וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה משחקים ב-75 נקודות ומטה: המוטיב ההגנתי החוזר של הפועל ירושלים

28.11.2022 / 6:57

האדומים עצרו גם את מכבי תל אביב, ורשמו ניצחון שישי ברציפות בכל המסגרות, שהשכיח את פתיחת העונה הקשה. אור קורנליוס פירגן לסים סנדר ונה, שיצא מהקפאה: "הוא עשה דבר מדהים בעיניי"

הפועל ירושלים נכנסה לעונה הזו באווירת משבר, זכר לשלושת ההפסדים הרצופים שספגה באמצע אוקטובר, והקושי המובנה שלה לחצות את רף 70 הנקודות. אלא שממשחק למשחק ומשבוע לשבוע, ומבלי לזנוח את השיטה ההגנתית, האיטית והמבוקרת של המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' - הקבוצה הזו הפכה בשקט לקבוצה מנצחת.

דבר אחד בטוח: ניצחון החוץ אמש (ראשון) על מכבי תל אביב היה הכל חוץ משקט. זה היה הניצחון השישי ברציפות של האדומים בכל המסגרות, וזו הייתה הפעם השישית ברציפות שבה יריבתם לא חצתה את רף 75 הנקודות. היא הדביקה ליריבתה המושבעת שיא קליעה שלילי העונה ביד אליהו, וגברה עליה בהיכל לראשונה זה שלוש שנים - מאז עודד קטש היה דווקא בצד שלה.

ספידי סמית' הפועל ירושלים. דני מרון
מסמן את ההתאוששות הירושלמית. ספידי סמית'/דני מרון

אם יש שחקן שמסמל את ההתאוששות הירושלמית יותר מכל אחד אחר, הרי שזהו ספידי סמית'. את הרחשים סביב כל החטאה ואיבוד שלה אפשר היה לשמוע ברחבי הארנה במשחקי הבית, אבל הרכז רשם דאבל-דאבל שני ברציפות, עם 14 נקודות ו-10 אסיסטים (אחרי 19 ו-12 בהתאמה מול הפועל גליל עליון), תוך שהוא פוגע בשני המשחקים ב-8 מ-15 לשלוש.

וכשסמית' נמצא בכושר כזה, וקאדין קרינגטון מצטרף אליו עם השוואת שיא עונתי של 20 נקודות, לירושלים יש יתרון משמעותי בקו האחורי. כלומר, כמעט. כי הנתונים המרשימים הללו עלולים היו שלא להספיק, אלמלא שתי פעולות הקלאץ' של נועם דוברת - שעמד על 0 מ-4 מהשדה ב-36 הדקות הראשונות (מהן שותף בעשר בלבד), ועל סל ועבירה בתוספת שלשה דרמטית בארבע הדקות האחרונות. דז'יקיץ' הבחין בזמן אמת בעייפות של סמית', שאחרי הפתיחה המוחצת החל לאבד ריכוז ולצאת משליטה, ופעל בהתאם: המאמן הלך עם השחקנים החמים, ולדקות ההכרעה הופיע ללא הרכז המוביל שלו.

אחד הגיבורים המפתיעים של המשחק היה סים סנדר ונה. זו הייתה הופעתו הראשונה בליגת העל מאז התבוסה בהרצליה, ובמהלך התקופה הזאת הוא קיבל דקות רק בשני משחקים בליגת האלופות - שבהם נתקע על 0 מ-9 מהשדה. הוא ניצל את ההזדמנות המחודשת, ותרם 11 נקודות (3 מ-3 לשלוש) וארבעה ריבאונדים ב-30 דקות.

בתוך כך, הבוקר הודיעו קבוצות הכדורגל והכדורסל של הפועל ירושלים על שיתוף פעולה שבמסגרתו תחילה יפעלו על מנת למנוע התנגשויות עתידיות בין משחקי הכדורגל והכדורסל. הקפטנים גוני נאור ואיתי שגב אף נפגשו והחליפו חוויות מפתיחת העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully