וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה במכבי חיפה ממחאת הקהל: "אי ההגעה לטדי תורגש, לא פשוט לקבוצה"

1.11.2022 / 9:09

האוהדים הירוקים שהחרימו את משחק החוץ מול הפועל ירושלים קוראים לעשות זאת גם נגד בית"ר: "מבינים את הבעיה מול המשטרה, אבל יש לנו מטרה". מחלוקת עם הפועל חיפה לגבי מכירת הכרטיסים לדרבי

תקציר: מכבי חיפה - מ.ס. אשדוד 1:3/ספורט1

ארגוני האוהדים של מכבי חיפה קוראים לקהל הרחב לא להגיע למשחק נגד בית"ר ירושלים (ראשון, 20:30) וזאת כמחאה מתמשכת נגד התנהגות משטרת ירושלים לטענתם. החרמת המשחק בטדי מגיעה אחרי שהאוהדים החרימו גם את המשחק נגד הפועל ירושלים בשלב מוקדם יותר העונה.

בקבוצה מקווים מאוד שהאוהדים יחזרו בהם ויגיעו למשחק כאשר גורם בקבוצה אמר: "אי הגעה של הקהל למשחק כמו נגד הפועל ירושלים - זה מורגש ולא פשוט לקבוצה. אז חזרנו ממשחק נגד פריז סן ז'רמן עם 30 אלף איש ואווירה לטדי ללא קהל תומך. לחזור גם ביום ראשון לטדי אחרי בנפיקה ללא קהל תומך זו בעיה. מצד אחד מבינים את הבעיה מול משטרת הבירה אבל מצד שני יש מטרה והם חשובים לנו מאד מול עשרות אלפי אוהדי בית"ר".

במקביל, לוואלה! ספורט נודע שגם בנוגע למכירת הכרטיסים למשחק הדרבי ביום רביעי בשבוע הבא, ישנו ויכוח בין הפועל חיפה למכבי חיפה. הקופות אשר מוכרות את הכרטיסים עבור הפועל חיפה, שתהיה המארחת במשחק הזה, דורשות עמלה של מאה אחוז על הכרטיסים, בעוד שבמכבי חיפה שמנהלת משרד כרטיסים בעצמה, דורשים מחצית מהעמלה אם אכן הכרטיסים יימכרו דרכה. בשל אי ההסכמה, במכבי חיפה הפסיקו את המכירה דרכם לאוהדיהם כאשר הויכוח עלול להביא לכך שכל הכרטיסים יימכרו על ידי הפועל חיפה.

פייר קורנו, דולב חזיזה שחקני מכבי חיפה מתלוננים בפני השופט אביעד שילוח. ברני ארדוב
הביקור הקודם בטדי הסתיים בהפסד 3:0. חזיזה וקורנו/ברני ארדוב

בהודעה של הארגונים ליתר הקהל נכתב: "בהמשך למשחק הקודם בטדי, אותו החרמנו עקב הפשיעה המשטרתית ההולכת ומחריפה בירושלים, אנו מודיעים כי גם במשחק הקרוב ארגוני האוהדים ותומכיהם לא יופיעו".

"ציפינו, אך לשווא, כי מאורעות טדי ידליקו נורת אזהרה אצל כלל הגורמים הרלוונטיים, שיבינו כי מחוז ירושלים מעוניין לשחזר את התמונות שהיו נחלת היציעים לפני 15 שנים, אז האוהדים היו בכלובים, והשוטרים עמוק-עמוק בינינו בתוך היציע. זו תמצית העלילה עבור אלו שלא מעוניינים לרדת לשורש הבעיה, ולאלו שכן יש לנו עוד מספר דברים לומר".

"משטרת ישראל וגורמי האכיפה השונים בישראל טוענים במשך שנים שהם רוצים למגר את ה-'אלימות' בספורט. הקימו יחידה ייעודית לעניין, בזבזו 120 מליון שקל מכספי הציבור, קבעו שהיא נכשלה וסגרו אותה. נקודת המבט שלנו היא פשוטה: לפני שאתם מנסים למגר אלימות, בואו ותסדירו את מוקדי החיכוך החוזרים על עצמם פעם אחר פעם. בדומה לעולם, אנו מצפים להסדרה ואי-הפללה של פירוטכניקה במגרשים. בדומה לעולם, אנו מצפים להסדרה ולגליזציה של אביזרי עידוד ודגלי פריסה במגרשים. אנו מצפים לאכיפה מידתית, לא מדיניות של סגירת חשבונות. אנו מצפים כי שוטרים יבצעו את העבודה שלשמה הם קיימים, והיא שמירה על הסדר הציבור ועל האזרחים עצמם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אוהדי מכבי חיפה. לילך וייס רוזנברג
ביקורת על המשטרה. אוהדי מכבי חיפה/לילך וייס רוזנברג

"אך בישראל כמו בישראל, הפתרון הקל הוא הנוח לבחירה: לגלגל את האחריות על האזרחים. בשנה האחרונה הכפילו את תקופת ההרחקה שקצין משטרה יכול להטיל על אוהד ללא שום הוכחה וללא עמידה בפני שופט, והעלו על הפרק תיקון לחוקים קיימים אשר יאפשרו את הגדלת סמכויות משטרת ישראל והרשות המקומית, תוך הפחתת הסמכויות של מערכת המשפט בישראל. קנסות של אלפי שקלים לאוהדים ללא שום חובת הוכחה, הרחקות ארוכות טווח וסנקציות אישיות נוספות, כל אלו נמצאים על הפרק ויכולים לפגוש כל אחד ואחד מאיתנו בעתיד הלא רחוק. דמוקרטיה, זכויות אזרח וצדק- החוצה. שרירותיות, דמגוגיה ועוולות- פנימה".

"תוסיפו לכל מה שנאמר כאן את העובדות בשטח. לאחר שני המשחקים האחרונים בהם היינו בטדי, אלו המספרים: 14 מורחקים מהמגרשים לתקופה מצטברת של 7 שנים. 20 אלף שקל הוצאות משפטיות וקנסות, 40 ימי מעצר".

"חשוב לציין, כי למרות שאנו שואפים לאסדרה מלאה, חוקית ורשמית בנושאים הנ"ל, בישראל אוהבים לפעול על פי חוקים לא כתובים, 'נורמות', ואכן ישנו סטטוס קוו אשר נשמר על ידי כל המעורבים במרבית המגרשים בארץ. לכן, כפתרון מידי, היה מצופה ממחוז ירושלים ליישר קו עם הקולגות שלה בכל הנוגע להתנהלות מול אוהדי כדורגל".

אוהדי מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
החרם בטדי יימשך? אוהדי מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

"לארגוני האוהדים של מכבי חיפה יש אחריות כלפי כל הקהל, כלפי הקבוצה, אך גם כלפי עצמנו. מתוקף האחריות הזו אנו שואפים להגיע לכל משחק של מכבי חיפה ולתמוך בה, להרים תפאורות ולצבוע את היציעים בכל פעם מחדש ולהוביל את מיצוב הקהל של מכבי בטופ האירופאי. כל אלו יעמדו בסכנה ממשית כאשר נחליט להגיע לאצטדיון טדי. אנחנו לא נשתוק על אלימות משטרתית כלפי האוהדים של מכבי חיפה, ואנחנו לא נשתוק על אף ניסיון התנכלות שהוא".

"המחיר על כך יהיה כואב לכל המעורבים. ואז, יום אחד, יהיו חכמים בדיעבד, וירוצו לתקן חוקים, וכל אחד יכסה על התחת של השני, כי ככה זה כאן: עד שלא קורה אסון אף אחד לא מתעורר. האסונות הכבדים ביותר בעולם הכדורגל בישראל ובעולם נבעו מניהול משטרתי כושל. מי שמכסה את עיניו בנוגע לכך ומשתף עימם פעולה, הוא חלק בלתי נפרד מהבעיה".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully