וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליארד יורו? כבר לא סכום דמיוני: הטירוף סביב אמבפה ורונאלדו

23.12.2022 / 18:00

האם הסכום העצום על כוכבי על שווה את ההשקעה? דני דבורין נזכר בהעברת הענק שנראית היום כמצחיקה ומבין: צריך להיוולד בזמן הנכון. דעה

השבוע נכתב שריאל מדריד תהיה מוכנה להשקיע מיליארד אירו בעסקת רכישתו של קיליאן אמבפה, ושכריסטיאנו רונאלדו יקבל בסעודיה כמיליארד אירו בסכום מצטבר עד לשנת 2030. איני יודע עד כמה הדברים אכן נכונים, אבל העובדה שהסכום הזה הוזכר בהקשרם של שני כדורגלני העל, מלמדת על כך שהסכום הוא כבר לא דמיוני.

רונאלדו הוא מזמן לא רק שחקן כדורגל, אלא מותג המוכר לכל אחד, כמי שיש לו את מספר העוקבים הגדול ביותר בעולם. רונאלדו ידע לנצל את יכולתו במגרש, ואת הצלחתו ככדורגלן, לפרסום אישי, לא פחות ואולי יותר מכל אישיות אחרת בעולמנו. זו אפוא הסיבה לכך שסעודיה מוכנה על פי אותם דיווחים לשלם לו מיליארד אירו, סכום שיתפרס על פני שבע שנים. בתמורה אמור רונאלדו לשמש שגריר הכדורגל מטעמה, בניסיונה לארח את משחקי גביע העולם של 2030.

אשר לקיליאן אמבפה, ריאל מדריד חפצה בו כדי להעמיד את מערך ההתקפה המאיים ביותר בליגת האלופות - והמספר מיליארד כבר נזרק לחלל האוויר. השאלה המתבקשת היא האם אכן שני החלוצים הגדולים, כריסטיאנו רונאלדו וקיליאן אמבפה, שווים את ההשקעה? התשובה לכך: כן, אם מישהו מוכן להכניס את ידיו לכיס ולשלם מה שנחשב בעיני כסכום לא הגיוני.

שחקני טוטנהאם ג'ו קיניר, ג'ימי גריבס עם הגביע. GettyImages
"אף אחד לא שווה 100 אלף פאונד". ג'ימי גריבס/GettyImages

זה מחזיר אותי לאחת מהעברות הגדולות והמדוברות ביותר של תחילת שנות ה-60. קבוצת טוטנהאם הלונדונית חפצה אז בחלוצה האנגלי של מילאן, ג'ימי גריבס. מילאן דרשה תמורת שחרורו 100 אלף פאונד, שכן גריבס נחשב באותה תקופה למבקיע הטוב ביותר בעולם. מנהלה של טוטנהאם, בילי ניקולסון, ביקש מהנהלת הקבוצה האיטלקית להפחית פאונד אחד כדי שהעסקה תצא אל הפועל.

הסברו היה פשוט: שום כדורגלן בעולם לא שווה 100 אלף פאונד. ואכן האיטלקים חייכו ,הסכימו, וטוטנהאם העבירה להם "רק" 99,999 פאונד. גריבס הגיע לווייט הארט ליין והיה לאחד מכדורגלניה הגדולים של טוטנהאם, בכל הזמנים. ולחשוב ש- 100 אלף פאונד משולמים בתקופתנו כמשכורת שבועית לשחקני כדורגל רבים בקבוצות לא מעטות בליגות הבכירות של אירופה.

האמינו לי שמבקיען ברמתו של ג'ימי גריבס היה גם היום עושה חיל ברמה עולמית. הוא הופיע במדי נבחרת אנגליה ב- 57 משחקים בינלאומיים, בהם הבקיע 44 שערים. על כך נאמר, צריך להיוולד בזמן הנכון...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully