וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי והסופר אלכס דורון הלך לעולמו בגיל 80

13.12.2022 / 14:24

דורון, ששימש עורך ב"מעריב", היה בצעירותו כדורסלן והפך לאחד מבולטי עיתונאי הספורט בישראל, כשהקים את המוסף "שבועספורט", כתב ספרי ספורט והיה שליח העיתון למשחקים האולימפיים שלוש פעמים

אלכס דורון. אמיר דורון, Creative Commons
אלכס דורון ז"ל/Creative Commons, אמיר דורון

העיתונאי והסופר אלכס דורון הלך לעולמו בגיל 80. דורון, עיתונאי, מתרגם וסופר ששימש גם עורך בעיתון "מעריב", היה בצעירותו כדורסלן בקבוצות הנוער של מכבי והפועל תל אביב ופרש ממשחק עם גיוסו לצה"ל ב-1960. ב-1962 הצטרף ל"מעריב" ולאחר סדרה של תפקידי עריכה במדורים שונים ייסד וערך את המוסף השבועי "שבועספורט".

דורון שימש שליח "מעריב" לאולימפיאדות מונטריאול 1976, לוס אנג'לס 1984 וסיאול 1988 (ב-1980 לא הגיעה המשלחת הישראלית לתחרויות עקב חרם המערב על ברית המועצות). במקביל, הוציא ספרי ספורט על דמויות בולטות בהיסטוריית הספורט בארץ ובעולם, כמו "גדולי הספורט בעולם", "גדולי הספורט בישראל" ותרגם חמש שנים ברציפות את ספר השיאים של גינס.

ממנהלת הליגה בכדורסל נמסר היום: "מנהלת הליגה מרכינה את ראשה בעקבות פטירתו של אלכס דורון, מגדולי עיתונאי וסופרי הכדורסל בתולדות המדינה, שהלך לעולמו הבוקר (שלישי) בגיל 80. דורון שיחק בצעירותו בקבוצות הנוער של מכבי והפועל ת"א, בטרם פנה כבר בגיל 18 לעיתונות. בימים בהם הכדורסל טרם היה זמין בכל בית ואפילו השידורים ברדיו היו בחיתוליהם, דורון היה העיניים והאוזניים של אוהדי הענף במגרשים, בהם התרוצץ בכל רחבי הארץ וכאמור העולם כולו. הוא נחשב לעיתונאי הוגן ואמין, שטובת הספורט הישראלי תמיד עמדה לנגד עיניו וההתרגשות מניצחונות בזירה הבינלאומית, כמו גם לעיתים האכזבות, ניכרו בכתבותיו. לאורך השנים הוא הוציא ספרי ספורט ועסק בכתיבה עד ימיו האחרונים".

הלוויתו של דורון תיערך ביום רביעי ב-12:00 בבית העלמין החדש בהרצליה גליל ים.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully