וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכות, גז מדמיע ורימוני הלם: עימותים קשים ביציע של מכבי חיפה

26.12.2022 / 21:34

כעס במועדון בעקבות אלימות משטרתית ביציע, נשקלת הגשת תלונה למח"ש. המשטרה דיווחה על ארבעה עצורים שפצעו שישה שוטרים

רימוני עשן במשחק של מכבי חיפה/לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים

שוב אלימות ביציעי ליגת העל, כשהפעם שוטרים התעמתו עם אוהדי מכבי חיפה באצטדיון בנתניה. חלק מהאוהדים יצאו מהיציע במחאה, לאחר שלטענתם שוטרים ניפצו את התופים ותקפו אותם.

חלק מהאוהדים כאמור נטשו בטענה כי נהגו כלפיהם באלימות, אבל הבלגן נמשך גם מחוץ לאצטדיון עם קולות נפץ בלתי פוסקים בעקבות רימוני הלם. אוהד אחד פונה לאחר שנפצע.

במכבי חיפה יש כעס גדול על המשטרה לאחר שבמהלך המחצית הראשונה נכנסו שוטרים ליציע בטענה כי יש אבוקה, דבר שלדברי המועדון אינו נכון. על פי המועדון, "גם משלא נמצא דבר, השוטרים החלו באלימות קשה הכוללת מכות, גז מדמיע ושאר אמצעים לא נחוצים בהפעלת כוח לא ראויה והגיונית. ההנהלה תפנה לגורמים המוסמכים לטפל בנושא. מצער מאד שמשטרת ישראל מתנהגת בצורה המבריחה אוהדים ממגרשי הכדורגל".

עוד אמרו במועדון: "מאות נטשו את האצטדיון אחרי שהגיעו במזג אוויר לא פשוט כדי לעודד את הקבוצה. מדוע זה קורה? מדוע המשטרה נכנסת ליציע לחפש אבוקה? מדוע יציע מעודד הופך לזירת אגרוף? יש עדויות על שימוש ברימון הלם, מדובר בשימוש קלוקל באמצעי לפיזור הפגנות. מדהים כמה שזה מסוכן ולא חכם, אם כך אכן היה".

במכבי חיפה שוקלים להגיש תלונה למח"ש וגורמים במועדון הוסיפו: "מישהו צריך לתת תשובות על הערב העגום הזה. המשטרה אינה גוף היכול לעשות כרצונו".

המשטרה דיווחה על ארבעה אוהדים שנעצרו לחקירה בחשד שתקפו ופצעו שישה שוטרים במהלך הפרת הסדר הציבורי מחוץ לאצטדיון.

בהודעה נכתב: "שוטרי מרחב שרון השלימו את הפריסה המבצעית באצטדיון נתניה, בהיבטי אבטחה, סדר ציבורי והסדרי תנועה, למען שלום הציבור וביטחונו. במהלך המשחק הבחין אחד הסדרנים באוהד רעול פנים הנעמד על מעקה היציע ולאחר שסירב להישמע להנחיות, תקף האוהד את המאבטח והשליך כיסא לעבר שוטר שנפגע בראשו, ובהתאם נעצר האוהד.

"בתגובה, מאות אוהדים החלו להתפרע מחוץ לאצטדיון, כשהם חוסמים את התנועה ומשליכים לעבר השוטרים בקבוקי זכוכית, גדרות, רימוני עשן וכו' לעבר השוטרים תוך סיכון ממשי לחייהם, לצד קריאות נאצה וסירוב להישמע להנחיותיהם. מפקד כח המשטרה במקום כרז לאוהדים להתפזר ולפתוח את הכביש לתנועה, משסירבו הדפו השוטרים את האוהדים לעבר המדרכה, תוך שימוש בפרשים ואמצעי פיזור מחוץ לאצטדיון בלבד .

"כאמור, המשטרה עצרה לחקירה ארבעה אוהדים וככל שיידרש ייעצרו נוספים בתום בחינת התיעוד. אנו רואים בחומרה תקיפת שוטרים וגילויי אלימות במגרשים, מצד אלה המנסים להפוך אירוע ספורט תרבותי לזירת קרב ונמצה את מלוא חומרת הדין עם המעורבים".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully