וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרחים בקנה: אדו יוצר הווה מרשים ועתיד מבטיח בארסנל

המנהל הספורטיבי של התותחנים התגבר על פתיחה מקרטעת, עזר למיקל ארטטה לטפס עד לפסגת הפרמיירליג וממשיך בצעדים מאחורי הקלעים על מנת לייצר עקביות במטרה לחזור לימי הזוהר של המועדון. הערב מחכה להם דרבי נוסף (22:00, ספורט1)

תקציר: וולבס - ארסנל 2:0/ספורט1

''בזכותי? זאת מחמאה גדולה, אבל הסיבות הן ארסנל- המועדון, המסורת, האוהדים- אני רק עשיתי את החלק שלי בעסקה הזאת שבסיומה כולנו מאושרים, וזה מה שחשוב מכל', הדגיש הספורטינג דירקטור של התותחנים, אדו, כאשר נשאל האם הוא הגורם העיקרי ששכנע את גבריאל חזוס להצטרף לקבוצה מצפון לונדון בקיץ האחרון. הצניעות שהפגין בתשובתו התפרשה בתקשורת המקומית כסממן נוסף לבטחון הגדול השורר כעת באמירויות והתחושה שבעונה הנוכחית ארסנל חוזרת לגבהים מרגשים שלא חוותה שנים רבות מדי.

שלוש שנים וחצי חלפו מאז התמנה קשר הקבוצה לשעבר (שהיה חלק מארסנל הבלתי מנוצחת בעונת 2004/2003) למנהל הטכני הראשון בתולדות המועדון בעיצומה של תקופת מעבר עדינה עבור מועדון הפאר הלונדוני. כאשר אדו התיישב על כסא הניהול הראשון שלו בכדורגל האנגלי ארסנל סיימה את עונתה הראשונה בעידן שאחרי עזיבתו של מנג'ר הקבוצה האגדי, ארסן ונגר, ובסיומה של עונת הבכורה של המנג'ר הספרדי, אונאי אמרי, שהסתיימה במקום החמישי בפרמייר ליג ובהפסד לצ'לסי בגמר הליגה האירופית. עונתו הראשונה של אמרי בתותחנים הוגדרה כחיובית לאו דווקא בהיבט התוצאות, הרי בעונה הקודמת היא סיימה במקום השישי ותחת אמרי שדרגה את מיקומה הסופי באופן מינימלי, אלא בעיקר באווירה והציפיה המחודשת ביציעי האמירויות.

אדו, גבריאל ז'סוס, מיקל ארטטה. ארסנל, אתר רשמי
מחזיר את ארסנל לטופ. אדו/אתר רשמי, ארסנל

ונגר נחשב לאגדת מועדון ואחד מגדולי המנג'רים בהסטוריית המשחק, אולם את שנותיו האחרונות במועדון ליוותה תחושת מרמור בקרב אוהדי הקבוצה שקיוו לראות שינוי מרענן וחזרה לימי התהילה ומאבקי האליפות נגד יתר מעצמות הליגה. בעונתו השנייה של אמרי על הקווים בארסנל חלה נסיגה משמעותית ביכולת ובתוצאות הקבוצה ומד הסבלנות כלפיו הלך והצטמצם משמעותית. רצף תוצאות שליליות, הגרוע בימי המועדון מאז 1992, הוביל לכך שלאחר ארבעה חודשים בלבד באמירויות אדו נאלץ לקבל את החלטתו האמיצה (אך הראויה) הראשונה ולהיפרד מן המנג'ר הספרדי המנוסה, שבעברו אף אימן אותו בתקופתם המשותפת בולנסיה.

פיטוריו של אמרי הציפו שתי שאלות מרכזיות בקרב אוהדי התותחנים בסוף 2019: ראשית, במבט לאחור, האם הפרידה מונגר הייתה בכלל המהלך הנכון לביצוע ושנית- האם אדו הוא הדמות הנכונה לשקם את מועדון הפאר מן הצד האדום של צפון לונדון, כאשר האוהדים ראו שוב בתסכול כיצד הפערים בינם ובין יתר קבוצות הצמרת בפרמייר ליג הולכים ומתעצמים. שלוש שנים בדיוק חלפו מאז מונה מיקל ארטטה למנג'ר ארסנל במהלך שהובל דאז על ידי אדו, וגם הפסימיים שבאוהדי הקבוצה שהתבטאו בקולניות נגד המינוי כבר הפנימו כי הצעד האמיץ בראשותו של המנהל הטכני הברזילאי מוביל כעת את התותחנים בחזרה למקום מבטיח ואופטימי באופן משמעותי.

במהלך 36 החודשים בהם ארטטה נמצא על הקווים התחושה המרכזית היא כי ארסנל תחת הדרכתו של המנג'ר הצעיר חוותה רכבת הרים אמוציונלית: החל מזכיה בגביע האנגלי בעונת הבכורה שלו על הקווים, משא ומתן מתיש עם פייר אמריק-אובאמיאנג והארכת חוזהו של כוכב הקבוצה, נסיגה משמעותית ביכולת שהובילה לסיום במקום השמיני המאכזב (בשתי עונות ברצף) ואי-העפלה למפעלים האירופים ובעיקר תחושה שה-'תהליך' אותו ארטטה מקפיד לציין בראיונות השונים מוביל את ארסנל לדרך ללא מוצא. בעונת 2022/2021 ארסנל כבר השתפרה ומצאה עצמה בנקודת מוצא מרשימה לסיים במקום הרביעי ולשוב לליגת האלופות, אולם סיום עונה מאכזב גרם להתדרדרות במיקום ולאובדן הכרטיס לצ'מפיונס ליג ליריבה השנואה מכל, טוטנהאם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אדו עם ארסן ונגר. Shaun Botterill, GettyImages
סיום הקדנציה שלו לווה במרמור. ארסן ונגר/GettyImages, Shaun Botterill

אך הייתה זו צומת דרכים מרכזית בשלהי העונה שהגדירה את ההווה והעתיד של התותחנים כ-'להיות או לחדול', לאחר הדחתו של קפטן הקבוצה, אובאמיאנג, מן הסגל וסיום דרכו במועדון באופן רשמי בפברואר 2022. הסאגה המורכבת שהתנהלה בין ארטטה ובין כוכב הקבוצה הוכרעה לאחר סדרת החלטות דרמטיות בקרב קברניטי המועדון, כאשר היה זה אדו שניהל את המשבר ברגישות ותוך ניסיון מקסימלי מאחורי הקלעים למצוא פתרון הולם שישרת כראוי את האינטרסים של המועדון לצד שאיפה למזער את ההד התקשורתי העצום שליווה את הסיטואציה יוצאת הדופן. הפתרון שנמצא לבסוף והעברתו של החלוץ המנוסה לברצלונה תרמו לשקט המקצועי הגדול אליו ארטטה ייחל והמנג'ר הספרדי הצעיר ידע היטב כי הגיבוי וקבלת ההחלטות שבוצעה באופן שקול ומבוקר על ידי אדו העניקו לו משב רוח חיובי חשוב על מנת להמשיך ולהנהיג בבטחה את ארסנל בתהליך שלמטרתו נרתם מתחילת דרכו.

המיקום הנוכחי של ארסנל כמוליכת טבלת הפרמייר ליג אמנם מפתיע את מרבית פרשני הליגה, אך לא את אדו עצמו שכבר בראיון העבודה הראשוני שקיים עם הנהלת המועדון האמין כי לארסנל ישנם את היסודות הנכונים כדי להתחיל בתהליך שיסייע להשיב את המועדון למאבקי הצמרת בליגה האנגלית ובמסגרות האירופאיות. הוא הצטרף לארסנל לאחר שכיהן בתפקיד זהה בהתאחדות הכדורגל הברזילאית ותחת הדרכתו סייע להצלחת הסלסאו לזכות בטורניר הקופה אמריקה הראשון מזה 12 שנים ולמרות ההצלחה עם נבחרתו הלאומית, האפשרות לשוב למועדון בו שיחק במשך חמש עונות וההזדמנות להתוות תהליך עמוק אמיתי קסמה לו.

תהליך הבניה המדורג שהנהיג והתחושה כי ארסנל נמצאת בדרך הנכונה לאיים על תארים משמעותיים לא נעלמו מעיניהם של מועדוני העל ברחבי היבשת כאשר שמותיהן של פריז סן ז'רמן (המייחלת להצלחה אירופאית באופן נואש) וריאל מדריד הוזכרו כמועדונים שקברניטיהם פוזלים לכיוונו של איש הניהול הברזילאי בן ה-44, אך אדו הצהיר בפומבי בחודשים האחרונים כי מבחינתו עשייתו באמירויות מרגשת ובעיקר מחייבת והוא אינו רואה עצמו נוטש בעיצומה. ארסנל אמנם השקיעה סכומי עתק בנושא הרכש מאז הגעתו על בסיס עונתי, אך ניסיונות העבר של מועדוני צמרת שונים כבר הוכיחו כי השקעות כלכליות מאסיביות לא בהכרח מבטיחות הצלחה מקצועית על כר הדשא, ולצד הגיוס המרשים ארסנל מצליחה לנפק באופן עקבי כשרונות צעירים בוגרי האקדמיה שמוצאים עצמם עם הזדמנויות ממשיות בקבוצה הבוגרת למרות חוסר ניסיונם המשמעותי.

מרטין אודגור ארסנל חוגג. רויטרס
כבר לא הפתעה? ארסנל חוגגת/רויטרס

התותחנים השקיעו מעל 120 מיליון לירות שטרלינג למטרות חיזוק בקיץ האחרון כאשר היעדים שהוצבו בבנק המטרות הושגו בהצלחה והשמות המרכזיים בפנקס של מחלקת הסקאוטינג- שכללו את פאביו ויירה, מרקיניוס והשוער מאט טרנר- נחתו באמירויות, אבל היו אלה שני שחקני מנצ'סטר סיטי- גבריאל חזוס ואלכסנדר זינצ'נקו- שהוגדרו כמטרות העל והצטרפו בסופו של דבר למועדון. לצד הרצון לאחד כוחות מחודשים עם עוזר המאמן שלהם לשעבר, ארטטה, והשאיפה לקבל דקות עקביות על כר הדשא, המילה בה השתמש אדו שוב ושוב על מנת לפתות אותם למעבר דרומה ללונדון הייתה 'הרמוניה', כך הודו השניים בראיונות לאחרונה.

ארסנל מוצאת עצמה- ולא במקרה- בראש טבלת הפרמייר ליג בחג המולד הנוכחי מלאת ביטחון עצמי ורצון להמשיך ולייצר רגש ומומנטום חיובי. בזמן שארטטה ושחקניו קוצרים את המחמאות, אדו ממשיך בצעדיו המקצועיים החיוביים מאחורי הקלעים על מנת ליצור עקביות, הווה ועתיד מרשים בקרב המועדון שחש כעת כי החזרה לימי הזוהר הולכת ומתקדמת בצעדי ענק.

  • עוד באותו נושא:
  • ארסנל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully