וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית שערים: ליגת העל שוברת שיאי כיבושים העונה

15.11.2022 / 15:08

המובילות מפציצות, אבל לא רק הן. הנתונים מראים שבסיבוב הראשון של עונת 2022/23 נכבשו הרבה יותר שערים מבשנים הקודמות

תקציר: סקציה נס ציונה - מכבי בני ריינה 3:3/ספורט1

יכולים להתלהב מהסיבוב הראשון של מכבי חיפה - וזה בסדר. אפשר להכתיר את הפועל ירושלים והפועל חדרה כמפתיעות הגדולות של הסיבוב - וגם זה בסדר. כן, וגם העולות החדשות מכבי בני ריינה וסקציית הכדורגל של נס ציונה יוצאות לפגרה עם מטען נקודות שמעטים האמינו שיגיעו אליו, אבל העובדה המשמעותית ביותר של החלק הזה בעונה קשור ישירות לסיבה עבורה משחקים כדורגל.

גבירותיי ורבותיי, אוהדי כדורגל יקרים, מאמנים ושחקנים: איך לא צייצתם עד הרגע הזה שהכדורגל הישראלי מצוי בעליית שערים. איך זה עובר ליד כולם כאילו מדובר בשגרה?

0:6 של מכבי תל אביב (מול הפעל חדרה), 0:5 של הפועל באר שבע (על בית"ר ירושלים), עוד 0:5 של מכבי תל אביב (מכבי בני ריינה), 2:5 למכבי חיפה (הפועל תל אביב), 3:4 של נס ציונה (הפועל תל אביב), ואפילו 3:3 של נס ציונה (מכבי בני ריינה) הם ממש לא עניין של מה בכך. הם סוג של אמירה שעוד צריך לנתח וללמוד. מה קורה כאן?

רותם חטואל שחקן הפועל באר שבע חוגג שער. דני מרון
בין האחראים ליבול הנאה. חטואל/דני מרון

במתכונת הנוכחית של 14 קבוצות, עם פלייאוף עליון ופלייאוף תחתון, ועם שתי יורדות לליגה הלאומית, לא הייתה עונה אחת שבה שלוש הראשונות כובשות יחד 89 שערים בתום הסיבוב הראשון, ונא לא לשכוח שמבנה הליגה הזה כבר רץ 11 עונות רצופות, מאז הסתלקותה של "שיטת הקיזוז".

כדי להמחיש עד כמה 89 שערים של שלוש הראשונות הוא משמעותי, די אם נזכיר שבתקופה המקבילה בעונה שעברה כבשו הפועל באר שבע, מכבי חיפה ובני סכנין (זה היה הסדר אחרי 13 משחקים) 70 שערים בלבד, עונה קודם לכן הבקיעו מכבי חיפה, מכבי תל אביב ומכבי פ"ת רק 67, ועונה לפני 68 שערים שבראש ניצבו מכבי תל אביב (עם הפרש 0:20), מכבי חיפה והפועל באר שבע.

ומנגד, נא לא למהר "להשמיץ" את הפועל חיפה על כך שסגרה סיבוב עם 9 שערי זכות בלבד. רק לפני שתי עונות הפועל תל אביב כבשה 4 שערים בסיבוב הראשון. וגם בעונת 2018/19 התחילו האדומים מתל אביב את הסיבוב השני כשלזכותם 6 שערים. והייתה עונה להפועל עכו עם 5 הבקעות, ולא צריך להרחיק עד עכו שהרי בעונה שעברה כבשה הפועל ירושלים 7 שערים בסיבוב הראשון.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
שחקני סקציה נס ציונה חוגגים. ברני ארדוב
גם הסקציה הייתה מעורבת בכמה מבולי שערים העונה/ברני ארדוב

עליית השערים היא דרמטית. 243 בסיבוב הם 28 יותר מהעונה שעברה, 30 יותר מהעונה שלפני כן ו-38 יותר מאשר בעונת 2019/20.

מאמני החלוצים ימהרו להסביר שמדובר בתקופה בה יש בכדורגל שלנו שחקנים קדמיים מאוד מוכשרים, ומאמני השוערים, וקיימים כאלה בכל אחת מקבוצות ליגת העל, לא יסכימו עם הדעה הרווחת שמאז דודו אוואט לא גדל כאן שוער ברמתו, ואוואט כבר 9 שנים לא לובש מדים לאומיים, ועוד קודם לכן בוני גינצבורג שהשאיר את האפודה הלאומית לאוואט לפני 26 שנים.

ועוד ביטוי לעליית השערים שאנחנו כל כך אוהבים: פחות 0:0 מאשר בעונות הקודמות וזה בוודאי מבורך. בעניין הזה בואו נריע להפועל באר שבע שכבר למעלה משנה סיימה רק משחק אחד ללא שערים וגם הוא נערך לפני תשעה חודשים.

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully