וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפועל תל אביב ניגנה מתוך דמו ולבו של יצחק קלפטר"

8.12.2022 / 20:50

שייע פייגנבוים נפרד מענק המוזיקה, אוהד הפועל תל אביב שהלחין וביצע את שיר האליפות ב-1980/81. משה סיני: "הוא היה חבר יקר וצנוע שאהב את המועדון אהבת אמת"

שיר בחזרה: יצחק קלפטר מבצע את צליל מכוון",2.11.2015/עריכה: מאיה בן ניסן צילום: דייב שחר

עולם התרבות הישראלי נפרד הערב (חמישי) מאחד מענקי המוזיקה המקומית, יצחק קלפטר, שהלך לעולמו בגיל 72. קלפטר, אוהד מושבע של הפועל תל אביב, הותיר חותם גם על הספורט הישראלי כשהלחין והיה אחד המבצעים של שיר האליפות "השדים האדומים" בתום עונת 1980/81.

מהפועל תל אביב נמסר הערב: "מועדון הפועל תל אביב מרכין ראש על לכתו בטרם עת של הזמר, המלחין והיוצר, יצחק קלפטר, אוהד הקבוצה. קלפטר הלחין ואף ביצע את שיר האליפות של 80/81, "השדים האדומים", ביחד עם יגאל בשן וחנן יובל. שיר שנכתב על ידי עלי מוהר. יהי זכרו ברוך.

משה סיני, כוכב אותה עונה ואגדת הפועל תל אביב, אמר הערב: "אלוהים ישמור, איזה הלם. קלפטר היה חבר יקר וצנוע, אהב וכיבד את הפועל תל אביב, אהבת אמת מהלב. אריק איינשטיין וקלפטר אהבו ותמכו בקבוצה, השחקנים אהבו את קלפטר, מצער לשמוע את הבשורה הקשה".

שייע פייגנבוים, מלך שערי הפועל תל אביב בכל הזמנים: "הכינוי צ'רצ'יל היה מוכר לכולנו, יצחק קלפטר שעל שמו להקת הצ'רצ'ילים. כוכב להקת כוורת, אחר הגדולים והחשובים בדורו. כשהוא הגיע ליציע בבלומפילד, הוא עשה צבע מסביב. זמר ובן אדם שהפועל תל אביב ניגנה מתוך דמו ולבו. השחקנים אהבו ללכת להופעות שלו, שהיו החיבור שלנו אליו".

רפי שמואל הוסיף: "אני עכשיו מדמיין שרואה את קלפטר יחד עם אריק איינשטיין יושבים בשער 2. הוא אהב את כל שחקני הפועל תל אביב לדורותיהם. ניגן באהבה וגאווה את השיר של הפועל תל אביב 'השדים האדומים'. אבידה מוקדמת, יהי זכרו ברוך".

שוער העבר אריה בז'רנו: "אני ושחקני הפועל תל אביב אהבנו אותו, השווינו את קלפטר לאריק קלפטון. אהבנו להגיע לכתר המזרח, לפגוש את קלפטר ואת איינשטיין ולדבר על הפועל תל אביב. אחרי ניצחונות בדרבי על מכבי תל אביב, הוא היה האיש הכי מאושר בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully