וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדים מן העבר: המקרה המוזר שמסעיר את ארה"ב

28.12.2022 / 14:14

כוכב הבייסבול קרלוס קורייה היה אמור לקבל את החוזה הגדול הראשון שלו, ואז העסק התחיל להסתבך והפך לטראגי. או קומי, תלוי את מי שואלים

קרלוס קוריאה. Michael Reaves, GettyImages
מה נסגר? קרלוס קורייה/GettyImages, Michael Reaves

קרלוס קורייה הוא מהשחקנים החופשיים הבכירים בליגת ה-MLB. בגיל 28 הוא היה אמור להשיג את החוזה הגדול הראשון שלו. זה היה אמור לקרות, אבל אז משהו התפקשש בדרך. יותר נכון, הרבה דברים, ולכן ההחתמה שלו הופכת להיות אחת המתוסבכות והמוזרות שנראו בשנים האחרונות.

קורייה, המשחק בעמדת השורטסטופ, כבר הספיק לא מעט בקריירה היחסית קצרה שלו. הוא זכה בתואר רוקי השנה בשנת 2015 ובשנת 2017 זכה באליפות במדי יוסטון אסטרוס. בסוף העונה שעברה חתם על חוזה בשווי 105.3 מיליון דולר במינסוטה טווינס ותפקד מעולה (22 חבטות להומראן, 152 חבטות, 64 הכנסות רצים הביתה וממוצע של 29.1 אחוז, לצד יעילות גבוהה מול חילופים). כל זה גרם לו להפעיל סעיף שחרור ולבחון מחדש את השוק.

בשבוע שעבר דווח שקורייה חתם על חוזה בשווי 350 מיליון דולר לתקופה של 13 שנים בסן פרנסיסקו ג'איינטס. מדובר בהרבה כסף, אם כי לא מופרך לאור הסכומים שנזרקים היום. בשביל הג'איינטס זו הייתה הקלה לאחר פגרה שקטה מהמצופה, אלא שכאן התחילו הבעיות. מספר שעות לפני הצגתו בקבוצה במסיבת עיתונאים חגיגית, האירוע נדחה בשל מה שתואר בתור "מבדק רפואי שנוי במחלוקת". מתברר שכשקורייה עוד שיחק בשנת 2014 בליגות המשנה (שחקנים מחויבים לשחק ב"מיינורס") מספר שנים כהכנה לליגה הבכירה) הוא נאלץ לעבור ניתוח משמעותי בעצם השוקית.

באותו יום שבו תוכנן להיות מוצג בסן פרנסיסקו, התקבל דיווח נוסף שקורייה חתם על חוזה בשווי 315 מיליון דולר לתקופה של 12 שנה עם ניו יורק מטס, אלא שגם הם גילו בעיה רפואית. זו תפנית מפתיעה נוספת באחד הסיפורים היותר מוטרפים שידעו בליגת ה-MLB זו תקופה. אם אכן יתברר שישנה בעיה אמיתית עם רגלו של קורייה, הקבוצה תבקש לייצר חוזה חדש, קצר יותר, שבו יוכנסו תנאים לתפקודו של השחקן בכל הנוגע לפציעות ברגלו הימנית. חשוב לציין שעד כה בקריירה קורייה היה פצוע ב-8 פעמים שונות ועוד פעמיים נעדר בעקבות עניינים הקשורים לקורונה. אף אחת מהפציעות לא היו קשורות לניתוח שעבר בזמנו. עם זאת, באחד המשחקים העונה טען לאחר מהלך עם מגע שהרגל הרגישה מעט מוזר לפרק זמן מסוים.

מקרה דומה התרחש ב-2018 עם האולסטאר ג'יי. די. מרטינז, כשאחת מהבדיקות הרפואיות טרם חתימת החוזה עם בוסטון רד סוקס הציגה ממצא בעייתי של פציעת ליספרנק. לבסוף החוזה תוקן, נוספו בו סעיפים שהגנו על הקבוצה מפציעה נוספת וגם עודכנו תחנות היציאה של השחקן לשוק החופשי לאחר השנה השנייה, השלישית והרביעית. בכך שני הצדדים היו מוגנים ללא שינוי בסכומי ההעסקה. קורייה מיוצג על ידי אותו הסוכן, סקוט בוראס, שנחשב לבכיר הסוכנים בבייסבול, ולכן סביר שימצאו את דרך האמצע, כשהשמועה אומרת שהצדדים מעוניינים בחתימה.

בשלב הנוכחי קורייה כבר איבד 35 מיליון דולר, ולאור המצב כרגע, לצד דיווחים שהשחקן לא מעוניין לשנות את הניסוח בחוזה, העתיד שלו נראה לוט בערפל. העונה החולפת שהייתה אמורה להוביל לחוזה הגדול עלולה להתבזבז מכל הסיבות הנכונות. אף קבוצה, עשירה ככל שתהיה, לא מעוניינת להיות זו שעצמה עין לנוכח בעיה ידועה ובלתי ניתנת להתעלמות רק בשם ההחתמה. אם לא יגיעו להסכמות זו תהיה לא פחות מסנסציה, והיא תפגע בעיקר בכיס של השחקן עצמו, כשאין סיכוי שקבוצה אחרת תתעלם מהממצאים של שתי קבוצות בכירות.

  • עוד באותו נושא:
  • בייסבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully