הסופרקופה בערב הסעודית וכמובן ליגת האלופות. בספרי ההיסטוריה מרחפת לה עננה של עונת 2014-15, זו עם 22 הניצחונות הרצופים עד ינואר - שהסתיימה ללא תואר גדול ובמפח נפש. אנצ'לוטי היה המאמן וכשל בחלוקת הוכחות.

"לריאל יש שיעורי בית - היא שכחה איך לנצח בחוץ", נכתב בספרד. אחרי שישה ניצחונות בששת המשחקים הראשונים, כולל בדרבי - ניצחה ריאל רק פעם אחת בארבעת משחקיה. אחרי ויאדוליד, למשל, תמתין לה ויאריאל, אותה לא ניצחה באצטדיון לה סרמיקה כבר חמש שנים. אלבארו מוראטה היה זה שהבקיע באותו 2:3 ב-2017. וכמה ריאל צריכה איזה מוראטה גם היום.

דיווח ב-'אס' גרס כי המאמן ביקש חלוץ בחורף ונענה בשלילה. אנצ'לוטי לא יעשה מזה דרמה אך, זה מהלך שעלול לקבוע את גורל העונה של ריאל שעושה טעות. בדצמבר 2006 למשל הצטרף ילד צעיר בשם גונסאלו היגואין שלימים הפך לאגדה ותרומתו הורגשה מייד. האליפות הוכרעה לפי מפגשים פנימיים והתסריט יכול לחזור על עצמו. איך ריאל מסוגלת שלא להתחזק לאור כל הפציעות של קארים בנזמה? יש אוהדים שקיוו לשב לראות קאמבק של כריסטיאנו רונאלדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קארים בנזמה, שחקן ריאל מדריד חוגג. רויטרס
איך הוא יחזור? בנזמה/רויטרס

במשחק האימון הזניח נגד חטאפה, האוהדים חדי העין שמו לב שהחלוץ שיחק ללא התחבושת בידו שמשמשת לדעת רבים כקמע ואיתה לא הפסיק להבקיע. העונה זוכה הבלון ד'אור החמיץ כבר תשעה משחקים בשל פציעות (לא כולל החלפתו המוקדמת נגד סלטיק) - יותר מכל העונה שעברה . עם שישה שערים בלבד, לעומת פי שלושה בשלב הזה אשתקד, זה הזמן של החלוץ להתעורר ולהוכיח ש-21-22 לא הייתה הבלחה. ריאל היא התרפיה המושלמת מהפניית העורף מצד נבחרת צרפת ופיאסקו המונדיאל. האם בנזמה מרוכז בכדורגל?

בנזמה הוא לא המבוגר היחיד שבחבורה. מודריץ' בן ה-37 פיאר את האגדה שלו עם טורניר מעולה בקטאר אך נסחט עד דק כששיחק שבעה משחקים כולל שתי הארכות - 650 דקות. עושה רושם שחזרתו תהיה הדרגתית. כאן נכנס לפעולה אנטוניו פינטוס. לאחר אותה רמונטדה נגד סיטי, מודריץ' נכנס לחדר ההלבשה ונישק את הקרחת של מאמן הכושר אולי המוערך באירופה וזה שנחשב לשחקן ה-12. "מתודת פינטוס" יודע לדקלם כל שחקן, אפילו אנטוניו רודיגר שחדש בחבורה.

"בכל פעם שהוא רואה אותי, פלורנטינו אומר - 'אנחנו לפני לוח משחקים קשוח - שהקבוצה תתפקד,", סיפר האיטלקי בן ה-60 שבורח מהתקשורת ופותח כל יום בריצת עשרה קילומטרים בוולדבבאס. "הוא עלה לאולימפוס של הספורט", נכתב עליו ב-'אס' בשבוע שעבר. "הטכניקות שלו מעוררות קנאה. כשהפעמון בפוארטה דל סול יצלצל, בוולדבבאס תישמע כמו יריית אקדח". הדרך המרשימה והקשה של ריאל לזכייה בגביע האלופות ה-14 בתולדותיה עברה גם דרך הכושר הגופני המרשים.

אדוארדו קמאבינגה היה זה שתמיד עלה מהספסל ודחף קדימה עם הפיזיות והמהירות שלו. העונה הוא הלך לאיבוד. מי שחשוב אף יותר הוא אורליאן טשואמני שכבש שער נפלא במונדיאל במדי צרפת וצריך להתגבר על החמצת הפנדל הטראגית. הצרפתי כבר הראה יכולת מעולה עם הכדור במדי אך לעתים היה נראה תשוש פיזית והוא צריך להיות 'יותר קאסמירו' - מתקל, סוגר ומחפה. במהלך ההפסד לראיו היעדרותו של הברזילאי אולי הורגשה לראשונה. ריאל ספגה שער מהיר כשאף קשר לא כיסה את סנטי קומסניה.

באף משחק העונה לא שמר טיבו קורטואה על שער נקי בליגה. הוא אמנם היה פצוע אך שיחק מספיק. ריאל ספגה כבר 14 שערים, לעומת חמישה בלבד מצד ברצלונה. קורטואה לא קרוב לשחזר את היכולת שלו מהעונה שעברה ולא פעם נותר מתוסכל, כפי שתקף את חבריו אחרי ההפסד נגד לייפציג ודיבר על חוסר אינטנסיביות. בספרד תוהים איך אנטוניו רודיגר, מהבלמים הטובים בעולם, כזה שהיה אמור להנהיג את ההגנה של הבלאנקוס - עדיין לא תפס את העמדה. הוא אמנם רשם 19 משחקים ואלף דקות, אך דויד אלאבה נראה במצב פיזי רע. ריאל צריכה קצת יותר רוע ואגרסיביות בחלק האחורי והגרמני שהעיד על כך שפפה הוא המודל לחיקוי שלו - יכול לעזור. הפיתרון נמצא מתחת לאף של אנצ'לוטי.

ויניסיוס ריאל מדריד. רויטרס
משימה חשובה. ויניסיוס/רויטרס

לאור העדרויותיו התכופות של בנזמה, עומס רב נפל על כתפיו של ויניסיוס ג'וניור ששותף בכל 21 המשחקים של הקבוצה העונה ומוליך את טבלת השערים עם עשרה. לאחר שחש שטיטה לא בטח בו מספיק במונדיאל - הוא חוזר לחיבוק החם של מאמנו. הנסיקה של ויניסיוס מהעונה שעברה נמשכה אם כי לרוב הוא נוטה להתעסק בדברים שאינם קשורים לכדורגל. אלו לא רק ההערות הגזעניות המכוערות שספג אלא גם עימותים רבים עם יריבים שמוציאים אותו מריכוז.

אנצ'לוטי קיבל הצעה מנבחרת ברזיל ואמר שכל עוד לא יפטרו אותו הוא ימשיך בריאל כמה שניתן. כעת עליו להמציא את הקבוצה מחדש. שיבוצו של ואלוורדה בכנף ימין, מהלך נכון שהחל עוד בשלבי הנוקאאוט בעונה שעברה - הוכיח את עצמו בגדול כשהאורוגוואי מציג את עונת חייו עם שמונה כיבושים ונוהג להפציץ מחוץ לרחבה וגם לא שוכח לסגור את הקו עם דני קרבחאל. הוא רחוק רק שני שערים מהרף שהציב לו מאמנו - "אחרת אקרע את תעודת המאמן שלי", והברנבאו כבר מאוהב.

בעוד ארבעה משחקים קרלו ירשום ציון דרך עם משחקו ה-200 בריאל והוא יכול להיות המאמן היחיד מאז ליאו בינהאקר שזוכה עמה בשתי אליפויות רצופות. מקומו בהיכל התהילה של הבלאנקוס מובטח אך במועדון הזה אין סנטימנטים. ועוד דבר בטוח - שום דבר בבירת ספרד לא נורמלי. "אני אוהב נורמליות, שהיא לא בדיוק הזכייה האחרונה בליגת האלופות, וזה היה מדהים, בלתי צפוי", אמר כשנבחר למאמן השנה של 2022 על ידי ה-'אס'. הוא לא רוצה שזה יהיה התואר האחרון שלו. מאז שצ'אבי מונה למאמן ברצלונה, קבוצתו השיגה 93 נקודות. ריאל השיגה 94. השנה באמת יש קרב...


* לחצו לרכישת הספר היחיד מסוגו בישראל על ריאל מדריד - המלכים של אירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully