וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסטיאנו רונאלדו, אתה לא לבד: הטור של דני דבורין

11.12.2022 / 8:30

רונאלדו ירד אמש מהמגרש ממרר בבכי, אך לדעתו של דני דבורין הוא יזכר לתמיד כאחד מהגדולים, בדיוק כמו פושקאש וקרויף

אוהדי נבחרת מרוקו חוגגים באנטוורפן אחרי ההעפלה לחצי גמר מונדיאל 2022/טוויטר

אמש נגוז חלומו הגדול של כריסטיאנו רונאלדו לסיים את הקריירה שלו עם זכייה בגביע העולם בכדורגל. נבחרתו פורטוגל נוצחה 1:0 בידי מרוקו, בשלב רבע הגמר, וגם היא, כנבחרות ברזיל, גרמניה,אנגליה וספרד, תראה את המשך משחקי המונדיאל מהבית.

רונאלדו אינו שחקן הכדורגל הגדול הראשון, שלא זכה בגביע הנחשק. הוא הצטרף עכשיו לשני כדורגלנים גדולים כמותו, ואולי אף יותר ממנו, שהיו קרובים מאד לזכיה בו, ולא הגיעו לארץ המובטחת: פרנץ פושקאש ויוהן קרויף. גם ללא גביע העולם, הם ישארו לתמיד ברשימת ענקי המשחק, ובראשם הברזילאי פלה, הכדורגלן היחיד בהיסטוריה היחיד שזכה 3 פעמים בגביע.

לעיתים לא הכל מסתדר על פי התוכנית, ואפילו כאשר פושקאש וקרויף השתתפו במשחק גמר גביע העולם, לא עלה בידיהם לנצח. פושקאש עם נבחרתו הונגריה, הפסידו ב- 1954 בתוצאה 3:2 לנבחרת גרמניה המערבית, במשחק גמר הגביע שנערך בשוייץ. קרויף הוביל ב- 1974 את נבחרתו הולנד למשחק הגמר בגרמניה, אך הייתה זו הנבחרת הבייתית שניצחה 1:2.

שחקן נבחרת פורטוגל, כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
לא הראשון שלא זכה בגביע הנחשק. רונאלדו/רויטרס

את ההפסדים המכאיבים האלה זכרו קרויף ופושקאש עד יומם האחרון, ובכל זאת כל מי שראה אותם לשחק, יצא מהמגרש בתחושה של התרוממות הרוח. פושקאש היה התותחן האידיאלי של הכדורגל. בגמר גביע אירופה לאלופות ב- 1960, הבקיע במדיה של קבוצתו ריאל מדריד ארבעה שערים בניצחונה 3:7 על איינטרכט פרנקפורט. הוא עד כה השחקן היחיד שכבש רביעייה בגמר האלופות. על שיתוף הפעולה שלו עם אלפרדו די סטפנו, בשורות ריאל מדריד, אוכל רק לומר זאת: דמיינו לעצמכם את ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו בשיאם, משתפים פעולה באותה קבוצה.

ולא ששכחתי את יוהן קרויף. ההיכרות של הקהל הישראלי עימו הייתה בדצמבר 1967 כשקבוצתו דאז, אייאקס אמסטרדם ניצחה את נבחרת ישראל 1:6 בבלומפילד. קרויף בן ה- 20 הבקיע אז שניים מהשערים. במהלך המשחק התעלל ההולנדי הצעיר בהגנת הנבחרת, ולכן גם לא הופתעתי עד להיכן הגיע. קרויף הוליך את אייאקס לשלוש זכיות רצופות בגביע האלופות, במהלכן קיבע את מעמדו ככדורגלן הטוב ביותר בעולם. היו לו כל המעלות העושות שחקן מצוין לכוכב-על. קרויף נחשב לוירטואוז נדיר, ויש אף האומרים שהוא גדול הכדורגלנים בהיסטוריה.

כריסטיאנו רונאלדו ראוי שנכלול גם אותו באותה רשימה של כדורגלנים מפוארים, שכאמור לא שפר מזלם לזכות בגביע העולם. האם עובדה זו מורידה משהו ממעמדם כענקי דורם? לדעתי, לא! כי בדיוק כפי שלא כל מי שזכה עם נבחרתו בגביע העולם, נחשב לסופרסטאר, כך ניתן לומר, וללא היסוס, שישנם כאלה שאותם יזכרו לעד, חרף כישלונם להניפו.

אמש, לאחר ההפסד למרוקו ברבע הגמר, ירד רונאלדו מהמגרש ממרר בבכי, תמונה קורעת לב, שבוודאי ריגשה אוהדים רבים מאד בעולם. אבל כשיחליט לפרוש, ויתלה את נעלי הכדורגל שלו, הוא יעשה זאת בראש מורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully