וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד האלוהים נגעה גם בו: ליאו מסי קיבל את הסוף המושלם לסרט חייו

19.12.2022 / 14:00

זה נכתב מלמעלה: ליאו מסי, תסריטאי שהפך לבמאי ושיחק ברוב סרטיו בתפקיד הראשי, קיבל סוף סוף את האוסקר שהגיע לו - אחרי טוויסט דרמטי לגמר עוצר נשימה במונדיאל מופרע - והעמיד את עצמו לצד מראדונה

אוהדי נבחרת ארגנטינה חוגגים את הזכייה בבואנוס איירס/מתוך יוטיוב

אנחת רווחה נשמעה כמה דקות לפני השעה 9 בערב שעון לוסייל. אוויר הביל, דביק, חם, אצור השתחרר מגרונותיהם של מיליארדים, והפך למשב רוח ששטף את העולם. ליאו מסי, תסריטאי שהפך לבמאי ושיחק ברוב סרטיו בתפקיד הראשי, סרטים ששברו קופות, קיבל סוף סוף את האוסקר שהגיע לו, את החותמת הרשמית להיותו גדול שחקני תבל. שחקן האקשן קר הרוח, גילם בסרט האחרון תפקיד אופי לאורך קרוב לשלוש שעות של סרט בלתי נגמר, עם אקדח במערכה הראשונה, השנייה וגם השלישית.

והתסריט הזה היה מושלם. בשעה שכמעט כולם יכולים היו לצפות במשחק (חוץ מהישראלים שתמיד עובדים ביום ראשון), באצטדיון מפואר, כשלאירוע מוזמנת אלופת העולם היוצאת, עם השחקן שלוקח קל את האוסקר לשחקן המשנה.

על פי התסריט המקורי, שנכתב ב-1986, ארגנטינה הובילה 0:2, יריבתה השוותה ל-2:2, ואז הכין הגיבור הראשי את השער השלישי, אבל ליאו מסי החליט לעשות טוויסט דרמטי בעלילה שכתב אז דייגו ארמנדו מראדונה: הוא כבש את השער השלישי בעצמו, וחטף שער שוויון. ואז, כשהסרט קיבל גוון טראגי, הגיע ההפי אנד. מסי קיבל את התהילה היחידה שלא הגיעה אליו אבל הגיעה לו. זכה בפרס השחקן הטוב ביותר, בתסריט הטוב ביותר ובסרט הטוב ביותר.

ארגנטינה ומסי אלופי העולם אחרי 2:4 בפנדלים על צרפת בגמר המונדיאל
מסי התרגש: "ידעתי שאלוהים ייתן לי את הגביע, לא פורש מהנבחרת"
"פיפ"א הלבישה את מסי כמו אלאדין ברגע הגדול בקריירה שלו. בושה"
מקרון ניחם את אמבפה, דשאן: "ייקח זמן לעכל את מה שקרה פה"

ליאונל מסי, שחקן נבחרת ארגנטינה, עם גביע העולם במונדיאל 2022. רויטרס
קיבל את התהילה בתום תסריט מושלם. ליאונל מסי עם הגביע/רויטרס

זה היה ככל הנראה הגמר הגדול ביותר במונדיאלים. יש אנשים שנשבעו שזה היה משחק הכדורגל הגדול ביותר שהם צפו בו. אפשר לחלוק על זה. במחצית הראשונה צרפת לא הופיעה, למחצית השנייה ארגנטינה לא התייצבה, נפסקו שלושה פנדלים, ההארכה הייתה דרמטית, עם 2:3 מטורף ו-3:3 דרמטי, כשההחמצה בדקה ה-122 של רנדל קולו מואני הפכה את סדר האירועים ללא הגיוני בעליל.

אבל המונדיאל הזה, שהתחיל עם הפסד של ארגנטינה לערב הסעודית, עם מהפך במשחק הזה לטובת הסעודים, שכלל לא עלו לשלב הבא; עם ההפתעות האדירות, עם ההדחה של גרמניה בשלב הבתים, והניצחון של מרוקו על בלגיה, ספרד ופורטוגל - לא היה סיכוי שהמונדיאל המופרע הזה, במדינה המושמצת הזו, לא יאפיל על כל מה שהיה בחודש שלפניו.

אם יספרו לנו בעוד 50 שנה, כשיפתחו את התיקים של פיפ"א בסי.איי.איי, שהכול היה מאורגן מראש, לא נתפלא. במשחק מחשב, בקונסולת אקס בוקס, אתה לא יכול לקבל שני גיימרים שיביאו אותך להתמודדות ותוצאה שכאלה. והיו אתמול שני גיימרים סוף!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גמר מונדיאל 2022: רנדל קולו מואני, נבחרת צרפת, מול אמיליאנו מרטינס, נבחרת ארגנטינה. רויטרס
החמצה שהפכה את סדר האירועים ללא הגיוני בעליל. רנדל קולו מואני נעצר אצל אמיליאנו מרטינס/רויטרס

ליאו מסי לא זכה רק במונדיאל הראשון והאחרון בקריירה שלו, הוא ניפץ הרבה תקרות זכוכית: הוא אלוף יבשת שזכה באליפות עולם, ואלה שני תארים שאמרו שהוא לא מסוגל לזכות בהם, הוא עשה את זה בגיל 35 וחצי, כשהוא כובש צמד בגמר, ופנדל בדו קרב. הוא מחק את השאלה מי גדול יותר, הוא או רונאלדו. הוא העמיד את עצמו לצד דייגו ארמנדו מראדונה, אגדה שהייתה באמת.

ב-1978 זכתה ארגנטינה במונדיאל שהיו בו תהיות לגבי כשרות חלק מהמשחקים, שלא לדבר על איומים תחת משטר החונטה הפשיסטי; ב-1986 נעזר מראדונה בידו כדי להעיף את אנגליה בשמינית הגמר, הגם שהשער השני במשחק ההוא היה כמאמר השדר יורם ארבל: "אלף אחוז חוקי"; יש שיגידו שגם במשחק הגמר ב-2022 קיבלה ארגנטינה פנדל שלא היה, כמו ארבעת הפנדלים שקיבלה עוד קודם בטורניר, אבל אם תחילה אז זה יד החונטה ואחר כך יד האלוהים, הפעם הייתה זו יד המקרה. השופט הפולני העניק לצרפת שני פנדלים, וסתם את הגולל גם על תיאוריית הקונספירציה הזו.

חולצות של ליאונל מסי, דייגו מראדונה. ANDREJ ISAKOVIC / AFP, GettyImages
שתי אגדות, זה לצד זה/GettyImages, ANDREJ ISAKOVIC / AFP

הגמר הזה הראה מה צפוי לנו אחרי עידן ליאו מסי, עידן הבר מצוות, כרטיסי הטבעת השלישית בקאמפ נואו בליגת האלופות, הביקוש ליותר מ-100 אלף כרטיסים למשחק בחיפה לפני שלושה חודשים.
יהיו שם גלדיאטורים גבוהים, חזקים ומהירים, שמסוגלים לשחק 135 דקות בערב אחד, ובערך 65 משחקים בשנה כולל אליפות עולם מיותרת לקבוצות שג'אני אינפנטינו מפיפ"א מתכנן. יהיה שם קיליאן אמבפה, סופר שחקן, עם מהירות, עוצמה, וגם ווינריות. הוא כבש שלושה פנדלים מוצלחים מול שוער הפנדלים אולי הטוב בעולם, והוא בכלל לא בועט פנדלים. הוא כבש את השער היפה ביותר במשחק, בבעיטה מהאוויר, הנחתה של ממש, בלי לעצור. וולה קראנו לזה פעם. ועדיין, הוא לא ניצח.
כי הוא לא מסי.

הוא יקבל את ההילה הזו כשהוא יעשה את זה עוד ועוד ועוד, מדי ערב, בכל מעמד גדול. יזכה בתארים ולא רק יפסיד אותם, יכבוש 800 שערים לפחות ויביא הביתה שישה כדורי זהב לפחות, הכדורים שמקבלים שחקני השנה בעולם.

מעטים השחקנים בדור האחרון שזכו במונדיאל כשהם בעת ההיא הכדורגלנים הטובים והמוערכים בעולם. ב-2002 עשה את זה לאחרונה רונאלדו הברזילאי, לפניו זה היה מראדונה ב-1986, לפני כן פלה ב-1970. זהו בערך. לא פושקאש, לא קרויף, לא כריסטיאנו רונאלדו. הם פרשו, חלקם גם הלכו לעולמם, ללא גביע העולם. אמבפה כבר זכה בו והיה רחוק ניצחון בלתי אפשרי בדו קרב פנדלים מול אמיליאנו מרטינס, אבל זה לא קרה. אמבפה עשה את שלו, והוא עוד יעשה, אבל בערב הזה רק ליאונל מסי היה יכול לזכות.

זה נכתב מלמעלה. הוא כתב את זה. יד האלוהים נגעה גם בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully