וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבו קורטואה כמו לב יאשין: שוויו האמיתי של שוער נבחרת בלגיה

24.11.2022 / 13:10

שוערה של נבחרת בלגיה סייע לה לנצח 0:1 את קנדה במונדיאל, ודני דבורין משווה אותו למי שנחשב לגדול השוערים בהיסטוריה

סיכום אירועי היום בספורט, 24.11/ספורט1

בכדורגל שוער טוב יכול לעשות את ההבדל בין ניצחון לתיקו, או בין ניצחון להפסד. טיבו קורטואה, שוערה של נבחרת בלגיה, הוא כזה.

נבחרת בלגיה חייבת לו את העובדה שעלה ברגליה לנצח 0:1 את נבחרת קנדה. קורטואה הדף בדקה העשירית כדור עונשין שבעט לעברו אלפונסו דייויס. אומנם הבעיטה הייתה חלשה, אבל היא נבעטה, לדעתי, מחוסר ביטחון של הבועט, בראותו את הענק הבלגי, שגובהו 2 מטרים, מנתר על קו שערו בקלילות. באותם רגעים נראה שוערה של בלגיה, כמו שחוסם בגופו ובזרועותיו, את כל השער. בכך הזכיר לי קורטואה את לב יאשין, הגדול מכולם, שוער נבחרת ברית המועצות בשנות ה-50 ועד אמצע שנות ה-60. עצם נוכחותו בשער, ותנועותיו הפנתריות, השפיעו לרעה על חלוצי הנבחרות היריבות.

טיבו קורטואה הוא ממשיך דרכו של יאשין בתקופתינו. עם כל הכבוד, נבחרת בלגיה אינה יכולה להמשיך להישען רק עליו. חובתה לשפר בצורה דרמטית את יכולתה. אמש היא ממש איכזבה.

טיבו קורטואה חוגג את עצירת הפנדל עם שחקני נבחרת בלגיה. Richard Heathcote, GettyImages
שווה הרבה יותר מחצי קבוצה. קורטואה/GettyImages, Richard Heathcote

אומרים ששוער שווה חצי קבוצה, ובכל זאת, אם תשאלו את כדורגלני בלגיה, הם כנראה יאמרו לכם שקורטואה שווה הרבה יותר. זה גם המקום להזכיר שהשנה בגמר ליגת האלופות, ביצע כמה הצלות והרבה בזכותו ניצחה קבוצתו ריאל מדריד בתוצאה 0:1 את ליברפול. בסיום נבחר לשוער מצטיין שבמשחק, ומאוחר יותר על ידי אופ"א לשוער העונה.

ואם מונדיאל, הרי זה בדיוק המקום שבו נבחרות ושחקנים יכולים לקנות את עולמם. ערב הסעודית כבר עשתה זאת בניצחון 1:2 על ארגנטינה וכמוה נבחרת יפן שגברה על גרמניה באותה תוצאה. מניצחונות כאלה חייבות נבחרות אחרות לשאוב עידוד ובמקביל להדאיג את מי שעולות למשחקים כמועמדות לנצח. מונדיאל עם הפתעות הוא בדיוק המונדיאל שידברו עליו עוד שנים רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully